[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اشعار «فردوسی» موسیقی می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

گروه موسیقی «شهپر» اشعار فردوسی را در قالب کنسرت در سالن خلیج فارس اجرا می‌کند. به‌نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این کنسرت شامگاه یکشنبه(۲۴ اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود. 
محسن مرعشی، انتخاب اشعار این اجرا را برعهده داشته و نوازنده تنبور، سرپرست، خواننده و آهنگساز این اجراست.
دیگر اعضای این گروه، عرفان پرقوه(سازهای بادی و گیتار بیس)، مهران منفرد(گیتار الکتریک)، هومان حیدریان(سنتور)، جواد و تورنگ سلیمانی‌(سازهای‌کوبه‌ای) هستند که اشعار شاهنامه را در قالب موسیقی فیوژن اجرا خواهند کرد.  
در بخش اول برنامه قطعات پند حکیم، فریدون و ضحاک، زاده‌ شدن سیاوش، سیاوش و سودابه، کیخسرو و افراسیاب و شهر آزادگان و در بخش دوم داستان رستم و اسفندیار در قالب قطعاتی چون فرمان گشتاسب به اسفندیار، رویارویی رستم و اسفندیار و کشته شدن اسفندیار اجرا خواهد شد. نظارت و تصحیح تمامی قطعات اجرایی توسط «جلال خالقی‌مطلق» از شاهنامه‌پژوهان، صورت گرفته است.
تقدیر از زنده‌یاد ابوالفضل خطیبی از شاهنامه‌پژوهان و عضو انجمن ادب فارسی و سخنرانی ژاله آموزگار از دیگر جزئیات این برنامه است.  
گروه موسیقی «شهپر» با محوریت استفاده از کلام بزرگان، مفاخر شعر و ادب پارسی چون مولانا، حافظ، خیام و ... فعالیت دارد و تاریخ حماسی اسطوره‌های پارسی را با ملودی و سازبندی‌هایی نزدیک به علاقه‌های نسل جوان و با تلفیقی از سازهای اصیل ایرانی در کنار سازهای جهانی، تنظیم و اجرا و در قالب موسیقی فیوژن ارائه می‌کند. 
این کنسرت به سرپرستی «محسن مرعشی» و با همکاری و حمایت بنیاد فردوسی و شرکت بست، به مناسبت بزرگداشت شاعر پرآوازه ایرانی، حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی