[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

همایش ستاره‌های شهر «روایت نهم؛ شاهدان فقیه» در شیراز برگزار می‌شود، روزنامه شیراز نوین

رئیس انجمن راویان فجر فارس با بیان اینکه ستاره‌های شهر به روایت نهم خود رسیده است، گفت: همایش ستاره‌های شهر «روایت نهم؛ شاهدان فقیه» در کلان‌شهر شیراز، سومین حرم اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود‌.
سیدرضا متولی اظهار کرد: همایش ستاره‌های شهر که به روایت ایثارگری و رشادت‌های شهدا می‌گذارد، در نهمین روایت خود، ادای دِینی به مقام شهدای روحانیت و طلاب خواهد داشت. او مجموعه برنامه «ستاره‌های شهر» را در قالبی از یادواره‌های نوین شهدای دانست که با استفاده از ابزار هنر همانند تئاتر، اجرای صحنه و روایتگری، از سال گذشته در استان فارس آغاز و تاکنون 8 برنامه در کلان‌شهر شیراز و دیگر شهرستان‌های استان فارس انجام شده است. 
زوایای دیده‌نشده دفاع مقدس از موضوعاتی بود که مسئول انجمن راویان فجر فارس به آن پرداخت. متولی ادامه داد: گروه تحقیق و پژوهش ستاره‌های شهر با کمک انجمن راویان فجر فارس در ستاد کنگره امیران، سرداران و ۱۵هزار شهید استان فارس بسیار فعال است.
او با اشاره به تولید محتوا برای این سلسله‌برنامه‌ها بیان کرد: تولید محتوا، تهیه کلیپ و مستند روایی و پادکست‌های مختلف با موضوعات خاطره شهدا و اجرای رادیو تئاتر وجود دارد. این یادگار دفاع مقدس با تصریح بر گستره انتشار این فعالیت‌ها و تولید محتواها در برنامه‌های مختلف و فضاهای مجازی، عنوان کرد: مستند «شاهدان فقیه» روزانه در سه نوبت از شبکه فارس در حال پخش است.
رئیس انجمن راویان فجر فارس گفت: این انجمن با توجه به اجلاسیه بزرگ شهدای استان فارس در سال۱۴۰۳، با قوت بیشتری برنامه‌های خود را 
ادامه می‌دهد. «ستاره‌های شهر، شاهدان فقیه» نخستین برنامه سال جاری است که متولی در این‌باره گفت: این همایش بنا به درخواست مشاور امور روحانیون استانداری فارس و با همکاری نهادهای حوزوی استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز و سایر مجموعه‌های مردمی، ۲۶ اردیبهشت‌ماه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تالار حافظ برگزار خواهد شد. این یادگار دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد که این اقدام فرهنگی گوشه‌ای از ادای دِین به مقام شهدای معزز روحانی و طلاب باشد. او با بیان اینکه ۳۵۰ شهید روحانی در استان فارس و ۱۱۰ شهید روحانی در کلان‌شهر شیراز وجود دارد، گفت: شیخ مسعود بامداد، شهید آیت‌الله دستغیب و شهید آیت‌الله ربانی شیرازی نخستین شهدای روحانی دفاع مقدس در شیراز و استان فارس بودند که در این همایش از خانواد‌های آنها تقدیر می‌شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی