[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خواننده‌ای که جوان مُرد اما همیشه از امید خواند، روزنامه شیراز نوین

موسیقی پاپ در مقطعی از دهه‌ ۹۰، داغ‌دار هنرمندانی شد که مرگ هرکدام به واسطه‌ نوع فعالیت و همچنین شرایط بیماری و جوان بودن، بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌ها و البته هواداران موسیقی پاپ موجب شد. مرتضی پاشایی پس از مدتی دست‌و‌پنجه نرم‌کردن با بیماری در سال ۹۳ درگذشت و چند سال بعد از او بهنام صفوی، دیگر هنرمند موسیقی پاپ هم پس از چند سال مبارزه با بیماری جان خود را از دست داد.
به گزارش ایسنا، درگذشت مرتضی پاشایی در آن دوره، موجی غیرقابل پیش‌بینی را در بین جوان‌ها و همچنین کاربران فضای مجازی رقم زد. اندیشمندان رسانه و جامعه‌شناسان با برگزاری نشست‌های مختلف، به بررسی اتفاق غیرقابل پیش‌بینی در آن مقطع کشور پرداختند و در نهایت از آن به‌عنوان «پدیده مرتضی پاشایی» یاد شد.
اما دیگر خواننده جوانی که مرگش تأثیر بسیار مردم و هنرمندان را برانگیخت، «بهنام صفوی» بود؛ صفوی که سال‌ها با بیماری دست‌وپنجه نرم کرد، در نهایت پنج سال پس از پاشایی جان خود را از دست داد و هواداران موسیقی پاپ را بار دیگر در غمی سنگین فرو برد.
دیروز شنبه، سالگرد درگذشت این خواننده جوان بود که اگر حالا زنده بود، ۴۰ سال سن داشت.
صفوی برای نخستین بار در سال ۹۲ متوجه بیماری‌اش شد و در مقاطع مختلف به‌واسطه عمل‌های موفقی که داشت توانست شرایط نرمالش را تا حدودی به‌دست آورد. حتی دکتر سمیعی، جراح مشهور مغز و اعصاب کشورمان هم او را عمل کرد، اما در نهایت بار دیگر با پیشرفت بیماری این‌بار نتوانست مقاومت کند و جانش را از دست داد.
به‌رغم شرایطی که صفوی در سال‌های پایانی عمر گذراند، اما قطعه‌هایی که اجرا کرد اغلب سراسر امید و شادی بود و حتی پس از ابتلا به بیماری هم یک آلبوم را روانه بازار موسیقی کرد که «معجزه» نام داشت. نام آلبوم، اشاره به شرایطی داشت که این هنرمند جوان پس از ابتلا به بیماری طی کرد و اینکه چند بار سلامتش را نسبی به‌دست آورد.
صفوی در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده بود؛ او موسیقی را از دوران کودکی با ساز پیانو به‌صورت خودآموز آغاز کرد و سپس به فراگیری سازهای کوبه‌ای پرداخت.
بهنام صفوی در سال ۱۳۸۵ قطعه «تمنا» را منتشر کرد که مورد استقبال قرار گرفت و همین انگیزه‌ای برای تولید آلبوم اولش، «عشق من باش» در سال ۱۳۸۸ شد.
«آرامش»، «فوق‌العاده» و «معجزه» دیگر آلبوم‌هایی است که از این خواننده پاپ به بازار عرضه شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی