[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۵۸۳
  • دوره جدید

راهبری ۱۴۱ در جاده‌های فارس ، روزنامه شیراز نوین

راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان یکی از متولیان مهم تردد ایمن و روان در جاده‌های برون شهری نقش مهمی در ارائه خدمات به کاربران جاده ای دارد. مرکز مدیریت راه‌ها که در زیرمجموعه این سازمان فعالیت می‌کند، با نصب و راه اندازی سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و پاسخ‌گویی و ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای، نقش مهمی در ایجاد تردد ایمن و روان در جاده‌های برون شهری دارد. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، علیرضا راستیار با اشاره به مطلب فوق، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آذرماه سال 1387 اقدام به راه اندازی سامانه 141 با هدف بهینه سازی و بهره برداری از راه‌های کشور نمود و در حال حاضر نیز به صورت شبانه روزی از طریق تلفن گویا، پیامک، اپلیکیشن و سایت اینترنتی WWW.141.ir، پل ارتباطی کاربران جاده‌ای با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می‌باشد. 
وی ادامه داد: اپراتور‌های سالن عملیات 141 به صورت شبانه روزی آماده پاسخ‌گویی به کاربران جاده ای از طریق سامانه گویا 141 می‌باشند که پس از دریافت اطلاعات، اقدام به ثبت و ارسال پیامک به کاربر تماس گیرنده و اطلاع رسانی به مسئولان مربوطه می‌کنند. 
راستیار ضمن تشریح نوع مشکلات مطروحه توسط مخاطبان سامانه هوشمند 141 تأکید کرد: بخش عمده اطلاعات دریافتی از کاربران جاده ای شامل مشکلات جاده ای (چاله، خرابی آسفالت، خاموشی روشنایی و...)، رسیدگی به شکایات و مطالبات رانندگان در حوزه حمل و نقل کالا و بار (عدم صدور بارنامه، کرایه مازاد، عدم تخلیه بار و...)، شکایات در حوزه حمل و نقل مسافر (تأخیر در حرکت، توقف بیش از حد، دریافت کرایه خارج از عرف و...)، اعلام مسافت مبدأ و مقصد درخواستی و ارائه بهترین مسیر برای سفر و شکایات در حوزه حریم راه (تجاوز به حریم راه، ایجاد ترافیک توسط دست فروشان و...) بوده است. 
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به سایر خدمات مرکز مدیریت راه‌ها در سامانه 141 عنوان کرد: اطلاع رسانی در خصوص کارگاه‌های جاده ای و محدودیت‌ها یا مسیر جایگزین جهت تردد روان، پیش بینی هواشناسی و اطلاع رسانی به تیم‌های گشت راهداری مبنی بر آماده باش در محورهای مواصلاتی، گزارش هواشناسی هنگام بارش باران، برف، تگرگ و مه و اطلاع رسانی در بازه زمانی یک‌ساعته از شرایط جوی محورها جهت خدمت رسانی به هموطنان در حال تردد در محورها، اعلام وضعیت ترافیکی بر اساس تصاویر دریافتی از سامانه‌های نظارت تصویری و ارائه راهکار‌های مناسب جهت برطرف نمودن مشکل و ایجاد ترافیک روان از جمله خدمات این مرکز می‌باشد. 
راستیار ضمن اشاره به اهمیت تحلیل آماری تماس‌های مرکز 141 گفت: در هر ماه به صورت تقریبی 10950 تماس دریافتی از کاربران جاده ای ثبت می‌گردد که 420 تماس مربوط به حوزه حمل و نقل کالا و مسافر، 680 تماس مربوط به شکایات از مشکلات جاده ای و 110 تماس، اطلاع رسانی تصادف فوتی، جرحی و خسارتی است. 
وی در خصوص نتیجه پیگیری تماس‌های وارده در مرکز 141 تصریح کرد: به تمام تماس‌های ورودی مرکز، یک موضوع مهم استنباط و تا حصول نتیجه پیگیری می‌گردد که به عنوان مثال90 درصد موارد و مشکلات مشاهده شده جاده ای توسط اکیپ‌های راهداری به صورت شبانه روزی بر طرف شده، 95 درصد شکایات حوزه حمل و نقل کالا و مسافر توسط کارشناسان مربوطه بررسی شده و به صورت متوسط 210 مورد وضعیت ترافیکی توسط اپراتورهای سالن عملیات 141 به صورت ماهانه به گشت‌های راهداری اطلاع رسانی می‌گردد تا تمهیدات لازم در خصوص ایجاد تردد روان و ایمن فوراً اقدام لازم 
صورت گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی