[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

تحکیم بنیان خانواده از سنگر بانوان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
همایش ملی «زن، جامعه، امنیت» در شیراز برگزار شد. این مراسم صبح پنجشنبه 28 اردیبهشت‌ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، رئیس هیئت‌امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلان‌شهر شیراز، فرمانده انتظامی فارس، رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
 نقش زنان در تولید امنیت اجتماعی
نماینده ولی‌فقیه در فارس با تأکید بر اینکه از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در تولید امنیت، اقدامات پیشگیرانه است، همه آحاد جامعه را در تولید و پایداری امنیت سهیم دانست و ضرورت توجه به این مهم را یادآور شد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام گفت: زنان به‌عنوان تولیدکنندگان امنیت اخلاقی و اجتماعی بر سر همه منت دارند. او با اشاره به نقش بسیار مهم زنان در تولید امنیت اجتماعی، افزود: یک قاعده را باید بپذیریم که اگر جامعه از زن و مرد تشکیل شده، حق و تکلیفی نیز شکل می‌گیرد که ملازم یکدیگر هستند. نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: اگر مطالبه حق می‌کنیم، باید حق آن را نیز ادا کنیم و لذا برای تولید امنیت و بهره‌برداری اجتماعی، زن و مرد باید با هم سهیم باشند. اگر بناست حق را مراعات کنیم، همه باید در تولید امنیت سهیم باشیم. همه آحاد جامعه در تولید امنیت اجتماعی باید احساس وظیفه کنند. امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش به مسئله حجاب از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: توصیه قرآن به حجاب در راستای مسئله امنیت اجتماعی‌ است؛ تا جایی که گفته شده  که حجاب را نگه دارید، تا به وقار و متانت از دور شناخته شوید.
 امنیت مردم‌پایه مستمر است
رئیس شورای شهر شیراز نیز در این همایش بیان کرد: امنیتی پایدار و مستمر خواهد بود که مردم‌پایه باشد و مردم به‌صورت واقعی در تحقق آن مشارکت داشته باشند. مهدی طاهری با بیان اینکه ٤ مؤلفه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تعریف‌شده هر کشوری برای داشتن امنیت پایدار بر اساس دکترین خود است، افزود: جمهوری اسلامی نیز این مؤلفه‌ها را تبیین کرده که در برخی موفق بوده و برخی نه. رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: یکی از آیتم‌هایی که ممکن است سرمایه اجتماعی را دچار خدشه کند، نبود امنیت در حوزه خانواده، آسیب‌های اجتماعی و کمبود اشتغال است.
 غفلت به چالش انجامید
شهردار شیراز با بیان اینکه امروز با یک چالش مواجه شده‌ایم که تعارف‌بردار نیست، گفت: شاید در کشورمان از قرن‌ها پیش نیاز و عاطفه زن دیده نشد و امروز وارد یک چالش شده‌ایم و دشمن هم زنان ما را نشانه گرفته است. محمدحسن اسدی جهاد تبیین و برگزاری چنین همایش‌هایی را راهکاری برای مقابله با این چالش دانست و با بیان اینکه امروز باید به‌دنبال جهاد امیدآفرینی باشیم و یأس و ناامیدی در جامعه کاهش یابد، گفت: در شهر شیراز طی دو سال گذشته بودجه ٦هزار میلیاردی داشتیم که به ١٨هزار میلیارد تومان افزایش دادیم و در واقع ٣٠٠ درصد اضافه شد. او با طرح این موضوع که شیراز ١٤٠٤ با شیراز امروز قطعاً تفاوت خواهد داشت، اعلام کرد که ١١٦٥ نفر از کارکنان شهرداری شیراز معادل ١٠ درصد از پرسنل را بانوان تشکیل می‌دهند.
 اهمیت تولید امنیت اجتماعی
رئیس هیئت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: نگاه انقلاب به زنان یک نگاه ویژه است و زنان در حوزه‌های مختلف از جمله خدمت ملی می‌توانند نقش بسیار برجسته‌ای داشته باشند. سرلشکر مصطفی ایزدی هم بیان کرد: در انقلاب اسلامی زن گوهر اصلی و موجود مقدسی است که دوشادوش مردان در صحنه‌ها حضور داشته و دارد. سرلشکر ایزدی اضافه کرد: دشمن درصدد است که بنیان خانواده‌های ایرانی را گسسته کند و ما باید هوشیار باشیم و در تولید امنیت اجتماعی با هم همکاری مضاعف داشته باشیم.
 تبیین جایگاه زن مسلمان در جامعه
فرمانده انتظامی فارس نیز در این مراسم به هجمه‌ها و مخالفت‌های علنی دشمنان به ارزش‌های دینی و عفت عمومی اشاره کرده و به تبیین نقش و جایگاه زن مسلمان در جامعه کنونی پرداخت. سردار رهام‌بخش حبیبی با بیان اینکه در دفاع مقدس همه دنیا علیه کشور ما قرار گرفت، تأکید کرد: تمام دنیا می‌خواست جلوی انقلاب را بگیرد، اما با لطف خدا و رهبری فرزانه انقلاب موفق نشدند؛ امروز هم با توطئه‌های مختلف قصد برهم‌زدن امنیت را دارند که با تدابیر رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم، موفق نخواهند شد.
 تحقق منویات رهبری در حوزه جهاد تبیین
رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز در ادامه این همایش، بیان داشت: هدف از برگزاری این همایش تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین است. سردار سیروس سجادیان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که دشمن بر آن تمرکز کرده، زنان ایرانی است و بر همین اساس این همایش برای مقابله با دشمن در راستای دسیسه‌ها و تحریف‌هایی که در رابطه با زن ایجاد کرده، در دستور برگزاری قرار گرفته است. سجادیان با اشاره به اینکه ٤٤ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و ٤ مقاله به عنوان مقاله برتر پذیرفته شده است، عنوان کرد: تبیین مقام زن در جمهوری اسلامی، نقش زن ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی، پزشکی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، زیست‌محیطی و نقش زن در تولید امنیت فردی، خانوادگی، اجتماعی، عمومی و امنیت پایدار و همچنین حقوق زن در نظام حقوقی جمهوری اسلامی از محورهای این همایش بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی