[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وزارت دفاع متعهد به اجرای آزادراه فارس است ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در دیدار با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خواستار تسریع در اجرای تعهدات این وزارتخانه برای بهره‌برداری از پروژه آزادراه شیراز- اصفهان شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی آزادراه شیراز- اصفهان که از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ملی یاد می‌شود، در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.
با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه ۲۲۴کیلومتری، فاصله بین شیراز تا اصفهان از نظر مسافت ۱۳۰ کیلومتر و از نظر مدت‌زمان سفر ۲ ساعت کوتاه‌تر می‌شود. مسیر فعلی اصفهان به شیراز ۴۸۵ کیلومتر و مدت‌زمان سفر نیز پنج و نیم تا ۶ ساعت به طول می‌انجامد.
از دیگر مزایای این پروژه پس از به‌بهره‌برداری‌رسیدن می‌توان به کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات و خسارت‌های جانی ناشی از آن تا ۵۵۰ نفر در سال و کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶میلیون لیتر در سال اشاره کرد.
قرار بود این پروژه در بهار ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد که به دلیل تأمین‌نشدن اعتبار به زمان دیگری موکول شد. تسریع در اجرای تعهدات وزارت دفاع در احداث آزادراه شیراز- اصفهان، مطالبه استاندار فارس در دیدار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود.
ایمانیه در دیدار با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به حضور شرکت‌های توانمند و پرظرفیت زیرمجموعه این وزارتخانه در فارس اشاره کرد و خواستار مشارکت این شرکت‌ها در ساخت تجهیزات پزشکی، دوربین‌ها و کنتورهای هوشمند شد.
وی در این دیدار خواستار توسعه پتروشیمی شیراز به‌ویژه خط تولید نیترات شد و بر ضرورت استفاده این مجموعه از پساب شهر مرودشت تأکید کرد.
مشارکت در بازسازی جاده مرودشت- خرامه، احداث جاده جدید دسترسی به پتروشیمی شیراز با تمرکز بر رعایت اصول پدافند غیرعامل، ضرورت احداث صنایع پایین‌دستی آلومینیوم و تسریع در بهره‌برداری فاز اول نیروگاه لامرد از دیگر مواردی بود که در این دیدار موردبحث قرار گرفت.
استاندار فارس همچنین در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو) در تهران، از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در این استان دعوت کرد.
محمدهادی ایمانیه در این بازدید افزود: ظرفیت‌های چهارگانه گردشگری استان فارس بی‌نظیر است و در همین راستا نهایت همکاری را با سرمایه‌گذاران 
خواهیم داشت.
وی در خصوص نمایشگاه اکسپو نیز گفت: این نمایشگاه از ۲ جنبه دارای اهمیت است؛ اول اینکه زنجیره‌های تولید از صفر تا ۱۰۰ در حوزه‌های مختلف مربوط به استان اعم از کشاورزی، باغداری، صنایع پیشرفته و معادن در این نمایشگاه ارائه شده و دوم اینک فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای متقاضیان فراهم آورده است.
تکمیل مراحل قانونی شهر سلامت
استاندار فارس همچنین در جریان سفر به تهران، در دیدار با مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، خواستار تکمیل مراحل قانونی شهر سلامت شیراز و اخذ مجوز لازم از هیئت‌ وزیران شد.
تبدیل منطقه ویژه لامرد به منطقه آزاد و تصویب منطقه ویژه لارستان دستور کار دیگر مذاکره ایمانیه با حجت‌الله عبدالملکی بود.
حمایت وزارت نفت از توسعه خدمات سلامت فارس
استاندار فارس، در دیدار با وزیر نفت نیز روند احداث بیمارستان اختصاصی شهدای نفت در شیراز را پیگیری کرد.
احداث پتروپالایشگاه نورآباد و اقلید محور دیگر مذاکرات دکتر ایمانیه با اوجی وزیر نفت بود.
ایمانیه در این دیدار خواستار حمایت وزارت نفت از توسعه خدمات سلامت فارس به‌ویژه تجهیز و بازسازی بیمارستان نمازی شد و فرایند اجرایی احداث خط انتقال فرآورده‌های نفتی از جنوب کشور به شیراز و احداث پالایشگاه دوم این شهر را بررسی کرد.
لزوم تعیین تکلیف کارخانه آی‌تی‌آی شیراز
استاندار فارس در دیدار با مدیرعامل بانک ملی، خواستار تعیین تکلیف کارخانه آی‌تی‌آی شیراز شد و افزود: بانک ملی در قالب مسئولیت اجتماعی از برخی پروژه‌های استان حمایت‌های مالی انجام دهد.
همکاری بانک ملی در احداث مسیر تنگ خیاره و اتصال آزادراه شیراز- اصفهان به بزرگ‌راه شیراز و همچنین رفع بخشی از مشکلات جاده سیاخ دارنگون با موافقت مدیرعامل بانک ملی ایران از محل ماده ۵۶، از دیگر دستاوردهای این دیدار بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی