[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

معیشت مسئله اول کشور است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط‌عمومی جامعه روحانیت شیراز، جلسه جامعه روحانیت با حضور اکثر اعضا و به میزبانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس تشکیل شد و اعضا پیرامون مسائل مربوط به حوزه‌های علمیه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. از جمله مسائل مطرح‌شده در این جلسه، راهکارهای مرتفع‌ساختن مشکلات معیشتی طلاب، مسکن طلاب و همچنین تخصصی‌کردن رشته‌های موردنیاز جامعه در سطوح مختلف حوزوی بود. در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمودی مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس، با ارائه گزارشی از راه‌اندازی سطح چهار علوم قرآنی در حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: با همکاری و تلاش مجموعه مدیریتی و آموزشی، تلاش داریم تا رشته‌های تخصصی را در سطوح مختلف تحصیلی راه‌اندازی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات صورت‌گرفته در جهت احیای موقوفات حوزه‌های علمیه گزارشی ارائه و ابراز امیدواری کرد با احیای این موقوفات بخش زیادی از مشکلات زیرساختی حوزه‌های علمیه استان مرتفع گردد.
در ادامه جلسه، حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف روحانیت، تبیین و دنبال‌کردن منویات مقام معظم رهبری در مسائل مهم و حساس کشور است
ایشان ضمن اشاره به نقطه‌نظرات مقام معظم رهبری، به همگان بالاخص جامعه روحانیت توصیه کرد که در مسائل اجتماعی از رفتارهایی که می‌تواند منجر به حاشیه شود، پرهیز کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) ضمن اشاره به پاره‌ای مسائل اجتماعی، افزود: آنچه امروز مسئله اول کشور است، مسئله مربوط به معیشت و اقتصاد مردم است که در حال حاضر و همچنین سالیان گذشته دچار آسیب‌های جدی شده و یکی از راهکارهای برون‌رفت از آن، مسئله مردمی‌سازی اقتصاد است. نباید با پرداختن به مسائل دیگر و ایجاد حواشی و دوقطبی‌سازی از این اولویت کشور غافل شد.
حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الگوی رفتاری مقام معظم رهبری در مسائل گوناگون که همچون پدری دلسوز در جذب همه سلایق تلاش دارند، خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت همانند گذشته از دخالت مستقیم در اختلافات جناحی و سیاسی گروه‌های درون نظام اجتناب دارد و تنها به حسب وظیفه به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اهتمام خواهد ورزید.
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان معیشتی مردم، علی‌الخصوص طلاب و روحانیون، از مسئولان امر خواست تا با عزمی جدی و جهادی نسبت به حل این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری در بخش پایانی سخنان خود به موضوع حضور فضلا و علمای استان در قم اشاره و ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش مدیریت حوزه علمیه استان فارس، شرایط حضور علمای استان در فصل تابستان فراهم گردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی