[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۵۳
  • دوره جدید

آیا روابط عمومی مرده است؟، روزنامه شیراز نوین

با رشد دنیای دیجیتال و در احاطه ‌کردن بخش بزرگی از زندگی ما، حالا صحبت‌هایی از مرگ قریب الوقوع روابط عمومی در اذهان عمومی در جریان است. البته این ایده دهه‌هاست که وجود دارد و پس از متزلزل شدن صنعت چاپ نیز عده‌ای مرگ روابط عمومی را اجتناب ناپذیر می‌دانستند. همه این‌ها در حالی است که آژانس‌های روابط عمومی همچنان در حال رشد هستند. اگر روابط عمومی مرده است، پس چگونه کارشناسان این حوزه در حال فعالیت هستند و اصلاً چرا روابط عمومی همچنان حائز اهمیت است؟ آژانس‌های روابط عمومی به رشد و بقای خود ادامه می‌دهند، زیرا می‌توانند خود را با تغییر چشم‌اندازهای رسانه‌ای سازگار کنند. رسانه‌های چاپی همچنان فعالیت دارند و رسانه‌های دیجیتال نیز در حال گسترش هستند. متخصصین روابط عمومی باید بتوانند با حفظ تعادل بین استفاده از همه روش‌های ارتباط جمعی موجود، استراتژی روابط عمومی خود را بهینه‌سازی کنند. اهمیت استفاده از رسانه‌های چاپی از آن‌جا نشأت می‌گیرد که با توجه به گسترش اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی، مردم اعتماد کمتری را به رسانه‌های دیجیتالی دارند. با توجه به این تغییرات، آنچه را که می‌توان روابط عمومی خوب دانست نیز تکامل یافته است. روابط عمومی خوب ترکیبی از استراتژی روابط عمومی و بازاریابی است. روابط عمومی بهترین روش برای افزایش آگاهی از برند است و بهترین راه برای دستیابی به مخاطب هدف این است که بدانید آن‌ها در کجا مشغول فعالیت هستند. آمارهای منتشر شده توسط Statista، حاکی از آن است که شبکه‌های اجتماعی حالا بخش بزرگی از زندگی روزمره مردم محسوب می‌شوند و متوسط استفاده کاربران از این رسانه به 145 دقیقه در روز رسیده است. این بدان معناست که فعالیت‌های روابط عمومی در رسانه‌های اجتماعی، بخشی کلیدی از روابط عمومی خوب است. روابط عمومی این امکان را فراهم می‌سازد تا در رسانه‌های مختلف اعم از چاپی و دیجیتال، حضوری پررنگ داشته باشید. روابط عمومی مهم است، زیرا به ارائه داستان کسب و کارتان کمک می‌کند. تبلیغات و بازاریابی تنها تا سطح خاصی می‌تواند پیشروی کند و حتی گاهی آزاردهنده بوده و مشتریان را از محصول و یا خدمات دور می‌کند. اما درست همین جاست که روابط عمومی باید وارد عمل شود؛ زیرا هیچ‌کس نمی‌خواهد در مورد یک سازمان اطلاعات کسب کند که داستانی برای ارائه کردن ندارد. روابط عمومی می‌تواند با استفاده از انتشار مناسب اطلاعات، یک داستان را برای کسب و کار شما تعریف کند که مردم مشتاقانه آن را دنبال کنند. زمانی که یک کسب و کار، داستان خوبی برای ارائه کردن داشته باشد، برندش دیده می‌شود و در نهایت کسب و کار آن سازمان با رونق مواجه می‌شود. روابط عمومی می‌تواند اعتماد و اعتبار را به‌گونه‌ای ایجاد ‌کند که تبلیغات قادر به انجام آن نیست. همه می‌توانند با پرداخت پول، محصولات و یا خدمات خود را تبلیغ کنند، اما به دست آوردن پوشش رایگان رسانه‌ای، کار هرکسی نیست. یک نظرسنجی نشان داده است که مردم به منابع خبری، بیشتر از تبلیغات اعتماد دارند. این موضوع از آنجا نشأت می‌گیرد که تبلیغات معمولاً تلاش می‌کند تا مصرف‌کنندگان را متقاعد کند کالایی را خریداری و یا از خدمتی خاص استفاده نمایند. این در حالی است که هدف از تلاش‌های رسانه‌ای روابط عمومی، معرفی و افزایش آگاهی از برند در کنار آموزش و سرگرمی جامعه هدف است. بهره‌گیری سودمند از رابطه متقابل بازاریابی و روابط عمومی، از جمله مهم‌ترین وظایف یک کارشناس روابط عمومی است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی