[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مربی جوان فوتبال پایه شیراز: امکانات فوتبال فارس بسیار ضعیف است، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار:
در ادامه سلسله‌مطالب و گفت‌وگوها در خصوص فوتبال پایه، این بار به سراغ یکی از مربیان جوان و فعال در این بخش مهم رفته‌ایم. 
علی نصیری، متولد 1368 دارای مدرک مربیگری فوتبال A آسیا، سطح یک فوتسال آسیا، سطح یک بدنسازی فوتبال و مدرک تحصیلی فوق لیسانس تربیت بدنی است که از سال 86 وارد عرصه مربیگری شده است. وی در مدارس فوتبال پردیس زرهی، حافظ، پژمان پارسه، نام‌آوران، ایمان سبز شیراز سابقه فعالیت دارد و به ‌مدت 4 سال هم در شهرستان لار در مدارس فوتبال بلوکی اوز، امید خور و شهید چمران لارستان هم به‌عنوان مربی و هم به‌عنوان مدیر فنی آکادمی، کار کرده است. 
در رده باشگاهی نیز در تیم‌های پژمان پارسه، نام‌آوران، حافظ، قشقایی، خلیج فارس، نوآوران، بهمن، فجر شهید سپاسی، ایمان سبز، پیشگامان و پرسپولیس شیراز فعالیت کرده و از رده نونهالان تا رده امید در این سال‌ها، هم به‌عنوان سرمربی و هم به‌عنوان کمک‌مربی، در رده بزرگسالان هم به‌عنوان مربی و به مدت 8 سال به‌عنوان استعدادیاب هیئت فوتبال شیراز، استان فارس و فدراسیون فوتبال، انجام وظیفه کرده است.
نصیری درباره افتخارات خود می‌گوید: در طی این سال‌ها، مقام‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی بسیاری در رده‌های مختلف کسب کردم که از مهم‌ترین آنها می‌توان به قهرمانی لیگ برتر جوانان زیر 18 سال ایران با تیم خوب پیشگامان در سال 1401 اشاره کرد که همین‌جا از مدیریت محترم باشگاه جناب محمد الهی عزیز، کادر فنی زحمت‌کش آقایان مهری، تارخ، پورکمالی، بازیار و ملیحی و اساتید خودم آقایان غدیری و مقیم عزیز و بازیکنان توانمند و آینده‌دار بومی که در این قهرمانی بنده را یاری کردند، کمال تشکر و قدردانی را دارم. 
وی درباره وضعیت فعلی فوتبال فارس گفت: متأسفانه شرایط خوبی حاکم نیست؛ از لحاظ امکانات سخت‌افزاری و مدیریت، بسیار بد عمل کردیم و ضعیف هستیم. متآسفانه در فوتبال فارس بین باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنانی که بیشتر از بقیه تلاش می‌کنند و حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند با دیگر باشگاه‌ها و مربیان تفاوت چندانی نیست و مسئولان ارزش خاصی قائل نیستند و همین موضوع، باعث شده که افراد و باشگاه‌های حرفه‌ای‌تر هم کم‌انگیزه شوند و فقط به فکر منافع شخصی و درآمدزایی در فوتبال باشند که این می‌تواند در آینده‌ای نزدیک آسیب بیشتری به فوتبال بزند. 
این مربی فوتبال پایه افزود: در تمام موارد مربوط به فوتبال، ارتباط داشتن، حرف اول و آخر را می‌زند و متآسفانه هیچ‌کس در جای واقعی خودش مشغول به فعالیت نیست. مشکلات و درد و دل‌ها بسیار است، اما با بودن آقای محمدرضا حسینی در هیئت فوتبال شیراز و همچنین آمدن آقای قنبری عزیز در رأس هیئت فوتبال فارس و همکارانشان، و همچنین حمایت‌های دکتر خداجو در اداره ورزش و جوانان شیراز، مردی که خودش از جنس فوتبال است، می‌توان به آینده فوتبال فارس امیدوار بود و ان‌شاءالله که در آینده‌ای نزدیک با صعود تیم خوب فجر شهید سپاسی شیراز به لیگ برتر، برگ جدیدی در فوتبال فارس رقم بخورد و بتوانیم فوتبال این استان را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.
نصیری اظهار داشت: توصیه و پیشنهادی به دوستان، همکاران و بازیکنان خوب استان فارسی خودم دارم که واقعاً از ته دل و باانگیزه برای بهتر بودن و خدمت کردن به فوتبال، تلاش کنند. شاید همه ما گله‌مند هستیم از اینکه کسی زحمات ما را نمی‌بیند و دیده نخواهیم شد، ولی به قول استاد خودم آقا غلام پیروانی عزیز، یادمان باشد دوربین خدا همه‌چیز را می‌بیند و ضبط می‌کند. از نیت آدم‌ها باخبر است و به موقع، جواب زحمات و تلاش‌ها را خواهد داد.
وی در پایان گفت: از شما هم تشکر می‌کنم که نسبت به مربیان، فوتبال پایه و به‌طور کلی، فوتبال استان فارس احساس مسئولیت می‌کنید و خبرها را انعکاس می‌دهید. 
همچنین مجدداً برای تیم خوب فجر شهید سپاسی، مدیریت محترم این باشگاه، آقای مفتاحی عزیز و همکاران پرتلاش و زحمت‌کش وی، آقای رجب‌زاده عزیز آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با صعودشان به لیگ برتر، دل مردم استان فارس را شاد کنند، گرچه تا همین جای لیگ هم کار بسیار بزرگ و ارزشمندی انجام داده‌اند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی