[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۵۹
  • دوره جدید

بنیاد مسکن کشور: ارائه خدمات غیرحضوری عمران روستایی تسریع می‌شود، روزنامه شیراز نوین


مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه خدمات غیرحضوری به روستاییان با راه اندازی سامانه راهبر تسریع می‌شود، اظهار داشت: این سامانه بیش از ۹ خدمت مرتبط با ساخت و ساز روستایی را مدیریت می‌کند. حسن همایون روز پنجشنبه در حاشیه همایش آموزشی و رونمایی از سامانه آموزشی راهبر در استان فارس، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خدمات سامانه راهبر شامل تعیین حدود و وضعیت روستاها، خدمات فنی صدور پروانه، صدور پایان کار و عدم خلافی، تغییر کاربری، اصلاح ضوابط، اصلاح معابر، اصلاح محدوده و خدمات بهسازی روستایی است. به گفته وی، این سامانه از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون از حالت پایلوت به صورت قطعی عملیاتی می‌شود. پرداخت‌های الکترونیک از جمله مزایای این سامانه است که در استان فارس هم این خدمات فعال شده است. دهیاران در مناطق روستایی به عنوان همکاران بنیاد مسکن به این سامانه می‌پیوندند و در استان فارس تلاش شده است تا دهیاران ۶۰ درصد روستاهای استان به این سامانه بپیوندند و برخی از آنها نیز فعال شده اند. وی با اشاره به راه اندازی درگاه الکترونیکی سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی (راهبر) اظهار کرد: سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی به منظور تسهیل دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی راه اندازی شده و می‌توان گفت فعالیت این سامانه گام بلند و خدمت بزرگی در جهت ارائه خدمات الکترونیک و دولت الکترونیک است. همایون ادامه داد: همه خدماتی که قابلیت انجام غیرحضوری دارد و می‌توان به صورت الکترونیک آن را در مراکز خدمات الکترونیک روستاهای کشور ارائه کرد، در سامانه راهبر طراحی و ارائه شده است و با راه‌اندازی این سامانه از مراجعه مکرر روستاییان به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری می‌شود و خدمات به راحتی در دسترس آنها می‌باشد. وی با بیان اینکه متقاضیان استفاده از خدمات سامانه راهبر از سه طریق می‌توانند به سامانه دسترسی داشته و از خدمات آن بهره‌مند شوند، افزود: روستاییان می‌توانند از طریق گوشی یا سیستم خانگی از این خدمات استفاده نمایند؛ در غیر این صورت از طریق دهیاری یا دفاتر پیشخوان دولت در روستاها نیز امکان دریافت این خدمات وجود دارد که با دریافت یک کد رهگیری امکان پیگیری تمام خدمات و اقدامات را پیدا می‌کنند. خدمات مربوط به امور زمین، صدور پروانه ساخت، اصلاح و تغییر کاربری‌ها و درخواست الحاق به محدوده طرح، درخواست تسهیلات در سامانه مذکور پیش بینی و طراحی شده است و با تهیه این بانک اطلاعاتی، دسترسی به اطلاعات برای ناظران و مردم تسهیل می‌شود. لازم به ذکر است با حضور معاون عمرانی استانداری فارس، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مدیرکل  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس و مدیران و کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس از این سامانه رونمایی گردید. این سامانه در راستای بهبود عملکرد بنیاد مسکن، شفافیت و عدم مراجعه حضوری و کم کردن هزینه‌های رفت و آمد ارباب رجوع و روستاییان ایجاد شده است. در یک همایش دوروزه آموزشی با حضور بخشداران و دهیاران استان فارس به میزبانی بنیاد مسکن فارس، برنامه آموزشی چگونگی استفاده از این سامانه 
تبیین گردید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی