[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۱۵
  • دوره جدید

دلیل حجم نگرفتن و استپ عضلات با وجود ورزش ، روزنامه شیراز نوین

استپ عضلات یکی از معضلات آقایان علاقه‌مند به عضله‌سازی است. اولین قدم برای رفع‌این مشکل، آگاهی از دلایل حجم نگرفتن عضلات و جلوگیری از آن‌هاست.
به گزارش نمناک، خیلی از آقایان دوست دارند که عضله‌سازی انجام دهند، زیرا ظاهرشان به شدت تغییر کرده و اعتماد به‌نفس درونی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ اما گاهی اوقات با وجود‌این که ورزش بدن‌سازی را انجام می‌دهند؛ باز هم آن طور که می‌خواهند عضله سازی در آن‌ها اتفاق نمی‌افتد.‌این موضوع دلایل متعددی دارد که در‌این قسمت از نمناک راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.
به اندازه کافی پرقدرت تمرین نمی‌کنید
برای‌این که عضلات شما پرورش داده شود و رشد کند، باید یاد بگیرید که خیلی جدی تمرین کنید. باید به اندازه کافی روی توانایی خود کار کنید و از خودتان قدرت به خرج دهید.
بیش از حد تلاش می‌کنید
بعضی از افراد برای‌این که به نتیجه مناسب برسند، بیش از حد تلاش می‌کنند و شاید زیاده ‌روی داشته باشند. انجام‌این کار باعث می‌شود که نتیجه عکس بگیرند و دچار تمرین زدگی شوند؛ پس هرگز نباید زیاده‌روی کنید.
از یک عضله خیلی زیاد یا خیلی کم کار می‌کشید
باید دقت کنید که از همه عضلاتِ خود کمک بگیرید. اگر بخواهید فقط از یک عضله کار بکشید و اصلاً عضله پا را به کار نگیرید، در رشد دیگر عضلات اختلال‌ایجاد خواهید کرد.
خیلی زیاد تمرین‌ها را عوض می‌کنید
درست است که باید چند وقت یک بار به عضلات خود شوک بدهید و تمرین‌ها را عوض کنید؛ اما اگر مدام بخواهید‌این کار را انجام دهید، نتیجه خوبی نخواهید گرفت.
روی قدرت قسمتی اشتباه تمرکز می‌کنید
خیلی از افراد برای مثال زمانی که تمرینات مربوط به کمر را انجام می‌دهند، باز هم روی قدرت دست تمرکز می‌کنند که انجام‌این کار کاملاً غلط است‌. تمرکز و سنگینی باید روی عضله‌ای باشد که در حال تمرین آن هستید.
به اندازه کافی تمرین نمی‌کنید
باید یاد بگیرید که ست‌های تمرینی خود را همان طور که مشخص شده انجام دهید و آن را کم و زیاد نکنید، در غیر ‌این صورت رشد عضلانی نخواهید داشت.
به حدّ کافی غذا نمی‌خورید
باید کالری خود را بشمارید. به اندازه کافی غذا به بدن‌تان برسانید و همیشه هدف مشخصی را در رژیم غذایی خود دنبال کنید.
به تنهایی تمرین می‌کنید
تنهایی تمرین کردن، مخصوصاً در بدن‌سازی اشتباه است و انگیزه شما را از بین می‌برد و باعث می‌شود که بعد از مدتی دیگر انگیزه برای پرورش عضلات خود نداشته باشید و به هدف‌تان نرسید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی