[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

پروژه‌های مسکن ملی ویلایی اجرا می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در نشست با دست‌اندرکاران طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌های حوزه استحفاظى که با حضور حق‌بین دبیر قرارگاه جهادی مسکن استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۳۷هزار و ۸۵۹ نفر تا امروز متقاضی مسکن در حوزه جنوب بودند؛ به غیر از گروه‌های مربوط به جوانى جمعیت، وزارت دفاع، ایثارگران و مناطق ویژه اقتصادی.
وی تصریح کرد: نزدیک به ۴۰۰ نفر جوانی جمعیت داریم که خوشبختانه هر روز نیز اضافه می‌شود و این موضوع یکی از اولویت‌های اول ماست.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطرنشان کرد: تا امروز حدود ۲۹هزار و ۹۹۰ نفر، غیر از گروه‌هایی که بیان شد، حائز سه شرط هستند و با توجه به ارزیابی‌های صورت‌گرفته، حدود ۱۳هزار نفر حائز شرایط هستند و تأیید نهایی شده‌اند. شبانی اظهار کرد: در بحث تأمین زمین، جزو سه استان اول کشور در تأمین زمین موردنیاز تعهد چهارساله بودیم. وی تصریح کرد: تعهد چهارساله ما در حوزه جنوب، طبق دستورالعملی که در کل کشور صادر شد، حدود ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر بود، اما ما به آن اکتفا نمی‌کنیم. قانون شناور است و هر لحظه ممکن است این اعداد افزایش یابد که قطعاً همینطور نیز شده است. مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطرنشان کرد: از بین ۲۶ شهر و همینطور شهر جدید تابناک لامرد، در ۱۹ شهر تحت‌پوشش، طرح ساخت نهضت ملی مسکن را به‌صورت ویلایی اجرا می‌کنیم؛ چون ارزش ‌افزوده ویلایی برای مردم بسیار بیشتر از طبقاتی است. حسن شبانی افزود: سایر شهرها هم به‌صورت دوطبقه و در شهر لار تعدادی از آن‌ها طبقاتی و بقیه هم به‌صورت دوطبقه است. وی ادامه داد: ظرفیت ایجاد مسکن در ۹۱۰ هکتار زمین، حدود ۱۷هزار و ۷۳۰ واحد است که در بیشتر جاها سهم شهرداری را داده‌ایم. در برخی جاها هم که کمبود زمین داشتیم، اولویتمان این است که سهم شهرداری‌ها را تخصیص دهیم. مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: تقاضا داریم با توجه به تأمین اراضى، اخذ صدور پروانه‌ها از سوى بنیاد مسکن و شهردارى‌ها با جدیت بیشترى دنبال شود. متأسفانه در این موضوع خیلی عقب هستیم که امیدواریم این مهم در آینده نزدیک به عدد قابل‌قبولى برسد. شبانی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بیشتر اراضی آماده است، اما آمار تخصیص پروژه بسیار پایین است. وی با اشاره به اهمیت بیمه‌ها گفت: بیمه در بحث صدور پروانه‌ها با ما همکاری کند. مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: در بحث خدمات زیربنای و آماده‌سازی قرار شده دستورالعمل آن تهیه شود که با همکارى وزارت راه و شهرسازى، وزارت نیرو و استان این مشکل هم مرتفع شود. شبانی با درخواست از مردم مبنی بر معرفی خانه‌های خالی اجاره داده‌نشده، اظهار داشت: مردم می‌توانند خانه‌های خالی کنارشان که اجاره داده نشده‌ است را اطلاع‌رسانی کنند. وقتی مالیات به آن خانه‌ها تعلق گیرد، قطعاً اجاره داده می‌شوند. وی افزود: مردم و بنگاه‌ها می‌توانند در کاهش اجاره‌خانه‌ها به ما کمک کنند؛ استاندار هم به‌جد پیگیر این موضوع است. این کار باعث می‌شود که از افزایش اجاره‌بها جلوگیری کنیم و نگذاریم بیشتر از این روی مردم فشار بیاید. وى در پایان از تمامى دستگاه هاى اجرایى متولى در امر مسکن، فرمانداران و قرارگاه جهادى مسکن استان فارس به‌واسطه دغدغه تأمین مسکن مردم تقدیر کرد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی