[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پهنه‌های محیط‌زیستی شمال‌شرق فارس توانمندی ثبت زیست‌کره را دارند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس در دیدار با فرماندار شهرستان ارسنجان، به برخی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان در حوزه محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: پهنه‌های محیط‌زیستی این شهرستان و مناطق شمال‌شرق فارس، توانمندی ثبت زیست‌کره را دارند.
عطا پورشیرزاد در نشست مشترک با کاووس رضایی فرماندار شهرستان ارسنجان، به پهنه تکثیر و پرورش گوزن زرد در این شهرستان اشاره کرد و افزود: گزارش‌ها از سایت یادشده، بیانگر تولد چندین گوساله دراین منطقه در سال جاری است. سایت احیا، تکثیر و پرورش گوزن زرد به مساحت حدود ۳۰۰ هکتار در ۸کیلومتری شرق شهر ارسنجان در جنگل خلیل بیگ با موقعیتی مناسب، توانسته است در سال‌های مختلف به مکانی ایمن و امن برای تکثیر گوزن زرد تبدیل شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس خاطرنشان کرد: به‌روشنی مشهود است که این لایه و پهنه محیط‌زیستی در شهرستان ارسنجان و مناطقی از جنگل بناب، زیستگاه انسان و دیگر موجودات زنده همچون پرندگان و موجودات خاک‌زی است و تا لایه‌های زیرین از زمین که مطالعه شده، مکان مناسب برای پرورش و نگهداری حیات وحش است. امید است با هم‌افزایی و همراهی مدیران شهرستان، بتوانیم شاخص‌هایی قابل‌توجه و برجسته از محیط‌زیست در شهرستان ارسنجان و مناطق شمال شرق استان به ثبت برسانیم.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس با ارائه جمع‌بندی از فضای زیست و پرورش حیات‌وحش در این شهرستان، ادامه داد: با توجه به وسعت سایت و ظرفیت آن، جمعیت وحوش مازاد بر ظرفیت موردبررسی قرار می‌گیرد و با بررسی‌های کارشناسی دقیقی به‌منظور افزایش مساحت سایت یا خارج‌کردن جمعیت مازاد تصمیم‌گیری می‌شود.
پورشیرزاد ادامه داد: منطقه شکار ممنوع کوه سیاه، بخش‌هایی از تالاب کمجان، مناطق دسترسی به تالاب طشک، بخش‌هایی از پهنه‌های دسترسی به رودخانه کر و دیگر مناطق مستعد برای توسعه زیست‌محیطی، از جمله پهنه‌های قابل‌گسترش و توسعه در این شهرستان است که تحت‌پایش و مطالعه محیط‌زیست قرار دارند. کاووس رضایی فرماندار شهرستان ارسنجان هم ضمن تقدیر از خدمات محیط‌زیست در این شهرستان، ضمن اعلام آمادگی برای همراهی و همکاری بیشتر، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان ارسنجان در حوزه محیط‌زیست تأکید کرد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس در حاشیه بازدید از ادارات حفاظت محیط‌زیست مرودشت و ارسنجان، با گروه مردم‌نهاد ارسنجان نیز دیدار و 
گفت‌وگو کرد.
زیست‌کُره یا بیوسفر (Biosphere) به آن بخش یا لایه از کره زمین گفته می‌شود که در آن زندگی انسانی، جانوری و گیاهی توأمان وجود و جریان دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی