[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فجر و ۲۷۰ دقیقه تا بازگشت به لیگ برتر فینال اول؛ امروز در آستارا، روزنامه شیراز نوین

تیم فجر شهید سپاسی شیراز در لیگ دسته‌یک فوتبال جام آزادگان برای صعود به لیگ برتر، تنها ۲۷۰ دقیقه در سه بازی باقی‌مانده زمان دارد تا موجب خوشحالی هوادارانش شود. به گزارش ایرنا، وضعیت فجری‌ها در جدول لیگ دسته‌یک نسبت به تیم دوم جدول که استقلال خوزستان است به‌گونه‌ای است که در صورت برنده شدن در سه دیدار باقی‌مانده، جواز صعود به لیگ برتر را کسب خواهد کرد.
استقلال خوزستان هم‌اینک با ۵۱ امتیاز در رده دوم جدول است و تنها ۲بازی دیگر با خوشه طلایی ساوه و آرمان گهر سیرجان پیش رو دارد و در صورتی که هر ۲ بازی را با برد پشت سر بگذارد، ۵۷ امتیازی می‌شود و در یک‌قدمی صعود قرار می‌گیرد.
صعود دست خودمان است
اما شانس شاگردان مهدی رجب‌زاده، سر مربی تیم فجر شهید سپاسی شیراز با توجه به سه دیدار باقی‌مانده نسبت به استقلال اهواز برای صعود بیشتر است و همه‌چیز برای صعود در دست بازیکنان تیم فجر شهید سپاسی شیراز است تا در پایان لیگ شادی برای هواداران فوتبال در فارس را رقم بزنند.
زردپوشان فجرسپاسی سه بازی دیگر با تیم های شهرداری در آستارا، پارس جم جنوبی در شیراز و مس شهر بابک در کرمان را دارد و گذر از این تیم‌ها برای صعود به لیگ بسیار حیاتی است، چراکه در صورتی که می‌خواهند لیگ برتری شوند باید هرسه بازی را ببرند و کاری هم به بازی‌های باقی‌مانده تیم‌های استقلال اهواز و حتی سایپا تهران که شانس کمی دارد، نداشته باشد.
فریب جایگاه حریف نخورند
فجری‌ها، چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در نخستین خوان برای صعود به لیگ برتر، میهمان تیم شهرداری آستاراست که با ۲۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول است و در حاشیه امنیت نسبی برای بقا در لیگ دست‌یک قرار دارد، هرچند سعی دارند به رده‌های بالاتری در جدول دست یابند و تا روز آخر خیالشان راحت باشد.
شهرداری آستارا در جدول رده‌بندی پس از انجام ۲۹ بازی کارنامه خوبی ندارد، این تیم با پنج برد ، ۱۴ باخت و ۱۰ تساوی، از خط حمله و دفاع خوبی برخوردار نیست، اما فجری‌ها نباید فریب جایگاه و آمار این تیم را بخورند، چراکه تحت هر شرایطی باید ببرند و این تیم را نباید دست‌کم بگیرند.
زردپوشان شیرازی برای صعود به لیگ برتر در خوان دوم ۲۷ اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه حافظیه میزبان تیم پارس جم جنوبی هستند، بازی که برای تیم میهمان در جدول تأثیری ندارد، اما همین مسئله نه سقوط و نه صعود، موجب می‌شود که آنها راحت‌تر بازی کرده و کار فجر را سخت کنند. تیم پارس جم جنوبی با امید روانخواه به‌عنوان مربی که اواخر فصل به این تیم پیوست، نتایج نسبتاً خوبی گرفته و در جام حذفی هم مقابل استقلال تهران خوب بازی کرد، هرچند در پایان شکست خورد و از جام حذفی کنار رفت، با این حال حریف آسانی برای تیم فجر شهید سپاسی در شیراز نیست.
اما فجری‌ها در خوان سوم ، دوم خردادماه در شهر بابک کرمان میهمان تیم مس این شهر هستند و در صورتی که شاگردان رجب‌زاده از ۲ بازی گذشته خود ۶ امتیاز کسب کرده باشند، این دیدار سرنوشت صعود تیم فجر شهید سپاسی شیراز را تعیین می‌کند و آنها می‌توانند به سومین بْرد خود برای جشن صعود دست یابند. 
مس شهر بابک از تیم‌های خوب این دوره از لیگ دسته اول است،‌ آنها که نخستین سال حضور در لیگ آزادگان را تجربه می‌کنند،‌ ‌تیمی خوب با سرمربیگری وحید رضایی که چندین سال سابقه بازی در تیم ففجر شهید سپاسی شیراز داشته، ساخته است و بازی‌های جذابی هم به نمایش گذاشته است و حتی در یک مقطع از لیگ مدعی صعود بودند، اما از قافله عقب ماندند. این تیم پس از انجام ۲۹ بازی، هشت بُرد،‌ ۱۵ مساوی و ۶ باخت دارد و ۳۹ امتیاز اندوخته و با خیالی راحت در میانه جدول به‌سر می‌برد،‌ این تیم ۱۹ گل به ثمر رسانده و ۱۷ گل دریافت کرده و به‌نظر می‌رسد در فاز دفاع با مشکل مواجه است و فجری‌ها می‌توانند از ضعف این تیم نهایت استفاده را ببرند و این تیم را در خانه‌اش شکست دهند. ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ فجری‌ها در کرج میهمان تیم گل ریحان این شهر بود ند، بازی که برای فجری‌ها حکم صعود به لیگ برتر داشت و این اتفاق رقم خود و شاگردان علی کلانتری، مربی وقت این تیم موفق شدند با سه گل میزبان خود را شکست دهند و پس از هشت سال به لیگ برتر صعود کنند، هرچند نمایش ناامید‌کننده‌ای در لیگ برتر داشتند و خیلی زود با سطح اول فوتبال وداع کردند.
اما دوم خردادماه ۱۴۰۲، فجری‌ها می‌خواهند با شکست تیم مس شهر بابک خاطره صعود ۲ سال پیش خود را در خانه حریف، مانند کرج جشن بگیرند و با صعود به لیگ برتر، هواداران این تیم را دل‌خوش کنند، آیا شهر بابک مانند کرج می‌شود؟ باید منتظر ماند و دید در آخرین هفته از بین تیم های استقلال اهواز و فجر شهید سپاسی شیراز، کدام تیم لیگ برتری خواهند شد.
آرامش رمز موفقیت فجری‌ها در لیگ فوتبال
فجری‌ها پس از اینکه از لیگ برتر سقوط کردند، دست به یک خانه‌تکانی اساسی زدند، چراکه این تیم در لیگ برتر با حاشیه ‌ای زیادی همراه بود، همان چیزی که در قاموس این تیم از بدو تأسیس نمی‌گنجید و در نهایت هم سقوط کردند.
تحول در باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز آرامش را به این تیم بازگرداند و آنها در این فصل، بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند، هرچند در برخی بازی‌ها هم خوب ظاهر نشدند و این طبیعی است در یک دوره طولانی در لیگ فوتبال تیم‌ها با اُفت مواجه شوند، اما همچنان صلابت خود را حفظ می‌کنند.
پایانِ پول نداریم، بدون کاسه چکنم!
فجری‌ها در این فصل، بدون حاشیه و بدون اینکه جایی عنوان کنند پول نداریم، کارشان را پیش بردند و هم‌اینک هم مدعی صعود به لیگ برتر هستند، هرچند این تیم برای لیگ برتر بسته نشده بود واگر این اتفاق بیفتد، رجب‌زاده و شاگردانش کار بسیار بزرگی کرده‌اند. دیدار تیم‌های فوتبال فجر شهید سپاسی و شهرداری آستارا، امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه در آستارا برگزار می‌شود. در جدول رده‌بندی لیگ آزادگان تیم شمس آذر قزوین با ۶۱ امتیاز صعودش به لیگ برتر از مدت‌ها قبل مسجل کرده بود و منتظر جشن قهرمانی است‌،‌ استقلال خوزستان با ۵۱ امتیاز در رده جدول جای دارد و فجر شهید سپاسی هم با ۴۹ امتیاز سوم است و از بین این ۲ تیم، یکی دیگر جواز صعود به لیگ برتر را به‌دست خواهند آورد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی