[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برق‌گرفتگی، شایع‌ترین خطر در زمان راه‌اندازی‌ کولرهای آبی، روزنامه شیراز نوین

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، گفت: هرساله با شروع فصل گرما و راه‌اندازی وسایل سرمایشی از جمله کولرها، متأسفانه حوادثی نظیر برق‌گرفتگی رخ می‌دهد که بسیاری از آنان به دلیل رعایت‌نشدن برخی نکات ایمنی در سرویس و تعمیر و راه‌اندازی غیراصولی کولرهای آبی است.
وحید قاضی‌پور، برق‌‌گرفتگی را شایع‌ترین خطر در زمان راه‌اندازی‌ کولرهای آبی عنوان کرد و بیان داشت: به دلیل اتصال مستقیم کولرهای آبی به برق، احتمال برق‌گرفتگی افراد هم افزایش می‌یابد که این موضوع رعایت نکات ایمنی در زمان راه‌اندازی این نوع کولرها را دوچندان می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: هنگام سرویس کولر‌ها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی‌تجربگی، قطع‌کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار برق‌گرفتگی می‌شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه اگر شهروندان تخصصی در زمینه راه‌اندازی کولرها ندارند، حتماً باید در این زمینه از افراد متخصص کمک بگیرند، گفت: در کولرهای آبی، به دلیل وجود آب که رسانای خوبی برای جریان برق است، احتمال برق‌گرفتگی بالا می‌رود. از این رو بهتر است برای انجام این کار از افراد متخصص و تعمیرکاران مجاز کمک گرفته و همچنین از قطع کامل برق و بی‌برق‌شدن کولر اطمینان حاصل کنند.
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، تجهیز ساختمان به سیستم ارت مناسب و نصب کلید محافظ جان بعد از سیستم برق را از دیگر موارد ایمنی در هنگام نصب کولرهای آبی برشمرد و اظهار داشت: شهروندان باید مراقب باشند هنگام انجام سرویس سالانه کولر، آب روی سیستم برق موتور و پمپ ریخته نشود؛ زیرا خطر ایجاد اتصالی، برق‌گرفتگی و حریق کولر وجود دارد.
قاضی‌پور، نصب سایبان را از جمله اقدامات مؤثر در افزایش راندمان کولرهای آبی عنوان کرد و افزود: با نصب سایبان روی کولرهای آبی، ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، جریان باد کولر نیز خنک‌تر می‌شود. 


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی