[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فیلم «هیلدا» در شیراز کلید خورد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا از فارس، فیلم‌برداری «هیلدا»؛ فیلمی داستانی که به دنبال تلاش برای کنکاش در پدیده مهاجرت و بازگشت به خویشتن یک نوجوان ایرانی است، در شیراز کلید خورد.
یعقوب مقدم‌نیا، کارگردان «هیلدا» چهارشنبه ۲۷اردیبهشت، با بیان اینکه این فیلم کوتاه در مدت‌زمان ١٠ دقیقه‌ تولید و برای پخش از شبکه استان فارس آماده می‌شود، اظهار کرد: نویسندگی فیلم‌نامه این فیلم برعهده فاطمه فروتن و سیده ساره سیوف بوده و هیلدا قادری، نقش اول این فیلم را بازی می‌کند. او با اشاره به اینکه کارگردانی این رویداد هنری را نیز مجید پایدار برعهده دارد، عنوان کرد: داستان اجتماعی هیلدا مربوط به دختر نوجوانی است که در انگلیس متولد و بزرگ شده و پدر و مادری با اصالت ایرانی دارد. مقدم ادامه ‌داد: هیلدا تصمیم می‌گیرد به اتفاق خانواده برای جشن تولدش به وطن خود باز گردد، اما پس از حضور در ایران و آشنایی با ظرفیت‌های فرهنگی کشورمان تصمیم می‌گیرد در ایران و شهر شیراز زندگی خود را ادامه دهد. او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سیده فاطمه عرب‌زاده نیز جانشین تهیه‌کننده و مدیریت تولید این فیلم را به عهده دارد، گفت: این فیلم کوتاه، دو لوکیشن دارد که یکی از آنها فرودگاه شیراز است و دیگری خانه هیلدا. مقدم با بیان اینکه این فیلم ظرف یک‌ ماه آینده از شبکه فارس پخش خواهد شد، اظهار کرد: تلاش ما بر این بوده که همه عوامل فیلم از هنرمندان بومی باشند و ظرفیت‌های هنری شهر شیراز برای تولید این فیلم به کار گرفته شود.
مجیدپایدار، کارگردان فیلم هیلدا نیز یکی از مشکلات بزرگ تولیدکنندگان فیلم‌های کوتاه و بلند را کمبود سرمایه‌گذار و بودجه عنوان کرد و گفت: نبود دیدگاه‌های حمایتی باعث می‌شود ظرفیت تولید اثر نمایشی و تصویری در شیراز پایین بیاید و تولید فیلم در این کلان‌شهر سالانه از تعداد انگشتان دو دست رد نشود.
او با بیان اینکه در شهر شیراز، هنرمند و کارگردان به اندازه کافی وجود دارد، اما ظرفیت آنها به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های قابل‌توجه شهر شیراز، لهجه شیرازی است که در صورت توجه به آن و تولید فیلم با این لهجه، می‌توان به تثبیت ظرفیت‌های شیراز در داخل و خارج از کشور کمک کرد. شیما قائدی، بازیگر نقش دوم فیلم نیز با اشاره به اینکه در شهر شیراز برای هنرمندان تئاتر و تلویزیون زیرساخت‌های کافی و مناسب برای تمرین و اجرا وجود ندارد، عنوان کرد: انتظار می‌رود، مسئولان در این زمینه دغدغه بیشتری داشته باشند.
به گفته او، توجه به بحث آموزش و به کارگیری هنرآموزان شایسته و کاربلد نیز باید مورد توجه مسئولان باشد.
گفتنی است، این طرح به همت مؤسسه فرهنگی هنری قاب هفتم آوای پارسی و همکاری احمدرضا قادری به مرحله تولید رسیده و صمد فرهنگ به‌عنوان مدیر تصویربرداری، صادق عادل به‌عنوان صدابردار، محمد رضایی به‌عنوان دستیار کارگردان، ریحانه پیام به‌عنوان گریمور، لیلا میرزاوندی و سعیده اولادحسین به‌عنوان تدارکات، سبا افراسیابیان به‌عنوان مدیر مالی، رضا عزیزی به‌عنوان مدیر صحنه، فاطمه زارع به‌عنوان منشی صحنه، حمید سجادی به‌عنوان مسئول اصلاح رنگ، حمید سجادی به‌عنوان مسئول نور، حمید سجادی به‌عنوان مسئول صداگذاری و علی عباسی به‌عنوان عکاس و تصویر بردار پشت صحنه در این پروژه حضور دارند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی