[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اعلام کرد: ناکاآمدی مصوبات در زمینه ترویج سیره نبوی، روزنامه شیراز نوین

به‌ گزارش روابط‌عمومی کنگره جهانی محمد(ص)، در نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های شیراز که عصر چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه، در دانشگاه شیراز برگزار گردید، گزارشی از فعالیت‌های کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت ارائه و بر استمرار فعالیت‌های این کنگره تأکید شد. همچنین در این نشست، پرچم کنگرۀ جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اهدا شد.
دکتر عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در نشست با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های شیراز، پس از شنیدن گزارش فعالیت‌های این کنگره، حرکت خودجوش اعضای این کنگره جهانی و ایجاد امید و انگیزه آنها را در جامعه تحسین کرد. دکتر حامد تقوایی، دبیرکل کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت(ص)، در این نشست، ضمن معرفی فعالیت‌های کنگره، خواستار تشکیل جلسه با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و از آمادگی کنگره برای ارائه طرح و برنامه‌های مختلف در زمینۀ ترویج فرهنگ و سیره نبوی خبر داد. وی با بیان این مقدمه که کنگره جهانی محمد(ص) در سال ۱۳۹۹، پس از اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) به‌صورت خودجوش و مردمی ازسوی جمعی از دانشگاهیان طراحی شد، گفت: هدف از طراحی این کنگره، معرفی چهره واقعی پیامبر با زبان اثرگذار هنر و ادب، بی‌اثرکردن جریان‌های اسلام ‌هراسی و یکپارچه‌سازی و انسجام‌بخشی به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری جهان اسلام بوده است. وی خواستار تشکیل جلسه‌ای برای ارائۀ کامل و دقیق طرح‌های کنگرۀ جهانی محمد(ص) شد و با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص طرح ملی ترویج سیره نبوی در فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: این مصوبه را هم وزیر فرهنگ و هم وزیر کشور به تمام دستگاه‌ها ابلاغ کرده است، اما متأسفانه جز برگی از کاغذ نیست و ما هیچ پیشرفتی با استفاده از این مصوبات نتوانستیم در اجرای فعالیت‌ها داشته باشیم.
دکتر ستار خالدیان، رئیس دانشگاه هنر شیراز نیز ضمن تحسین و تقدیر از فعالیت‌های کنگره جهانی محمد(ص) بر لزوم تأمین منابع مالی این کنگره تأکید کرد و خواستار حمایت مالی و اختصاص بودجه مشخص برای این کنگره شد. در پایان برنامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه شیراز، پرچم کنگره جهانی محمد، پیامبر رحمت(ص) به دکتر خسروپناه، دبیر شورا اهدا شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی