[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون وزیر کار اعلام کرد: ثبت ۷۰۰هزار بیمه‌شده جدید اجباری، روزنامه شیراز نوین

محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت کار، از ثبت یک‌میلیون و ۳۰۰هزار کد ملی در سامانه «رصد» خبر داد و گفت: امسال ایجاد یک‌میلیون و ۵۰هزار فرصت شغلی جدید برای ثبت در سامانه رصد کشور هدف‌گذاری شده است. به گزارش ایسنا، سامانه ملی رصد اشتغال کشور با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی، طراحی و راه‌اندازی شده است و از طریق این سامانه، دستگاه‌های اجرایی اطلاعات اشتغال خود را اعلام می‌کنند. در حال حاضر این سامانه بر سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال هر دستگاه و تعداد شاغلان در سطح استانی و شهرستانی در آن بارگذاری می‌شود. 
سامانه رصد ثبت اشتغال یکی از راهکارهایی است که دولت برای سامان‌دهی اشتغال ایجاد کرده و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه، درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.
به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران بازار کار، یکی از چالش‌های حوزه اشتغال، نبود اطلاعات و آماری برای برنامه‌ریزی‌های مربوط به بازار کار است و سامانه‌هایی که به‌منظور ثبت اشتغال ایجادی و شناسایی فرصت‌های شغلی راه‌اندازی می‌شوند، امکان دسترسی بهتر و آسان‌تر جویندگان کار و کارفرمایان را فراهم می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی