[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شمارش معکوس تا پرواز آزمایشی سرنشین‌دار شرکت «ویرجین گلکتیک»، روزنامه شیراز نوین

پرواز آزمایشی آینده شرکت «ویرجین گلکتیک» که برای هموار کردن راه عملیات تجاری طراحی شده است، اواخر ماه مه انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از اسپیس، اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت «ویرجین گلکتیک»(Virgin Galactic) برای اولین بار پس از نزدیک به دو سال، اواخر این ماه به فضا پرواز خواهد کرد.
این شرکت، روز هشتم مه اعلام کرد که اواخر ماه جاری را برای مأموریت «یونیتی ۲۵»(Unity ۲۵) هدف قرار داده است. این پنجمین پرواز فضایی تاریخ‌ساز برای ویرجین گلکتیک و نخستین پرواز از ژوئیه ۲۰۲۱ به‌شمار می‌رود که «ریچارد برانسون»(Richard Branson)، بنیان‌گذار آن به همراه سه مسافر دیگر پرواز کرد.
این مأموریت مانند چهار پرواز فضایی پیشین ویرجین گلکتیک، آزمایشی خواهد بود، اما انتظار می‌رود که آخرین آزمایش از این‌دست باشد. ویرجین گلکتیک در بیانیه روز هشتم مه گفت: یونیتی ۲۵، ارزیابی نهایی سیستم کامل پرواز فضایی و تجربه فضانوردان پیش از آغاز خدمات تجاری در اواخر ژوئن به شمار می‌رود.
ویرجین گلکتیک با استفاده از دو وسیله نقلیه شامل یک هواپیمای فضایی خلبانی به‌نام «وی‌اس‌اس یونیتی»(VSS Unity) و یک هواپیمای حامل به‌نام «وی‌ام‌اس ایو»(VMS Eve)، مسافران را طی سفرهای کوتاهی به فضای زیر مداری می‌برد.
وی‌ام‌اس ایو، یونیتی را به ارتفاع حدود ۱۵ هزار متری می‌برد. سپس، هواپیمای فضایی را رها می‌کند تا راه خود را به‌سوی فضای زیر مداری در پیش بگیرد. مسافران یونیتی، چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه می‌کنند و پیش از اینکه وسیله نقلیه برای فرود به زمین بازگردد، زمین را در برابر سیاهی فضا می‌بینند.
یونیتی ۲۵ به این دلیل نامگذاری شده است که بیست‌وپنجمین پرواز از هر نوع(از جمله پروازهای «گلاید» در جو زمین) برای هواپیمای فضایی خواهد بود. این مأموریت از «فرودگاه اسپیس پورت آمریکا»(Spaceport America) در نیومکزیکو بلند خواهد شد که مرکز عملیات تجاری ویرجین گلکتیک است.
این پرواز، بر عهده چهار کارمند شرکت ویرجین گلکتیک شامل «جمیلا گیلبرت»(Jamila Gilbert)، «کریستوفر هوی»(Christopher Huie)، «لوک میس»(Luke Mays) و «بث موزس»(Beth Moses) را به کابین هواپیمای فضایی خواهد فرستاد. «مایک ماسوچی»(Mike Masucci) و «سی.جی استورکو»(C.J. Sturckow) است.
موزس، مربی ارشد فضانوردی شرکت ویرجین گلکتیک است؛ او پیشتر در دو پرواز فضایی این شرکت حضور داشته است و سه مسافر دیگر همگی در پروازهای فضایی تازه‌کار هستند.
پس از پرواز برانسون در سال ۲۰۲۱، ویرجین گلکتیک هم وی‌اس‌اس یونیتی و هم وی‌ام‌اس ایو را برای نگهداری و ارتقای هر دو وسیله نقلیه، به تأسیسات شرکت در موهاوی کالیفرنیا برد. این کار شامل تعویض دکل وی‌ام‌اس ایو بود که بین بدنه‌های دوقلوی هواپیما قرار دارد و یونیتی به آن متصل می‌شود.
ویرجین گلکتیک از آن زمان تاکنون، هر دو وسیله نقلیه نوسازی‌شده را به سرعت ارتقا داده است. به‌عنوان مثال، این شرکت در اواخر ماه گذشته یک پرواز گلاید را در جو زمین با یونیتی انجام داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی