[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۱۵
  • دوره جدید

بهره برداری از سامانه مدیریت ارتباط با مشتری ماد ، روزنامه شیراز نوین

سامانه مدیریت ارتباط با مشتری ماد در کسب و کارها به بهره‌برداری رسید. رئیس مؤسسه آموزش عالی ماد از طراحی سامانه مدیریت ارتباط با مشتری ماد برای کسب و کارها(maadcrm.ir) با رویکردها و ویژگی‌های منحصر به فرد خبر داد. دکتر جمشیدی رئیس مؤسسه آموزش عالی ماد در همایش رونمایی از این سامانه، با بیان اینکه این مؤسسه از سال 85 دوره‌های آموزشی کسب و کار را برگزار می‌کند، در خصوص این سامانه گفت: مدت زمان طراحی و برنامه نویسی سامانه مدیریت ارتباط با مشتری ماد (ماد سی آر ام) 2سال طول کشیده است. او با بیان اینکه کاربرد این سامانه در بخش بازاریابی و فروش است، اظهار داشت: با این سامانه صاحبان کسب و کارها می‌توانند سیستم بازاریابی خود را دقیق‌تر و به روزتر کنند. جمشیدی همچنین گفت: با این سامانه ثبت و طبقه بندی انواع مشتریان، انواع شیوه‌های پیگیری، انواع گزارش‌های مبتنی بر سفر مشتری و... انجام می‌شود و کار با آن نیز بسیار ساده است. او خاطرنشان کرد: در حال حاضر   عمده کسب و کارها به روش سنتی مدیریت می‌شوند و به‌خصوص بخش بازاریابی آن‌ها بسیار ناکارآمد است. این سامانه باعث می‌شود که شرکت‌ها فروش و بازاریابی خود را با روش‌های نوین مدیریت کنند.رئیس مؤسسه آموزش عالی ماد با بیان اینکه این سامانه برای شرکت‌هایی مناسب است که خودشان  سراغ مشتری می‌روند، افزود: با این سامانه بازاریابی و فروش به‌صورت سیستماتیک انجام می‌شود وخطاها در این زمینه کاهش می‌یابد.جمشیدی در عین حال گفت: رویکرد اصلی ما مشتری مداری است و به روزترین دیدگاه‌ها و مفاهیم در این سامانه دیده شده است. او تصریح کرد: شرکت‌ها در گذشته فروش محور بودند و اکنون شرکت‌ها برای ماندگاری باید دیدگاه  مشتری محوری را در پیش بگیرند. رئیس مؤسسه آموزش عالی ماد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در یک سال آینده استقبال خوبی از این سامانه انجام شود، افزود: این سامانه در فضای ابری کار می‌کند و نیازی به هزینه‌های بالا از جمله خرید سخت افزار و سرور ندارد. علی جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های  این مؤسسه گفت: یکی از ارزشمندترین کارهای یک سال اخیر ما، ترجمه یکی از بهترین کتاب‌های حوزه مدیریت کسب و کار به نام «استراتژی ساده‌تر، بهتر» است که توسط اوبرهولذر گی در دانشگاه ‌هاروارد تألیف و منتشر شده است. او با بیان اینکه در تصور اغلب افراد شرکت‌های موفق، شرکت‌هایی بزرگ‌تر و دارای تعداد کارکنان بیشتر یا  تبلیغات گسترده‌تر و یا برند قوی‌تر است، عنوان کرد: این تصور  اشتباه است و در بلند مدت بازدهی سرمایه شاخص اصلی موفقیت کسب و کارهاست و سرمایه گذاران بزرگ در دنیا جهت انتخاب پروژه‌های سرمایه گذاری، به این ملاک توجه می‌کنند. جمشیدی با بیان اینکه میانگین بازدهی سرمایه گذاری در کشورهای مختلف چندان متفاوت نیست، متذکر شد: کسی که در ایران نمی‌تواند در کسب و کاری موفق شود و راه ارتباط با مشتری را نمی‌داند، در کشورهای پیشرفته‌تری مانند کانادا نیز نمی‌تواند موفق عمل کند. او با بیان اینکه متوسط بازدهی سرمایه در صنایع مختلف نیز چندان تفاوتی ندارد، خاطرنشان کرد: بررسی متوسط بازدهی سرمایه در ۲۰ صنعت  آمریکایی نشان می‌دهد در هر صنعتی حدود ۵ درصد از کسب و کارها بازدهی کلان دارند، حدود ۱۵ درصد شرایط بسیار بدی دارند و حدود ۸۰ درصد نیز در وضعیت متعادلی به سر می‌برند. بنابراین بهترین فرصت سرمایه‌گذاری کسب و کار فعلی ما است، شرکت‌هایی که بازدهی سرمایه بسیار بالا یا بسیار پایینی دارند به دلیل رویکرد متفاوت در مشتری مداری است. فروش محوری و تبلیغات زیاد بدون خلق ارزش برای مشتری، سبب کوچک شدن کسب و کار می‌شود، در حالی که شرکت‌های موفق با شناخت از مشتری و تمرکز روی مشتریان، منابع انسانی و تأمین کنندگان به موفقیت می‌رسند. جمشیدی ادامه داد: CRM قبل از آنکه نرم افزار باشد یک فرهنگ سازمانی است و موفقیت در پیاده سازی آن، مستلزم نهادینه شدن فرهنگ مشتری مداری و کار تیمی ‌در سازمان است. او با بیان اینکه این ‌نرم‌افزار یکی از نرم افزارهای MIS است، افزود: این دسته از نرم افزارها از سری نرم افزارهای اطلاعاتی و مدیریتی است. مدیر مؤسسه آموزش عالی ماد تصریح کرد: هدف اصلی یک نرم افزار CRM مدیریت تراکنش‌ها، taskها، محصولات، صندوق  و غیره  نیست، بلکه ثبت مشتریان بالقوه، طبقه‌بندی مشتریان بر اساس سفر مشتری، طبقه بندی آن‌ها بر اساس ویژگی‌های موردنیاز، مدیریت اطلاعات مشتری و مدیریت تعاملات کارکنان فروش است. جمشیدی با تأکید بر لزوم آموزش استفاده از این‌ نرم‌افزار گفت: در این ‌نرم افزار می‌توان تعاملات بین کارکنان و مشتریان را مدیریت کرد. فرزانه دانشمند مؤسس و مدیر عامل شرکت دانش بنیان پیک فرزانه  پویان به عنوان طراح این سامانه نیز گفت: این سامانه از پایه تا پیاده سازی بومی ‌است. او افزود: کل تیم طراحی این سامانه 11نفر بوده که سعی کردیم در طراحی آن در لبه فناوری حرکت کنیم و آن را توسعه دهیم. دانشمند خاطرنشان کرد: در این سامانه  یک هسته مدیریت اطلاعات مشتریان ایجاد شده است. لازم به ذکر است فعالیت مؤسسه آموزش عالی ماد با مدیریت دکتر علی جمشیدی در راستای شعار سال و تقویت کسب و کار‌ها و مشاغل می‌تواند کمک شایانی داشته باشد و با توجه به اینکه این نرم افزار با همکاری پارک علم و فناوری طراحی شده، با قیمت مناسب می‌تواند برای کسب و کارها مفید واقع شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی