[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نگاهی به حواشی کنسرت اخیر علی‌رضا قربانی وقتی صدای آقای خوش‌صدا گرفت، روزنامه شیراز نوین

علی‌رضا قربانی طی کنسرت اخیرش که در جریان تور کنسرت‌های این خواننده رخ داد، برای لحظاتی دچار گرفتگی صدا شد که پس از این اتفاق، تماشاگران کنسرت، ادامه قطعه را بدون همراهی صدای او هم‌خوانی کردند؛ اتفاقی که در ساعات بعد در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت و البته با توجه به رایج بودن آن در برگزاری کنسرت‌هایی که واقعاً زنده برگزار می‌شوند، مسئله چندان عجیبی هم به نظر نمی‌رسید.
به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته ویدئویی از کنسرت رشت علی‌رضا قربانی، بارها در فضای مجازی بازنشر و کامنت‌های زیادی در همین راستا به دنبال داشته است.
در این ویدئو، علی‌رضا قربانی حین خواندن قطعه «خیال خوش» (تیتراژ سریال همگناه) دچار گرفتگی صدا می‌شود ولی مخاطبان این هنرمند پس از این اتفاق ناگهانی، به هم‌خوانی قطعه می‌پردازند و این‌گونه فرصتی در اختیار خواننده قرار می‌دهند تا بتواند مجالی دوباره برای خواندن پیدا کند؛ قربانی پس از وقفه‌ای چند ثانیه‌ای تلاش می‌کند به خواندن ادامه دهد، اما بار دیگر گرفتگی صدا به او این اجازه را نمی‌دهد. در ادامه مخاطبان باز هم او را تنها نمی‌گذارند و خودشان آهنگ را تا انتها می‌خوانند و بدین‌گونه، قطعه با صدای تماشاگران به پایان می‌رسد.
بسیاری، علت این هم‌خوانی را علاقه مردم به علی‌رضا قربانی دانستند و عده‌ای از این خواننده به‌علت اجرای زنده‌اش تشکر کردند؛ چراکه وقتی یک اجرای زنده موسیقی در حال برگزاری باشد، چنین اتفاقاتی امری عادی است و طی اجراهای زنده موسیقی در دنیا بارها حتی گرفتگی صدا به اتمام کنسرت ختم شده است.
حتی در مواردی دیده شده که هنرمندان موسیقی در دنیا اجرای زنده خود را به‌علت برخورد انتظامات با برخی تماشاگران قطع کرده و از آنها خواسته‌اند که تماشاگران را به حال خود رها کنند، ولی به هر حال این امر موجب توقف هم‌خوانی تماشاچیان با آهنگ در حال اجرا نشده است؛ چراکه هم‌خوانی تماشاگران از ارکان و مزایای یک اجرای زنده موسیقی است. اما در شرایطی که این روزها بسیاری از خواننده‌ها به اجرای پلی‌بک روی صحنه تن می‌دهند، نشانه‌هایی از اجرای زنده حتی در صورت توقف یک قطعه، می‌تواند ارزشمند تلقی شود.
همچنین باید این نکته را هم در نظر گرفت که برگزاری کنسرت‌های موسیقی در قالب «تور» و سانس‌های متعدد، می‌تواند موجب گرفتگی صدای خواننده‌های محبوب شود و چندان هم امر عجیبی نیست؛ البته که در جریان این اتفاق، مدیر برنامه علی‌رضا قربانی توضیح داده بود که گرفتگی صدای او کل کنسرت را تحت‌الشعاع قرار نداده و برای لحظات کوتاهی به‌علت پریدن آب در گلوی او بوده است.
به هر حال، در همراهی علی‌رضا قربانی با مخاطبانش در مقاطع مختلف تردیدی نیست؛ چنانچه این خواننده در دوران کرونا و زمانی که خواننده‌های مشهور برای اجراهای مجازی‌شان نرخ تعیین می‌کردند، با پذیرفتن برگزاری کنسرتی رایگان و آنلاین در تالار وحدت، تلاش کرد با برگرداندن فضای موسیقی به کشور، حال مردم را برای لحظاتی خوب کند و شاید این همراهی امروز، به‌نوعی نتیجه همان تلاش‌های دیروز باشد.
تور کنسرت‌های جدید علی‌رضا قربانی از نیمه اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا پیش از آغاز ماه محرم ادامه دارد؛ اولین کنسرت این تور، در شهر گرگان برگزار شد و در شهرهای تبریز، کرمان، یزد، شیراز، تهران و جزیره کیش ادامه خواهد یافت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی