[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هندوانه ریسک بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، روزنامه شیراز نوین

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هندوانه ممکن است حتی بیشتر از آنچه قبلاً تصور می شد مغذی باشد و همچنین می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.
به گزارش مهر به‌نقل از هلث لاین، محققان دریافتند که شرکت‌کنندگان در مطالعه که هندوانه بیشتری می‌خوردند، مواد مغذی ضروری از جمله فیبر، پتاسیم و ویتامین C بیشتری دریافت می‌کردند.
هندوانه همچنین می‌تواند به بهبود هیدراتاسیون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.
براساس مطالعه جدید، خوردن هندوانه در واقع می‌تواند به افزایش مصرف کل مواد مغذی و کیفیت رژیم غذایی کمک کند.
نویسندگان این مطالعه داده‌های حاصل از بررسی ملی سلامت و تغذیه را در دوره‌های ۲۰۰۳-۲۰۱۸ تجزیه و تحلیل کردند؛ آنها دریافتند افرادی که هندوانه مصرف می‌کنند، مواد مغذی ضروری از جمله فیبر غذایی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین A و همچنین لیکوپن و سایر کاروتنوئیدها را دریافت می‌کنند.
به گفته نویسندگان این مطالعه، این نتایج نشان می‌دهد که هندوانه، می‌تواند مصرف مواد مغذی و همچنین کیفیت رژیم غذایی را در کودکان و بزرگسالان افزایش دهد.
به گفته محققان، افرادی که هندوانه مصرف می‌کردند، قندهای افزودنی و اسیدهای چرب اشباع‌شده کمتری دریافت می‌کردند.
محققان، فواید هندوانه برای سلامت قلب را با لیکوپن، یک آنتی‌اکسیدان گیاهی مرتبط می‌دانند.
لیکوپن، ماده مغذی است که رنگدانه صورتی یا قرمز را به برخی میوه‌ها می‌دهد و تحقیقات نشان می‌دهد که لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی یا مرگ زودرس ناشی از بیماری قلبی مرتبط است.
مطالعات نشان داده است که یک‌ونیم فنجان هندوانه حاوی حدود ۹ تا ۱۳ میلی‌گرم لیکوپن است. بنابراین به‌طور متوسط، هندوانه حاوی حدود ۴۰ درصد لیکوپن بیشتر از گوجه‌فرنگی است.
«کریستن فولگونی»، محقق ارشد، در این‌باره توضیح می‌دهد: هندوانه، همچنین سرشار از اسید آمینه‌ای به نام سیترولین است؛ سیترولین به عنوان یک مکمل ورزشی محبوب شناخته شده است، زیرا می‌تواند رگ‌های خونی را گشاد کند و ممکن است باعث رشد عضلات شود.
محققان دریافته‌اند که سیترولین، فشار خون را کاهش می‌دهد و به جلوگیری از گرفتگی عروق کمک می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی