مزایا و معایب رسانههای اجتماعی، روزنامه شیراز نوین
رسانه اجتماعی چیست؟رسانههای اجتماعی یک پلت فرم مبتنی بر وب هستند که به ما کمک میکنند تا ایدهها، افکار و اطلاعات را در میان جوامع به اشتراک بگذاریم. این امر به ما ارتباط الکترونیکی سریع با مطالبی مانند مقاله، اخبار، تصاویر، ویدیوها و... را میدهد. یک فرد میتواند از طریق رایانه، تبلت یا تلفن هوشمند به رسانههای اجتماعی دسترسی داشته باشد. استفاده از رسانههای اجتماعی یک راه بسیار قدرتمند برای برقراری ارتباط بین مردم است، زیرا این توانایی را دارند که با هرکسی در جهان ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را فوراً به اشتراک بگذارند. طبق آخرین گزارش، تقریباً دو میلیارد کاربر شبکههای اجتماعی در جهان وجود دارد. در این گزارش همچنین آمده است که بیش از 80 درصد افراد بین 18 تا 30 سال حداقل از یک شکل از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. به طورکلی، مردم از رسانههای اجتماعی برای حفظ ارتباط با دوستان و اعضاء خانواده خود استفاده میکنند. برخی از افراد از آن برای به اشتراک گذاشتن افکار، عواطف، احساسات و... استفاده میکنند، در حالی که برخی از آن برای یافتن شغل یا شبکه سازیِ فرصتهای شغلی استفاده میکنند.
مزایای رسانههای اجتماعی: مردم از موضوعات جاری در کل جهان مطلع میشوند.پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به دانشآموزان کمک میکنند تا کارهای تحقیقاتی را انجام دهند، زیرا انجام بحثهای گروهی بین دانشآموزان حتی زمانی که از یکدیگر دور هستند آسان میشود. رسانههای اجتماعی به افراد (به ویژه جوانان) کمک میکنند تا به فرصتهای شغلی جدید دسترسی پیدا کنند، زیرا بسیاری از سازمانهای تجاری محلی کارمندان خود را از طریق پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین و غیره جذب میکنند. رسانههای اجتماعی به مردم کمک میکنند تا در این عصر پیشرفتهای سریع فناوری، در بهروزرسانیهای جاریِ فناوری بهروز بمانند، که نشانه بسیار خوبی برای ماست.
معایب شبکههای اجتماعی: ظهور این دنیای اجتماعی مجازی میتواند به کاهش توانایی فرد در گفتوگوی چهره به چهره منجر شود.استفاده بیش از حد از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام؛ ما را بیش از آنچه واقعاً فکر میکنیم از خانواده خود دور میکند.پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی ما را آنقدر راحت میکنند که باعث تنبلی میشوند. اهمیت رسانههای اجتماعی در ارتباطات تجاری: در ابتدا، رسانههای اجتماعی راهی برای تعامل با دوستان و خانواده بود، اما بعداً سازمانهای تجاری به این روش ارتباطی محبوب برای دسترسی به مشتریان علاقهمند شدند. رسانههای اجتماعی نقش مهمی در کمک به رشد کسب وکار دارند. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در حال تبدیل شدن به مکانی طبیعی برای دستیابی به مشتریان بالقوه هدفمند هستند، زیرا در حال حاضر 50 درصد از جمعیت جهان از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. بسیاری از سازمانهای تجاری مزایای رسانههای اجتماعی را به عنوان یک پلتفرم ارتباطی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود میشناسند.
در اینجا به برخی از مزایای استفاده از رسانههای اجتماعی برای ایجاد یک نام تجاری یا راه اندازی یک تجارت اشاره شده است:با استفاده از رسانههای اجتماعی، یک سازمان تجاری میتواند یک ارتباط انسانی واقعی با مشتریان ایجاد کند. رسانههای اجتماعی با ارائه راهی آسان برای ابراز علاقه مشتریان به کسب وکارشان، نقش مهمی در تولید سرنخ ایفا میکنند. رسانههای اجتماعی در حال تبدیل شدن به مهمترین بخش قیف فروش هر کسب وکار هستند، زیرا تعداد افرادی که از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، روزبهروز در حال افزایش است. رسانههای اجتماعی یک پلتفرم عالی برای تبلیغ محتوای خوب تحقیق شده خود در مقابل افراد جدید برای رشد پایگاه مخاطبان است. رسانههای اجتماعی به صاحبان کسب وکار این فرصت را میدهد که هربار که به حسابهای خود وارد میشوند با طرفداران و دنبالکنندگان خود ارتباط برقرار کنند.
سخن آخر: رسانههای اجتماعی ابزاری حیاتی برای تقریباً همه انواع کسبوکارها هستند. سازمانهای تجاری از این بستر برای یافتن و تعامل با مشتریان، ایجاد فروش از طریق تبلیغات و ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی به مشتریان استفاده میکنند. اگرچه رسانههای اجتماعی در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از سازمانهای تجاری هستند، اما باید مراقب بود که فعالیتهای برنامهریزی نشده در رسانههای اجتماعی، یک کسب وکار را از بین نبرند.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین