[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

کرمی، مربی فوتبال پایه شیراز: درآمد باشگاه‌ها با هزینه‌هایشان هم‌خوانی ندارد، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار:
مهرداد کرمی، یکی دیگر از مربیان نام‌آشنای فوتبال پایه در شیراز است. وی زمانی که فوتبالیست بود در تیم‌های پایه بخشداری، شاهین، شیرین دارو، برق، فجر شهید سپاسی و مرصاد به میدان رفت و در رده سنی بزرگسالان هم عضو تیم‌های احمدبن موسی(ع) و ندسا بوشهر بود.
کرمی در خصوص دوران مربیگری خود می‌گوید: مربیگری را از سال ۸۴ شروع کردم و در تیم‌های استقلال شیراز، پیام شیراز ، شهرداری کنگان، بردسیر کرمان، پیام مخابرات فارس، شهید وفایی، فجر شهید سپاسی، باشگاه سپاهان و شهدای کوشک بیدک، مربیگری کرده‌ام. باشگاه سپاهان شیراز را از سال ۸۵ تأسیس و در رده‌های مختلف سنی، صاحب عناوینی شده ام.
وی در خصوص عناوین به‌دست‌آمده توسط باشگاه سپاهان شیراز گفت: این تیم در رده سنی نونهال به مقام اول شیراز و استان دست یافته، در رده نوجوانان هم مقام‌های اول، دوم، سوم، در رده جوانان  درچند دوره مقام اول شیراز، در رده امید در دو دوره دارای مقام اول، در رده بزرگسالان در دو دوره دارای مقام اول در دسته دوم، دسته اول و لیگ برتر شیراز بوده است.
کرمی، درباره وضعیت فعلی تیمش هم بیان کرد: به‌دلیل مشکلات سخت‌افزاری و مالی با مشکل جدی برخورد کرده‌ایم که فعالیت برایمان سخت شده است. با این شهریه‌های اندک که واقعاً شهریه یک فوتبال‌آموز با قیمت یک توپ فوتبال مساوی است! دیگر نمی‌توان هزینه مربی، زمین چمن، کاور، کنز و غیره را داد. هزینه‌های ورودی مسابقات هم با درآمد باشگاه جور درنمی‌آید و طولانی شدن مسابقات باعث هزینه‌های زیاد شده و به‌سختی می‌توان کار را ادامه داد.
این مربی شیرازی درباره مشکلات مربیان فوتبال پایه هم گفت: حقوق پایین باعث می‌شود تا مربیان به سمت شاگردان خصوصی بروند و دیگر بازیکنان حاضر نباشند به باشگاه‌ها بروند! مربیان استان هیچ جایگاهی در فوتبال استان ندارند و هرچقدر هم خوب کار کنند، دیده نمی‌شوند.
وی در خصوص وضعیت کلی فوتبال استان نیز گفت: وضعیت بسیار بد است و به‌خاطر کمبود سخت‌افزار و کمبود زمین چمن باعث شده خیلی از باشگاه‌ها فروشنده باشند. پایه‌‌ها استعدادیابی نمی‌شوند و اگر تیمی هم قهرمان شود، هیچ‌گونه کمک مالی به آن نمی‌شود که در سال بعد بتواند بهتر به کار خود ادامه دهد. جایزه تیم قهرمان فقط یک کاپ است! یعنی اگر قهرمان شوید، حتی در ورودی مسابقات دوره بعد نیز تخفیفی قائل نمی‌شوند که کمک‌هزینه اندکی برای باشگاه ها محسوب شود.
کرمی افزود: در هیئت فوتبال، آیین‌نامه داخلی وجود دارد که به باشگاه‌ها کمک شود، اما متآسفانه ما با بی‌مدیریتی فدارسیون فوتبال مواجه شدیم! هیئت هم فقط با قوانین غلط فدارسیون جلو می‌رود. هم‌زمانی مسابقات شیراز و استان با مسابقات کشور، باعث شده که هیچ بازیکنی جهت رشد نمی‌تواند در آن دوره مسابقات به لیگ‌های بالاتر برود! به همین دلیل، استعدادهای زیادی سوخت و از باشگاه‌های شیراز و استان زده می‌شوند! اداره ورزش و جوانان هم هیچ‌گونه کمکی به هیئت فوتبال و باشگاه‌ها نمی‌کند. نرخ‌گذاری مدارس فوتبال را اشتباه انجام می‌دهند و نگاهی به گرانی زمین چمن‌ها و وسایل تمرین و مربیان نمی‌کند. من از آقای حسینی، رئیس هیئت فوتبال شیراز تشکر می‌کنم که با سخت‌افزار ضعیف تلاش می‌کند که فوتبال شیراز پیشرفت کند، ولی با دست خالی آیا می‌شود؟
او در پایان گفت : خواهش میکنم حمایت کنند تا باشگاه هایی مثل ما که ۱۵ سال سابقه دارند، از دور خارج نشوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی