[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۵۹
  • دوره جدید

پروتئین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف پروتئین‌های مرتبط با کاهش وزن توضیح داد.
به گزارش مشرق، نرگس جوزدانی درباره مصرف مواد پروتئینی برای کاهش اضافه وزن گفت: مصرف پروتئین‌هایی مانند انواع گوشت‌ها، حبوبات، لبنیات، تخم مرغ باید یک چهارم بشقاب غذایی فرد در ۳ وعده اصلی را پوشش دهد.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: از‌ این جهت یک چهارم حائز اهمیت است که می‌تواند در سیرکنندگی فرد نقش مهمی ‌داشته باشد؛ چرا که فرد سیر کمتر به سراغ ریزه خواری می‌رود و در نهایت کمتر گرسنه خواهد شد و قند خون او ثابت‌تر و پایدارتر می‌ماند.
جوزدانی تأکید کرد: مصرف کنونی پروتئین در سطح جامعه بسیار پایین است و میزان پروتئین دریافتی کافی نیست، عموماً کمبود عضله در آنالیزهای بدن افراد دیده می‌شود که باید با مصرف پروتئین آن را تأمین کرد.
او درباره تأثیر مصرف مکمل‌های پروتئینی گفت: نمی‌توانیم بگوییم که مصرف مکمل‌های پروتئینی برای همه مؤثر باشد. خیلی افراد رژیم غذایی مناسبی از دریافت پروتئین‌ها ندارند و به دنبال مکمل‌ها می‌روند که ‌این موضوع کمک کننده نخواهد بود. برای مثال پروتئینی که شامل لبنیات است نمی‌تواند مابقی پروتئین‌ها را برای بدن تأمین کند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: مصرف مکمل‌های پروتئینی به عنوان جایگزین مواد پروتئینی به هیچ عنوان توصیه نخواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی