[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وظیفه مسئولان پاسخ‌گویی است، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های استان گفت: برخی رسانه‌ها از عدم پاسخ‌گویی بعضی از مدیران استانی گلایه دارند، در صورتی که وظیفه همه مسئولان، پاسخ‌گویی به رسانه‌هاست.
به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه، پیش از ظهر دیروز در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان که به مناسبت هفته روابط‌عمومی و با حضور دکتر دارابی مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، با اشاره به در پیش‌ رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری، نقش روابط‌‌عمومی‌ها در جذب مشارکت مردم در انتخابات را انکارناپذیر عنوان کرد و گفت: در صورتی می‌توانیم شاهد مشارکت پرانگیزه و پرشوری در انتخابات باشیم که مشارکت را همه‌جانبه‌ و از ابعاد مختلف موردتوجه قرار دهیم. استاندار فارس افزود: هر هفته یکی از مدیران استان در صدا و سیما عملکردهای امیدآفرین سازمان خود را بدون بزرگ‌نمایی بیان کند؛ روابط‌عمومی‌ سازمان‌ها نیز با همکاری روابط‌عمومی استانداری نسبت به انتشار آن در فضای مجازی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها اقدام کنند. علاوه بر این‌ در مقابل سازمان مرکزی هر دستگاهی یک تابلوی تبلیغاتی برای تبیین دستاوردهای سازمان وجود داشته باشد و هر هفته نیز اقدامات امیدآفرین سازمان در آن محل اطلاع‌رسانی شود.
 دکتر ایمانیه بر ضرورت انجام این کار در شهرستان‌های استان نیز تأکید کرد و گفت: در نشست خبری روز شنبه، برخی رسانه‌ها از عدم پاسخ‌گویی بعضی مدیران استانی گلایه دارند، در صورتی که وظیفه همه مسئولان پاسخ‌گویی به رسانه‌هاست. رسانه‌ها مشکلات مردم را منعکس می‌کنند و ما هم به‌عنوان مسئول حق نداریم در مقابل درخواست‌های آنان سکوت کنیم و پاسخ‌گو نباشیم.
وی افزود: طرحی در استان فارس اجرایی شد با عنوان «مدیران پاسخ‌گو» که در این طرح هر هفته یک مدیر در استانداری فارس حاضر و پاسخ‌گوی رسانه‌های عمومی استان بود و امید است این طرح همچنان ادامه داشته باشد.
نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه روابط‌عمومی باید سه ویژگی، دانش، انگیزه، هنر و سلیقه داشته باشد، بر ضرورت برگزاری دوره‌های بازآموزی و توانمندترشدن روابط‌عمومی دستگاه‌ها تأکید کرد و از مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌ها خواست تا جلسات مشورتی در بین خود برگزار کنند تا بتوان خلاقیت،‌ نوآوری و ابتکار روابط‌عمومی هر دستگاه به سایر دستگاه‌ها منتقل شود.
استاندار فارس اظهار کرد: همچنین مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌ها تا می‌توانند درددل‌ها و مشکلات مردم و مخاطبان دستگاه متبوع خود را به مدیران ارشد خود منتقل کنند؛ زیرا بنا نیست هر مطلبی رسانه‌ای شود، اما می‌توان این مطلب را در جلسه شورای معاونین هر اداره مطرح کرد تا بتوان برای رفع آن چاره‌اندیشی کرد.
استاندار فارس از روابط‌عمومی‌ها خواست تا پیشرفت‌های کشور را برای جوانان، با هدف ایجاد انگیزه و امید به آینده، تبیین کنند و سپس ادامه داد: برآیند مدیران کشور، مدیران سخت‌کوش و ایثارگر است؛ البته این منافاتی با آن ندارد که ممکن است برخی از مدیران چنین ویژگی‌هایی را نداشته باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی