[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۱۵
  • دوره جدید

چرا دانه چیا برای بدن و سلامت شما مفید است؟، روزنامه شیراز نوین

دانه چیا یک ابَرغذای محبوب به شمار می رود که با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی شده است. اما به نظرتان آیا ‌این ماده غذایی برای شما خوب است یا فقط یکی دیگر از مدهای ‌اینترنتی زودگذر هستند؟
به گزارش بهداشت نیوز، در ‌این مطلب می‌خواهیم فواید دانه چیا را به شما بگوییم. با روزیاتو همراه باشید.
فواید دانه چیا
دانه چیا از گیاه مریم گلی، گیاهی گلدار از خانواده نعنا، بومی مرکز و جنوب مکزیک می‌آید.
این دانه‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی، فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که آن‌ها را سالم می‌کند.
در هر وعده یک اونسی یا حدود ۲۸ گرم، شما می‌توانید تنها ۹ گرم چربی با ۱۰ گرم فیبر رژیمی پیدا کنید.
هفت مزیت اصلی دانه چیا برای سلامتی عبارتند از:
بسیار مغذی است
سرشار از آنتی‌اکسیدان است
ممکن است از کاهش وزن حمایت کند
ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد
حاوی مواد مغذی مهم استخوان باشد
ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد
به راحتی در رژیم غذایی گنجانده می‌شود
مطالعات نشان داده‌اند که دانه‌های چیا به کاهش وزن کمک می‌کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. اما کارشناسان می‌گویند تحقیقات بیشتری در مورد انسان‌ها قبل از انجام هرگونه نتیجه‌گیری لازم است.
چگونه می‌توانم دانه چیا را در رژیم غذایی خود بگنجانم؟
دانه‌های چیا را می‌توان به روش‌های مختلفی استفاده کرد، اما برخی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از افزودن آن به اسموتی، بلغور جو دوسر، ماست و محصولات پخته شده.
پودینگ چیا نیز یک خوراکی محبوب است و می توان آن را با سه ماده درست کرد.
در سال ۲۰۲۱، آب دانه چیا نیز در رسانه‌های اجتماعی محبوبیت پیدا کرد و بسیاری از آن به عنوان راهی برای جلوگیری از پرخوری استفاده کردند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی