[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۱۵
  • دوره جدید

روش‌های طب سنتی برای پیشگیری از چاقی، روزنامه شیراز نوین

کارگر آنلاین: برای پیشگیری از چاقی پرهیز از پرخوری، روی هم خوری، ریزه خواری و با هم خواری بسیار اهمیت دارد و بهتر است در هر وعده غذایی، یک نوع غذای ساده مصرف شود.
عضو انجمن علمی ‌طب سنتی ‌ایران راه‌های پیشگیری از چاق شدن از منظر طب سنتی را تشریح کرد.
وی درباره راه‌های پیشگیری از چاقی اظهار داشت: برای پیشگیری از چاق شدن پرهیز از پرخوری، روی هم خوری، ریزه خواری و با هم خواری بسیار اهمیت دارد و بهتر است در هر وعده غذایی، یک نوع غذای ساده مصرف شود.
وی افزود: جویدن مناسب غذا باید به گونه‌ای باشد که هنگام بلعیدن، شیرابه‌ای باشد یعنی کاملاً له شده و با بزاق دهان مخلوط شود؛ همواره به خاطر داشته باشید که معده دندان ندارد.
عضو انجمن علمی ‌طب سنتی‌ ایران متذکر شد:پرهیز از زیاد خوردن غذاهای چرب و شیرین و بی‌مزه مانند انواع شیرینی خامه‌ای، حلواها، شله زرد، چربی دنبه و انواع روغن‌ها که در بدن «تری یا چاقی»‌ایجاد می‌کنند.
برای پیشگیری از چاقی باید از غذاهای سبک استفاده کنید
پرهیز از خوردن غذاهای کثیرالغذا (پرکالری) مانند حلواها، گوشت‌ها، حبوب یا غلات به همراه شیر (مانند شیر برنج)، گندم، آجیل تازه، فرنی‌ها نیز از بروز چاقی پیشگیری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد:پرهیز از غذاهایی که خون غلیظ‌ایجاد می‌کنند مانند حلیم و کله و پاچه، خمیرها، رشته و ماکارونی، مغز، جگر، قلوه، تخم مرغ سفت شده، پنیر تازه، عدس، فست فودها نیز برای پیشگیری از چاق شدن اهمیت دارد. عضو انجمن علمی ‌طب سنتی‌ ایران گفت: برای پیشگیری از چاق شدن، مصرف غذاهایی که خون رقیق و لطیف ‌ایجاد می‌کنند مانند انواع سبزیجات، گوشت پرندگان و سکنجبین اهمیت دارد. وی تصریح کرد:توصیه به خوردن نان‌های برشته و نان جو و پرهیز از نان‌های خمیری و نخوردن مخلفات همراه با غذا، بسیار قابل توجه است، البته در برخی کتب، توصیه به مصرف زیتون با غذا شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی