[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

بازگشت سرخابی‌ها به آسیا منتفی شد؟، روزنامه شیراز نوین

احتمال حذف دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران از فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محتمل به نظر می‌رسد.
به گزارش فوتبال 360، تیم‌های ایرانی مدارک خود را برای دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی بارگذاری کرده‌اند و حالا مسئولان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در فدراسیون فوتبال در حال بررسی مدارک تیم‌ها هستند. طبق آخرین اعلام‌ها، تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در این زمینه هیچ اقدامی نکرده‌اند و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم اعلام کرد که حدود 60 درصد باشگاه‌های لیگ برتری مجوز حرفه‌ای‌سازی دریافت نخواهند کرد تا احتمالاً تیم‌هایی که مجوز به دریافت مجوز می‌شوند، حدود 5 یا 6 تیم باشند.
هواداران استقلال و پرسپولیس چشم‌انتظار تعیین سرنوشت تیمشان‌ هستند و در کنار این دو تیم پرطرفدار پایتخت، تیم‌های سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، مس رفسنجان، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان و نساجی مازندران هم امید زیادی به دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی دارند. حمید سجادی، وزیر ورزش ‌و جوانان در مصاحبه‌ای بر مواضع قبلی خود تأکید کرد و مدعی شد که هنوز سرخابی‌های پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده‌اند، اما بررسی شرایط نشان می‌دهد که این مسئله اتفاقی قریب‌الوقوع است.
*دردسری به نام کُدال!
استقلال و پرسپولیس وارد بورس شده‌اند و 10 درصد از سهام آنها بارگذاری شده است و همین مسئله برای ارائه اسناد و مدارک در سامانه کُدال کافی است. در کُدال به‌صورت ویژه صورت‌های مالی میان‌دوره و پایان‌دوره، گزارش‌های ماهیانه، گزارش فعالیت هیئت‌مدیره و از همه مهم‌تر آگهی دعوت به مجامع و تصمیمات بارگذاری می‌شود و همین مسئله باعث شد تا برخلاف سالیان گذشته امکان سندسازی وجود نداشته باشد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در دوره قبلی سرخابی‌های پایتخت را به واسطه مالکیت مشترک از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد؛ آن‌هم در شرایطی که در دوره قبلی آبی‌ها درگیر بدهی‌های مالی نبودند و پرونده مطالبات برانکو ایوانکوویچ برای پرسپولیس باز بود، اما حالا در دوره جدید شرایط متفاوت است و استقلالی‌ها درگیر پرونده آندره‌آ استراماچونی بودند و سرخ‌پوشان پایتخت با تسویه‌حساب بدهی‌های خود امید داشتند تا مجوز حرفه‌ای‌سازی را دریافت کنند.
*در انتظار دومین حذف پیاپی؟
رئیس مجمع استقلال و پرسپولیس در سامانه کُدال، حمید سجادی وزیر ورزش ‌و جوانان ثبت شده و همین مسئله برای اثبات عدم تغییر مالکیت مشترک سرخابی‌ها کافی است و به‌نظر می‌رسد که با وجود صحبت‌های انجام شده از سوی حمید سجادی وزیر ورزش ‌و جوانان، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، احتمال عدم صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی سرخابی‌های پایتخت وجود دارد و آنها احتمالاً در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا هم غایب خواهند بود.
استقلال با قهرمانی در فصل گذشته لیگ برتر توانست سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به ‌دست آورد و پرسپولیس هم در لیگ بیست‌ودوم فاتح رقابت‌ها شد تا دو تیم با کسب قهرمانی در لیگ برتر به سهمیه مستقیم حضور در مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان برسند، اما حذف احتمالی سرخابی‌ها می‌تواند معادلات را به سود سایر تیم‌ها از جمله سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز تغییر بدهد.
*جریمه سنگین در انتظار فدراسیون فوتبال
کاظم اولیایی که در نقش عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مسئولیت دارد، از جریمه‌های سنگین کنفدراسیون فوتبال آسیا پرده‌برداری کرد و با اشاره به جریمه مالی فدراسیون فوتبال در دوره قبلی که سرخابی‌ها مجوز حرفه‌ای‌سازی گفت: تاج درست گفته، اما به هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر آیین‌نامه ارتباطی ندارد بلکه دپارتمان مجوز حرفه‌ای کوتاهی کرده است. در زمان سهیل مهدی ۱۲۰ هزار جریمه دلار شدیم که ۴۰ هزار دلار را از ما نقدی گرفتند و ۸۰ هزار دلار تعلیق شد. تاج در جلسه‌ای که هفته گذشته با کفاشیان داشتیم، گفت ۳۰۰ هزار دلار نیز به تازگی آمده که با احتساب آن ۸۰ هزار دلار می‌شود ۳۸۰ هزار دلار . ۴۰ هزار دلار نیز پیش از این داده‌ایم که مجموعش می‌شود ۴۲۰ هزار دلار.
اولیایی در شرایطی از جریمه 420 هزار دلاری فدراسیون فوتبال پرده برداشته که گفته می‌شود در صورت احراز تخلف دوباره فدراسیون فوتبال، در کنار جرایم مالی امکان تعیین محرومیت یک تا 4 ساله در انتظار فوتبال ایران وجود دارد و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم در مصاحبه اخیر خود این مسئله را تأیید کرد تا مشخص شود که روزهای سرنوشت‌سازی برای فوتبال ایران در پیش است و این احتمال وجود دارد که طی 10 روز آینده به‌صورت رسمی عدم صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی برای دومین دوره پیاپی برای استقلال و پرسپولیس رسانه‌ای شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی