[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توقف صنعت در هفت‌خان ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از شهرک صنعتی سروستان 2 از انعقاد قرارداد ساخت پست برق شهرک صنعتی سروستان 2 با ظرفیت 50 مگاوات از محل طرح‌های مصوب سفر ریاست‌جمهوری با هدف تأمین پایدار برق خبر داد.
در بازدید نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از شهرک صنعتی سروستان 2، ضمن بررسی مسائل و مشکلات این شهرک صنعتی، بر تسریع در توسعه و تکمیل زیرساخت‌های خارج از شهرک صنعتی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان تأکید شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این بازدید گفت: با هدف توسعه و تقویت برق پایدار شهرک صنعتی سروستان 2، پست برق این شهرک صنعتی با ظرفیت 50 مگاوات با مشارکت شرکت برق منطقه‌ای فارس احداث می‌شود.
سیدمصطفی هاشمی با بیان اینکه اجرای این طرح از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس است که اجرایی می‌شود، گفت: قرارداد احداث پست برق شهرک صنعتی سروستان 2 با شرکت برق منطقه‌ای فارس با اعتبار اولیه 150میلیارد تومان منعقد شده و به‌زودی شرکت برق منطقه‌ای با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آن را آغاز خواهد کرد.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های داخلی برق شهرک صنعتی آماده است، گفت: هم‌اکنون نیز برق واحدهای صنعتی از طریق خط دومداره با ظرفیت 6 مگاوات تأمین می‌شود که با توجه به تکمیل‌شدن ظرفیت این خط، احداث این پست برق در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، در ادامه از برنامه‌ریزی برای تأمین آب پایدار شهرک صنعتی سروستان 2 خبر داد و گفت: با توجه به فقر آبی منابع زیرزمینی منطقه و شوری آب چاه موجود، در این زمینه در برنامه کوتاه‌مدت حفر چاه جدید در دستورکار قرار دارد و در برنامه بلندمدت نیز انتقال پساب شیراز به سروستان به‌عنوان یکی از پیشنهادات مصوبه سفر دور دوم رئیس‌جمهور به فارس ارائه شده که امیدواریم با تصویب آن گام مؤثری در این بخش برداشته شود.
هاشمی همچنین از آماده‌بودن زیرساخت‌های داخلی گاز در شهرک صنعتی برای اتصال به شبکه سراسری گاز خبر داد و گفت: در این زمینه نیز شرکت گاز فارس برنامه احداث ایستگاه و اتصال گاز را در برنامه قرار داده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک صنعتی سروستان 2 از زیرساخت‌های داخلی لازم را برای استقرار واحد‌های بزرگ تولیدی غیرآب‌بر برخوردار است، گفت: با توجه به وسعت این شهرک صنعتی، امکان استقرار واحد‌های صنعتی در همه رده‌ها در این شهرک صنعتی امکان‌پذیر است که امیدواریم با حمایت دستگاه‌های خدمات‌رسان، زیرساخت‌های بیرونی شهرک صنعتی نیز به‌صورت کامل محقق شود تا شاهد شتاب در استقرار واحدهای تولیدی و 
صنعتی باشیم.
هاشمی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه و تکمیل شبکه داخلی فاضلاب این شهرک صنعتی خبر داد و گفت: پیمانکار این طرح با اعتبار 21میلیارد تومان انتخاب شده و کار خود را آغاز کرده است. 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با توجه به وسعت این شهرک صنعتی و نیز فاصله کم با شیراز، شهرک صنعتی سروستان 2 به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های سرریز سرمایه‌گذاری شهرک صنعتی بزرگ شیراز مطرح است. 
هاشمی افزود: با توجه به اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز در آستانه تکمیل است، شهرک صنعتی سروستان 2 از موقعیت ممتازی برای هدایت سرمایه‌گذاران و متقاضیان ایجاد صنایع بزرگ که مایل به سرمایه‌گذاری در هم‌جواری کلان‌شهر شیراز هستند، برخوردار است و در این زمینه این شهرک صنعتی از ظرفیت‌های لازم برخوردار است.
وی ادامه داد: شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان، ۷۱۵ هکتار مساحت دارد و ظرفیت استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی در فاز نخست آن پیش‌بینی شده که برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیز انجام شده است. 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در حال حاضر 44 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و در قالب این قرارداد 32 هکتار زمین واگذار شده و 2واحد با اشتغال 60 نفر نیز در مرحله بهره‌برداری است. 
در این بازدید، رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی خواستار سرعت‌بخشیدن به روند تأمین برق و گاز پایدار شهرک صنعتی سروستان 2 توسط دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان شد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، در این زمینه به‌زودی جلسه‌ای در مرکز استان برگزار و در این خصوص برنامه‌ریزی می‌شود. در این بازدید همچنین مشکلات دو طرح سرمایه‌گذاری بررسی و رسیدگی شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی