[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۵۹
  • دوره جدید

بهترین خوردنی‌ها برای مواقع استرس و اضطراب، روزنامه شیراز نوین

استرس به دلایل مختلف در زندگی همه ما وجود دارد و غیر قابل اجتناب است اما خیلی از افراد از تأثیر برخی مواد غذایی بر کاهش استرس بی‌خبر هستند.
به گزارش نمناک، همه ما در زندگی امروزی با استرس زیادی همراه هستیم و باید از خود مراقبت کنیم که این استرس بیش از حد به ما غلبه نکند. در غیر این صورت آسیب‌‌های جبران ناپذیر جسمی ‌و روحی را وارد خواهد کرد. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک خوراکی‌‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که با مصرف آن‌ها می‌توانید تا حدی استرس خود را کاهش دهید.
سبزیجات برگ‌دار سبز رنگ
شاید وسوسه شوید که مدام به سراغ غذاهایی مثل چیزبرگر، همبرگر یا غذاهای ناسالم بروید اما فراموش نکنید که سبزیجات برگ‌دار سبز رنگ مانند اسفناج حاوی فولات هستند. فولات باعث تولید دوپامین می‌شود که حس رضایت و آرامش را در ما ایجاد می‌کند و استرس را از ما دور خواهد کرد.
سینه بوقلمون
سینه بوقلمون یکی از سالم‌ترین غذاهایی است که می‌توانید بخورید و حاوی آمینو اسید است که باعث تولید سروتونین می‌شود که هورمون شادی بوده و آرامش را به شما هدیه می‌کند.
اوتمیل (جودوسر)
شما می‌توانید با خوردن اوتمیل هنگام صبحانه، روز خود را پر از آرامش کنید و استرس را از خودتان دور کنید، زیرا حاوی مواد ضد افسردگی است.
ماست
ماست حاوی باکتری‌‌های سالم است که استرس را از ما دور می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که ماست می‌تواند تعادل مواد شیمیایی را در بدن و ذهن ایجاد کند و عاملی برای دور کردن عوامل استرس‌زا باشد.
سالمون
شما می‌توانید استرس را با خوردن مواد غذایی حاوی امگا 3 مانند ماهی سالمون مدیریت کنید که دارای خواص ضد التهابی بوده و اثرات منفی هورمون استرس را کاهش می‌دهد.
بلوبری
هنگامی‌که استرس می‌گیرید، مدام از درون با خودتان درگیر هستید . آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی موجود در بلوبری به مبارزه با استرس کمک می‌کند و باعث می‌شود که پاسخ به استرس در بدن شما بهبود پیدا کند. همچنین عاملی طبیعی برای کشتن سلول‌‌های استرس است.
پسته
پسته می‌تواند عاملی برای تولید هورمون‌‌های شادی در بدن باشد و شما را از لحاظ ذهنی آرام و ریلکس کند و در نتیجه یک میان وعده ضد استرس بسیار عالی است که هم‌زمان فشار خون و ضربان قلب را نیز تنظیم می‌کند.
شکلات تلخ
مصرف شکلات تلخ باعث می‌شود که سطح استرس در بدن کاهش پیدا کند و هورمون کورتیزول که عامل اصلی استرس است را نیز در بدن کم کرده و فشار خون را تنظیم می‌کند.
شیر
شیر سرشار از ویتامین D بوده که باعث افزایش حس شادی می‌شود و اثرات ترس و استرس را دور می‌کند.
دانه‌ها
دانه‌‌های مختلف مانند دانه کدو تنبل، دانه آفتاب‌گردان و بذر کتان همگی سرشار از منیزیم هستند که یک ماده معدنی بوده و احساسات و عواطف افراد را تنظیم می‌کند و باعث کاهش افسردگی، خستگی و بی‌قراری در آن‌ها می‌شود. همچنین به کاهش علائم پیش از قاعدگی هم کمک می‌کند.
آووکادو
آووکادو یک ماده بسیار سالم است. مصرف منظم آن فواید زیادی برای بدن دارد و مهمتر از همه این که عامل کاهش دهنده استرس است.
بادام هندی
بادام هندی شبیه بادام زمینی بوده و 11 درصد زینک بدن را تأمین می‌کند که یک ماده معدنی ضروری است و استرس را در بدن کاهش می‌دهد و می‌توانید آن را به عنوان یک میان وعده استفاده کنید.
پرتقال
پرتقال منبع ویتامین c است و یک راه عالی برای آرام کردن ذهن و کاهش سطح استرس است، باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی می‌شود و شادی را به شما هدیه می‌کند.
تخم مرغ
تخم مرغ شاید مورد علاقه خیلی از شما نباشد اما حاوی ویتامین D است که این ماده مغذی فواید زیادی برای بدن دارد، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد، ضد التهاب است و روحیه شما را شاد کرده و از افسردگی دورتان می‌کند.
چای سبز
چای سبز را باید جایگزین قهوه و چای سیاه کنید. به دلیل این که یک ماده سالم و آرامش بخش بوده و مهم‌تر از همه اینکه تشنگی شما را نیز برطرف می‌سازد.
چغندر
چغندر می‌تواند یک ماده سالم برای بدن باشد و ویتامین رسانی بالایی دارد. به‌علاوه اینکه استرس را از شما دور می‌کند و باعث آرام شدن سیستم عصبی می‌گردد. همچنین برای فراموشی، خستگی، بی‌خوابی و مشکلات ذهنی هم بسیار مناسب است.
زردچوبه
کافی است که زردچوبه را به عنوان ادویه به مواد غذایی که می‌خورید اضافه کنید تا با خواص ضد التهابی آن آرامش پیدا کنید و بتوانید حس مثبت را در خودتان افزایش دهید.
بابونه
بابونه به شدت استرس را از شما دور می‌کند، عاملی برای ریلکسی و آرامش است، خواب را تنظیم می‌کند و کیفیت آن را بالا می‌برد. به‌علاوه این که عملکرد سیستم ایمنی را ارتقا خواهد بخشید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی