[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

از چاله به چاه؛ با تصمیمات تاج ، روزنامه شیراز نوین

از چاله به چاه؛ با تصمیمات تاج  

رئیس فدراسیون فوتبال از افزایش سهمیه بازیکن خارجی در لیگ برتر فصل بعد خبر داد. 
در توضیح این خبر آمد: این تصمیم به‌عنوان راهکاری از سوی فدراسیون برای جلوگیری از افزایش قیمت بازیکنان داخلی اتخاد شده است.
اما آیا تنها راه‌حل برای جلوگیری از قیمت بازیکنان داخلی همین است؟ فوتبال ما از چنین تصمیمی بیشتر آسیب می‌بیند یا سود می‌برد؟
تجربه ثابت کرده که باشگاه‌ها و مدیران ما در انعقاد قراردادهای زیان‌آور با بازیکنان خارجی، یدی طولا دارند. دادگاه CAS  فیفا در گذشته و حال، پر از پرونده‌های شکایت مربیان و بازیکنان خوب و بد خارجی از باشگاه‌های ایرانی بوده است که علاوه بر تحمیل هزینه‌هایی مضاعف به باشگاه ها(بخوانید بیت‌المال) باعث ایجاد دردسرهایی مانند کسر امتیاز و حذف از میادین بین‌المللی نیز شده است.
بنابراین، بهتر است متولی جنجالی فوتبال کشور، ابتدا به راهکارهای جلوگیری از عقد چنین قراردادهایی بیندیشد و بعد به فکر جلوگیری از قراردادهای سنگین داخلی باشد.
بدون شک در وضعیت اقتصادی حال حاضر کشورمان، شنیدن اخبار قراردادهای چندین میلیاردی با بازیکنان فوتبال برای مردم دردآور است، اما احتمالاً همین مردم هم ترجیح می‌دهند اگر پولی از جیبشان خارج می‌شود، برای بازیکنان ایرانی هزینه شود تا اینکه به پای بازیکنان و مربیان خارجی «هدر» برود. 
شکی نیست که ورود بازیکنان «باکیفیت» خارجی به فوتبال ما، می‌تواند به رشد فنی بینجامد، اما تجربه ثابت کرده که زیانِ رسیده از ورود خارجی‌ها به فوتبال ما، بیشتر از سودشان بوده است. چه بسیار، بازیکنان و مربیان بی‌کیفیتی که از خارج آمده و نه تنها از لحاظ فنی چیزی به ما اضافه نکرده‌اند، بلکه جلوی پیشرفت بازیکنان داخلی را هم گرفته‌اند. 
وظیفه مهم فدراسیون فوتبال این است که راهکارهایی اصولی برای انعقاد قراردادهای «معقول» با خارجی‌های «باکیفیت» ارائه کند؛ نه اینکه با اتخاذ تصمیمات غیرحرفه‌ای، صورت مسئله کاهش دستمزد بازیکنان داخلی را این‌چنین پاک کرده و پول مردم را از چاله به چاه بیندازد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی