[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پروژه‌های ترافیک از راه می‌رسند، روزنامه شیراز نوین

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از آغازبه‌کار همزمان عملیات اجرایی سه پروژه مهم ترافیک شهری همزمان با هفته شیراز با اعتباری بالغ بر 280میلیارد ریال خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی معاون حمل‌ونقل و ترافیک گفت: آغازبه‌کار پروژه نصب و راه‌اندازی ۱۸ سامانه ثبت تخلف رانندگی در بزرگ‌راه‌های شیراز، مکانیزاسیون 13 پارکینگ روباز و انجام مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی و امکان‌سنجی حمل‌ونقل ریلی با اعتبار 280میلیارد ریال از پروژه‌های ترافیکی مهم در هفته شیراز است. وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۲ سامانه ثبت تخلف هوشمند در شیراز فعال است، ادامه داد: با نصب و راه‌اندازی ۱۸ سامانه ثبت تخلف رانندگی با اعتباری بالغ بر 111میلیارد ریال که چهار ماه به طول خواهد انجامید، تعداد سامانه‌های ثبت تخلف در شیراز به ۸۰ سامانه خواهد رسید.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا پایان سال و با اجرای دیگر پروژه‌های ثبت تخلف، تعداد سامانه‌های ثبت تخلف هوشمند به ۱۲۷ سامانه خواهد رسید، اضافه کرد: نوسازی و توسعه سامانه‌های ثبت تخلف هوشمند در بزرگ‌راه‌های شیراز در دو سال گذشته میزان تصادفات منجر به فوت را ۳۰ درصد کاهش داده است که دستاورد بزرگی در بحث حمل‌ونقل در شیراز است. شه‌دوست شیرازی افزود: این سامانه‌ها تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز، عدم بستن کمربند ایمنی و نداشتن معاینه فنی را برای خودروهای متخلف از طریق تکنولوژی‌های پردازش تصویری یا راداری ثبت کرده و با صدور قبض جریمه هوشمند مانع از تکرار اینگونه تخلفات می‌شوند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تسهیل ارائه خدمات در پارکینگ‌ها به شهروندان از اولیت‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز محسوب می‌شود، عنوان کرد: طرح هوشمندسازی پارکینگ‌های طبقاتی سطح شهر و مکانیزاسیون ۱۳ پارکینگ روباز متعلق به شهرداری شیراز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
وی اظهار کرد: پروژه مکانیزاسیون ۱۳ پارکینگ روباز شهری با هدف جلب رضایت شهروندان در زمینه محاسبه میزان حضور، محاسبه میزان زمان استفاده از پارکینگ برای هر خودرو و نیز محاسبه میزان حق اجاره ساعتی پارکینگ، با اعتباری بالغ بر ۸۰میلیارد ریال ظرف مدت چهار ماه اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه پروژه هوشمندسازی پارکینگ‌های طبقاتی نیز از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: پروژه هوشمندسازی سه پارکینگ طبقاتی طالقانی، نشاط و هدایت با اعتبار ۱۱۳میلیارد ریال هم‌اکنون در حال اجراست و انتظار می‌رود این پروژه نیمه اول امسال به اتمام برسد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: فاز مکانیزاسیون این سه پارکینگ طبقاتی هم‌اکنون به اتمام رسیده و در حال اجرای فاز هوشمندسازی است. همچنین پروژه هوشمندسازی پارکینگ‌های طبقاتی خلدبرین، فخرآباد و حضرتی در حال مطالعه و برنامه‌ریزی است و امیدواریم در نیمه دوم سال جاری وارد فاز اجرایی شود. هادی شه‌دوست شیرازی در ادامه گزارش خود به انجام مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی و امکان‌سنجی حمل‌ونقل ریلی اشاره کرد و در بیان جزئیات آن افزود: شرح خدمات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز، یک طرح مادر در این حوزه است که پیش از این به مرحله تصویب رسیده است و تمامی انواع حمل‌ونقل در شهر را شامل می‌شود؛ ولی این طرح که در آن به کلیات موضوع پرداخته شده، برای عملیاتی‌شدن نیازمند انجام مطالعات تفصیلی می‌باشد. وی گفت: مطالعات جامع حمل‌ونقل با مقیاس 1 با 20هزار کلان‌شهر شیراز را به‌صورت کلی و از لحاظ برنامه‌ریزی حمل‌ونقلی پایش کرده است، اما مطالعات تفصیلی به‌صورت جزئی‌تر و با مقایس 1 به 2هزار به مطالعه سیستم‌های حمل‌ونقل می‌پردازد. معاون شهرداری شیراز انجام مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی یا ضابطه 777 را با اعتباری بالغ بر 90میلیارد ریال در حال اجرا اعلام کرد و ابراز داشت: با انجام این طرح سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی، BRT یا اتوبوس‌های تندرو، تراموا، اتوبوس‌های واحد، تاکسی، مینی‌بوس و حتی دوچرخه به‌صورت یک سیستم یکپارچه با یکدیگر پیوند می‌خورند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی