فناوری چگونه در حال تغییر روابطعمومی است؟، روزنامه شیراز نوین
فناوری همچنان در حال ایفای نقشی حیاتی در تغییر صنعت روابط عمومی است. روابط عمومی حالا با 20 سال پیش خود کاملاً متفاوت است و همه چیز به سمت دیجیتال مارکتینگ حرکت میکند. حالا شهرت یک شرکت به آنچه در فضای مجازی رخ میدهد وابسته است. بدون شک نظارت بر رسانهها، یکی از وظایف اصلی روابط عمومی است و حالا به لطف فناوری، شیوه انجام دادن آن کاملاً دستخوش تغییر شده است. تا همین چند سال پیش، نظارت بر رسانهها به معنای بررسی خروجی اخبار بود.
اما امروزه دادههای بسیار بیشتری را در فضای اینترنت شاهد هستیم و همین موضوع موجب شده است تا شرکتها توجه بیشتری را به علوم داده و دادهکاوی نشان دهند. نظارت بر رسانهها در وضعیت کنونی نیازمند تمرکز روی بررسی رسانههای اجتماعی است. اینترنت همچنین موجب پیچیدهتر شدن ترکیبات
رسانهای میشود.
در گذشته کارشناسان روابط عمومی ترکیب سادهتری از رسانهها را جهت ایجاد ارتباط و تبلیغات در اختیار داشتند که معمولاً شامل روزنامه، مجلات، بیلبوردها، تلویزیون و رادیو بود و حالا علاوه بر آنها باید از ابزارهایی مثل ایمیل، وبسایت، ویدیوها و سرویسهای پخش محتوای اینترنتی نیز استفاده کرد.
حفظ وجهه مناسب روابط عمومی، نیازمند استفاده مطلوب از همه ابزارهای اطلاعرسانی است. همچنین متخصصان روابط عمومی حالا باید دقت عمل بیشتری را روی محتوای تولیدی داشته باشند؛ زیرا سرعت انتشار اطلاعات در فضای وب دهها و شاید صدها بار بیشتر از رسانههای سنتی است. دیگر تأثیر مهم فناوری در صنعت روابط عمومی، افزایش سهولت ارتباط با مخاطبان است. امروزه اولین و شاید مهمترین راه ارتباطی متخصصان روابط عمومی با جامعه هدفشان، اینترنت است.
افزایش سطح دسترسی کاربران به اینترنت این امکان را فراهم کرده است که متخصصان روابط عمومی بتوانند به سرعت مردم را از اخبار و تغییرات شرکت آگاه سازند. اینترنت علاوه بر آگاهسازی مخاطبین از طریق وبسایت و شبکههای اجتماعی، میتواند رابط خوبی بین پرسنل یک شرکت و مشتریانش باشد.
به عنوان مثال اطلاعرسانی و بازاریابی مبتنی بر ایمیل، در حال حاضر در اکثر نقاط دنیا یکی از پرطرفدارترین روشهای بازاریابی است که متأسفانه در ایران چندان به آن پرداخته نمیشود. دیگر تأثیر عمیق فناوری در دنیای روابط عمومی را میتوان ظهور اینفلوئنسرها دانست. استفاده از اینفلوئنسرها در دنیای امروز برای ایجاد تعامل بهتر و مبتنی بر اعتماد، اهمیت بسزایی دارد. در گذشته نه چندان دور، بهکارگیری اینفلوئنسرها برای بسیاری از کسب و کارها تعجب برانگیز بود، اما حالا برترین برندهای دنیا هم به نقش پررنگ این افراد در شکلگیری ذهنیت و دید مخاطبان اذعان میکنند. دیگر موضوع حائز اهمیت در روابط عمومی هزاره سوم، ایجاد و حفظ یک تصویر مناسب از سازمان یا کسب و کار در فضای
مجازی است. حالا بیشتر از هر زمان دیگری باید مراقب باشید که برند شما چه ذهنیتی را در مخاطبان ایجاد میکند. این موضوع از آنجا حائز اهمیت است که هر مخاطب تریبونی را در این فضا در اختیار دارد که میتواند توسط آن برند شما را محکوم یا از آن تعریف کند. فناوری، روابط عمومی را برای همیشه تغییر داده است؛ با این حال همچنان که ارتباط در حال تکامل یافتن است، سازمانها و کسب و کارها باید خود را در رأس روندها حفظ کنند تا استراتژی روابط عمومی آنها با موفقیت همراه شود.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین