[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۱۵
  • دوره جدید

بهبود فرایند کسب و کار، روزنامه شیراز نوین

شما اکنون سفر سیستم سازی و خودکارسازی فرایندهای کسب و کار خود را آغاز کرده‌اید و ارزش فوق العاده‌ای که به ارمغان می‌آورد را مشاهده کرده‌اید. با این حال این تازه آغاز سفر است. این همان مزیت رقابتی است که می‌تواند تضمین برتری شما نسبت به رقبا باشد. اتوماسیون فرایندهای کسب و کار در حالی که در زمان شما و کاربران نهایی شما صرفه جویی می‌کند به این معنی نیست که همه فرایندهای شما بی‌نقص هستند. همیشه جا برای بهبود و تسهیل زندگی کارمندان، مشتریان، شرکا و تأمین‌کنندگان شما وجود دارد.
بهبود فرایند کسب و کار چیست؟
اینجا جایی است که بهبود فرایند کسب و کار به تصویر کشیده می‌شود. به طور خلاصه، بهبود فرایند کسب و کار مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که برای تجزیه و تحلیل فرایندهای کسب‌وکار سازمان به منظور شناسایی زمینه‌هایی که می‌توانند دقت، اثربخشی و یا کارایی را بهبود بخشند و سپس آن فرایندها را برای تحقق پیشرفت‌ها دوباره طراحی کنند. این که چرا سازمان‌ها BPI را در نظر می‌گیرند می‌توان به چند دلیل نسبت داد از جمله:
- حذف ضایعات و اصطکاک در فرایندها.
- زمان لازم برای انجام کار را کاهش دهید.
- از انطباق بهتر با قوانین و مقررات اطمینان حاصل کنید.
- به عنوان یک ابتکار بسیار ساختار یافته
گام به گام تا بهبود فرایند کسب و کار.
- فرایندهای موجود در سازمان خود را شناسایی کنید (در اینجا می‌توانید درباره مستندسازی فرایندهای کسب و کار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید).
- تجزیه و تحلیل فرایندها و شناسایی زمینه‌های بهبود بالقوه.
- شبیه سازی‌های مختلفی را در مورد هر گونه تغییری که می‌توانید در این فرایندها اعمال کنید و تأثیر آن‌ها بر کسب و کار اجرا کنید.
- بر طراحی مجدد و سازماندهی مجدد فرایندها تمرکز کنید.
- افراد پشت این فرایندها را ارزیابی و دوباره ارزیابی کنید.
روش‌های عملیاتی قابل استفاده :
Six Sigma:که به دنبال بهبود کیفیت خروجی یک فرایند است. این روش بر شناسایی و حذف علل نقص (خطا) و به حداقل رساندن تنوع در فرایندها برای ایجاد بهبودی تمرکز دارد. زمان چرخه فرایند را کاهش دهید. افزایش رضایت مشتری وکاهش آلودگی، کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.
Lean Management: (مدیریت ناب) رویکردی برای مدیریت یک سازمان است که از مفهوم بهبود مستمر پشتیبانی می‌کند، یک رویکرد بلند مدت به طور سیستماتیک به دنبال دستیابی به تغییرات کوچک و تدریجی در فرایندها برای  بهبود کارایی و کیفیت است.
Agile Management: مدیریت پروژه چابک (APM) یک رویکرد تکراری برای برنامه‌ریزی و هدایت فرایندهای پروژه است. درست مانند توسعه نرم افزار Agile، یک پروژه Agile در بخش‌های کوچک تکمیل می‌شود. بینش به دست آمده از نقد یک تکرار برای تعیین مرحله بعدی در پروژه استفاده می‌شود.
مدیریت کیفیت جامع: سیستم مدیریتی مبتنی بر این اصل که هر یک از کارکنان باید متعهد به حفظ استانداردهای کاری بالا در هر جنبه از عملیات شرکت باشند.
Kaizen: فلسفه کایزن این جمله را به چالش می‌کشد که «ما کارها را این‌گونه انجام می‌دهیم.» از طریق تغییرات خرد، تلاش می‌کند تا سیلوها، منیت‌ها و ضایعات را حذف کند و در عوض فرایندهای کارآمد و استاندارد شده را هدف قرار دهد.
در پایان: اتوماسیون فرایندهای کسب و کار (BPA)، مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) و بهبود فرایند کسب و کار (BPI) دست به دست هم می‌دهند. هر سازمانی که به اندازه کافی در مورد بهبود روش اجرا، افزایش کارایی و اثربخشی که منجر به تجارب بهتر مشتری/کارمند می‌شود، جدی است، باید روی این سه با هم سرمایه‌گذاری کند. ممکن است در ابتدا انجام این کار کمی ‌دشوار باشد، اما با گذشت زمان که یک سیستم در جای خود است، اتوماسیون فرایندهای تجاری بحث برانگیز، مدیریت و بهبود بسیار ساده و سرراست خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی