[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کاهش بار بیماری‌های متابولیک ارثی در فارس، روزنامه شیراز نوین

 رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز خبر داد:
کاهش بار بیماری‌های
 متابولیک ارثی در فارس

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در جمع اساتید تیم بالینی پیشگیری از بروز بیماری‌های متابولیک ارثی دانشگاه، ثمره تلاش‌های اساتید دانشگاه را کاهش بار بیماری‌های متابولیک ارثی در استان دانست.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در نشستی که صبح دیروز با حضور معاون آموزشی، مدیران ارشد و اساتید تیم بالینی پیشگیری از بروز بیماری‌های متابولیک ارثی دانشگاه برگزار شد، از فعالیت 56 مرکز غربالگری متابولیک ارثی زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در استان فارس خبر داد و افزود: پوشش غربالگری بهنگام نوزادان سه تا پنج‌روزه شامل غربالگری، تشخیص و درمان بیماران متابولیک ارثی از سال 1397 تاکنون در این مراکز در حال انجام است و ارائه مشاوره ژنتیک به خانواده‌هایی که بیمار متابولیک در خانواده آنان وجود دارد نیز انجام می‌شود. او با اشاره به اینکه غربالگری متابولیک ارثی در کشور تنها در 19 دانشگاه انجام می‌شود، اعلام کرد: از سال 1397 تاکنون، 934 بیمار متابولیک ارثی تشخیص داده شده و در حال درمان و دریافت خدمات تخصصی درمانی هستند.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس، با اشاره به پیشینه علمی، عملیاتی و کاربردی که در حوزه سلامت شیراز نهادینه شده است، بهره‌مندی از دانش فنی و هویت علمی در دانشگاه را از سرمایه‌های اصلی مجموعه سلامت فارس برشمرد و گفت: توجه به پیشرفت توأمان علم و عمل در شیراز به اثبات رسیده و مکتب علمی شیراز موجب افتخار کشور است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با اشاره به انجام برنامه‌های غربالگری بدو تولد، تجهیزات پیشرفته و دانش فنی اساتید دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در حوزه بیماری‌های متابولیک ارثی عنوان کرد: تلاش اساتید دانشگاه موجب کاهش بار بیماری‌های غیرواگیر، به‌ویژه بیماری متابولیک ارثی در فارس شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی