[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۵۸
  • دوره جدید

نکاتی برای بهبود مهارت‌های ارتباطی تجاری، روزنامه شیراز نوین

مهارت‌های ارتباطی بخش مهمی از هر کسب و کاری است. برای افزایش موفقیت خود، باید یاد بگیرید که چگونه با افراد اطراف خود ارتباط برقرار کنید. مهارت‌های ارتباطی کار شما و اعضای تیمتان را آسان‌تر می‌کند تا در پروژه‌ها به طور مؤثرتری کار کنید، مشکلات را سریع‌تر حل کنید و سریع‌تر به اهداف برسید. نکات زیر به بهبود مهارت‌های ارتباطی شما در محل کار کمک می‌کند.
ارتباطات ضعیف چگونه بر تجارت تأثیر می‌گذارد؟
ارتباطات ضعیف یکی از شایع ترین دلایل مدیریت نادرست پروژه‌ها و به طورکلی تلاش‌های ناموفق است. اگر نمی‌دانید چه بگویید یا چگونه با ذی‌نفعان ارتباط برقرار کنید، ممکن است پروژه شما حتی قبل از شروع با شکست مواجه شود. اگر به طور واضح ارتباط برقرار نکنید، تغییراتی در پروژه ایجاد می‌شود که می‌تواند منجر به تأخیر در بازه زمانی یا افزایش هزینه برای شرکت شما شود. اگر بدانید چگونه با تیم خود به وضوح ارتباط برقرار کنید، این موارد قابل اجتناب هستند. وقتی نمی‌دانید مشتری شما چه نیازی دارد، ممکن است کسب و کار شما فرصت‌های ارزشمندی را برای پروژه‌های جدید از دست بدهد یا حتی قبل از شروع، به دلیل ارتباط نادرست با شکست مواجه شود. این مشکل رایجی است که سازمان‌ها هر روز با آن مواجه می‌شوند. ناامیدی یکی از رایج‌ترین اثرات ارتباط ضعیف بر کارمندان است. اگر آنها ندانند چه کاری انجام دهند یا چرا از آنها می‌خواهید اقدامات خاصی انجام دهند، ناامیدی ایجاد می‌شود و این عدم انگیزه می‌تواند منجر به سطوح پایین بهره وری شود.
پنج عامل مهم در ارتباطات مؤثر تجاری
این پنج عامل عبارت‌اند از: شفاف سازی و صراحت، خلاصه‌گویی، صحت، ادب و باملاحظه بودن. اگر بتوانید در هنگام برقراری ارتباط با شخص دیگری بر این پنج عامل مسلط شوید، در راه تبدیل شدن به یک ارتباط دهنده عالی خواهید بود. 
شفاف‌سازی و صراحت: همیشه باید تلاش کنید تا به شیوه‌ای آسان و قابل درک ارتباط برقرار کنید تا شخصی که با او در ارتباط هستید، مجبور نباشد منظور شما را حدس بزند. 
خلاصه‌گویی: زمانی که می‌خواهید هدف خود را به‌درستی برسانید، اگر کسی از شما سؤالی پرسید، مستقیماً به آن پاسخ دهید؛ نه اینکه در مورد آن صحبت نکنید یا اطلاعات زیادی ارائه ندهید.
صحت: مطمئن شوید که آنچه می‌گویید درست است. اگر کسی نظر شما را درمورد چیزی می‌پرسد، از تعصبات شخصی آگاه باشید و برای بحث درمورد چیزهای دیگر از موضوع خارج نشوید. به سؤال پرسیده شده پایبند باشید.
ادب: با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. احترام بگذارید، به حرف دیگران گوش دهید و مهربان باشید.
توجه داشته باشید: قبل از صحبت، به آنچه می‌خواهید بگویید، فکر کنید. اطمینان حاصل کنید که سخنان شما به کسی توهین نمی‌کند یا احساسات او را جریحه دار نمی‌کند.
نکاتی که رعایت آنها برای بهبود مهارت‌های ارتباطی تجاری مفید است
• به اعضای تیم خود گوش دهید. اولین نکته برای بهبود مهارت‌های ارتباطی تجاری شما گوش دادن است. این به معنای بیشتر از شنیدن آنچه کسی می‌گوید، شامل شنیدن لحن صدای او و احساس آنها هنگام گفتن چیزی است. گوش دادن نشان می‌دهد که شما به عنوان یک شخص به آنها اهمیت می‌دهید، نه فقط یک کارمند یا همکار. این باعث ایجاد اعتماد در رابطه شما می‌شود و همچنین به شما امکان می‌دهد دیدگاه آنها را بهتر درک کنید.
• ارتباط را در اولویت قرار دهید. اگر می‌خواهید مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید، ارتباط باید در اولویت قرار گیرد. شما باید مطمئن شوید که در زمان و تلاش موردنیاز هر روز متناسب هستید. اگر موفق به انجام آن نشوید، مهارت‌های ارتباطی شما در انتهای لیست اولویت‌های شما قرار می‌گیرد و این هرگز خوب نیست. مطمئن شوید که هر روز زمان کافی برای فعالیت‌های ارتباطی مانند نوشتن ایمیل یا کار روی یک پروژه با یکی دیگر از اعضای تیم را برنامه ریزی می‌کنید. آن فعالیت‌ها را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید؛ به جای اینکه فقط زمانی که نیاز به انجام آن‌ها دارید، به آنها فکر کنید.
• ساده کنید و متمرکز بمانید. سعی نکنید مسائل را پیچیده کنید. پیام خود را ساده نگه دارید و بر آنچه به خاطرش به اینجا آمده اید، متمرکز بمانید. شما نمی‌خواهید علاقه شرکای تجاری یا مشتریان آینده خود را از دست بدهید. از تمام اصطلاحات و صحبت‌های شرکتی خودداری کنید. پیام خود را تا حد امکان ساده نگه دارید تا برای همه قابل درک باشد. مهم نیست چقدر فکر می‌کنید، مهم است. از زبان پیچیده و کلماتی که ممکن است منطقی نباشند، دوری کنید. در صورت لزوم، از یک فرهنگ لغت آنلاین یا شریکی استفاده کنید که اگر پیام شما را نمی‌فهمند، می‌تواند چیزهایی را برای شما توضیح دهد.
• بازخورد را تشویق کنید. اگر بازخوردی از کارمندان خود دریافت نمی‌کنید، این احتمال وجود دارد که آنها احساس ترس می‌کنند. اگر هر دو طرف برای درک بهتر نیازهای یکدیگر با یکدیگر همکاری کنند، ارتباطات همیشه بهبود می‌یابد. اطمینان حاصل کنید که حلقه‌های بازخورد منظمی تنظیم شده است تا همه بتوانند نظرات خود را درمورد چگونگی بهبود اوضاع بیان کنند و اطمینان حاصل شود که اعضا احساس قدردانی می‌کنند. ارتباطات تجاری همیشه نباید رسمی باشد. شما می‌توانید از مکالمه معمولی برای ایجاد رابطه قوی تر بین همکاران استفاده کنید. اگر کارمندان احساس کنند بخشی از تیم هستند، باعث می‌شود که بخواهند در موفقیت کسب و کار شما مشارکت بیشتری داشته باشند. از حرکات غیرکلامی استفاده کنید. هنگامی که مردم صحبت می‌کنند، نشان دهید که شما فعالانه گوش می‌دهید؛ مانند لبخند و تکان 
دادن سر.
• به تیم خود احترام بگذارید. احترام متقابل برای تیم خود یکی از مهم ترین جنبه‌های هر کسب و کاری است. کارمندان شما هستند که یک شرکت را می‌سازند یا شکست می‌دهند و شما باید قدردان تلاش‌های آنها باشید؛ هرچقدر هم که کوچک باشد. یک تشکر ساده تا حد زیادی باعث ایجاد روحیه خوب می‌شود.
• اعتماد را توسعه دهید. اعتماد پایه و اساس ارتباطات و روابط در محل کار است؛ بنابراین باید با صادق بودن و باز بودن درمورد آنچه می‌خواهید با هم به دست آورید، در اسرع وقت با اطرافیان خود اعتماد ایجاد کنید. هنگام برقراری ارتباط با دیگران تماس چشمی برقرار کنید. این به بهبود درک بین همکاران و شرکا و تقویت روابط کمک می‌کند.
• اطلاع رسانی کرده و الهام بخش باشید. یک کسب و کار تنها زمانی می‌تواند موفق باشد که اطلاعات مناسب در زمان مناسب به افراد مناسب برسد. به‌عنوان صاحب یا رهبر کسب ‌و کار، باید به تیم خود الهام ببخشید تا آنها باانگیزه و سازنده باشند. اگر علاوه بر به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم با کارمندان خود، بهره‌وری، انگیزه، مشارکت و کار گروهی می‌خواهید، ارتباط موفق حیاتی است. رهبرانی که به طور مؤثر دیدگاه خود را به اشتراک می‌گذارند، در جایی که باید آن را تحسین می‌کنند و به رسمیت می‌شناسند، بسیار 
موفق هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی