[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رونق اشتغال‌زایی در پهنه فارس، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: اطلاعات غلط منتشرشده در فضای مجازی در رابطه با اشتغال‌زایی استان‌های کشور در سال 1401 که به مرکز آمار ایران نسبت داده شده، منبع رسمی و مشخص ندارد.
وحید خداپرست شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار منتشرشده در فضای مجازی از قول مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت اشتغال خالص استان‌های کشور در سال 1401 که در آن فارس را در رده 21 کشور با اشتغال‌زایی منفی اعلام کرده، افزود: آمار و اطلاعات رسمی باید مبتنی بر واقعیت، مباحث کارشناسی و مهم‌تر از همه منبعی رسمی و مشخص باشد.
وی با بیان اینکه حتی با پیگیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکنون هیچ منبع رسمی این اطلاعات را تأیید نکرده است، گفت: همه اطلاعات و آمار رسمی نشان از رکوردزنی استان فارس در سال 1401 در زمینه اشتغال‌زایی دارد.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: آمار منتشرشده در این رابطه در فضای مجازی ضدونقیض بوده و اطلاعات داده‌شده در آن با یکدیگر هم‌خوانی ندارد و پر از اشتباهات محاسباتی و 
ریاضی است.
وی با بیان اینکه اطلاعات رسمی باید منبع و مأخذ داشته باشد، تأکید کرد: این اطلاعات باید در سامانه رسمی یا سایت مرکز آمار ایران نیز وجود داشته باشد که اینگونه نیست و در برقراری ارتباط با مسئولان مرکز آمار ایران نیز آنها این اطلاعات را تأیید نکردند.
خداپرست با تأکید بر اینکه مشخص نیست این آمار و اطلاعات با چه هدفی در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: دولت سیزدهم دستاورد خوبی در سال 1401 در رابطه با اشتغال‌زایی در سطح استان فارس و کشور داشته که این دستاورد در فارس تقدیر مسئولان کشوری و رئیس‌جمهور را نیز در پی داشته است و این انتظار از جامعه می‌رود که اخبار و اطلاعات را از منابع رسمی و مشخص پیگیری کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه سهم اشتغال‌زایی استان فارس در سال گذشته 59هزار و 87 شغل بوده است، گفت: در سال 1401 در مجموع 77هزار و 202 شغل در سطح این استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت 
شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: اشتغال‌های ایجادشده در سامانه رصد قابلیت پیگیری دقیق با کد ملی، آدرس و سایر مشخصات مربوطه را دارد.
وی ادامه داد: میزان تحقق تعهد اشتغال‌زایی استان فارس در سال 1401 بیش از 130 درصد بوده که این دستاورد بزرگی است که تاکنون در سطح این استان رقم نخورده بود و از این بابت رکوردی در زمینه اشتغال‌زایی در فارس ثبت شده است.
خداپرست با بیان اینکه بیشترین اشتغال‌زایی در زمینه خدمات در فارس رقم خورده است، گفت: بر اساس آمار ثبت‌شده در سامانه رصد اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیش از 20هزار اشتغال ایجادشده و همچنین فرمانداری شهرستان کوه‌چنار و بنیاد برکت بهترین عملکرد را در سطح این استان داشته‌اند.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌هایی از جمله ثبت اسناد و املاک، شرکت‌های دولتی در زمینه برق و پارک علم و فناوری فارس نیز عملکردی کمتر از سهم تعیین‌شده در زمینه اشتغال در سال 1401 
را داشته‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تأکید مجدد بر این مطلب که اشتغال ایجادشده در سامانه رصد قابل‌پیگیری است، گفت: اطلاعات واردشده در زمینه اشتغال‌زایی در سامانه رصد به‌صورت میدانی و تلفنی مداوم راستی‌آزمایی می‌شود و به همین دلیل ضریب خطا به کمترین حد ممکن رسیده است. وی عنوان کرد: مقرری‌بگیران بیمه بیکاری استان فارس در سال 1401 کمتر از پیش‌بینی‌ها و حدود 10هزار نفر بوده است.
خداپرست بر حفظ مشاغل موجود تأکید کرد و در پایان گفت: پایداری مشاغل مسئله مهمی است که به‌جد در فارس دنبال می‌شود و بر همین اساس بازگشت کارگاه‌ها و کارخانه‌های راکد به چرخه تولید از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی