[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عزم راسخ برای مقابله با تخلفات ساختمانی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار منطقه 10 شهرداری شیراز از برخورد قانونمند با تخلفات ساختمانی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محور شمال‌غرب شیراز خبر داد.
 فضا برای افراد متخلف ناامن است
شهرام سبزیان‌فرد با اعلام این مطلب که در اجرای آرای کمیسیون ماده صد برای متخلفان و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پیشگیری از تخلفات ساختمانی مصمم هستیم، اظهار داشت: در برخی نقاط محدوده و حریم شهر متأسفانه در محور شمال‌غرب شیراز گویا یک فرهنگ غلط در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز وجود دارد که با تغییر رویکرد شهرداری در چهارماهه گذشته، سعی خواهیم داشت فضای ساخت‌وساز غیرمجاز برای افراد متخلف را ناامن و آرای کمیسیون ماده صد را در خصوص ساختمان هایی که مجوزی از شهرداری ندارند، اجرا نماییم.
سبزیان‌فرد در ادامه صحبت‌های خود به وسعت منطقه 10 و امکانات لجستیکی، عملیاتی و نیروی انسانی برای مقابله با پدیده‌های تفکیک و تغییر کاربری‌های غیرمجاز و خلاف‌سازی در منطقه اشاره کرد و گفت: شهرداری منطقه 10 با وسعت خدماتی بالغ بر 3هزار هکتار و مساحت حریم بالغ بر 19هزار هکتار و جمعیتی بالغ بر 201هزار نفر و 19 شهرک و محله با چالشی بزرگ در حوزه تخلفات ساختمانی رو‌به‌روست؛ ولیکن با تمام این مشکلات عزم برای مقابله جزم شده و انجام 4 عملیات گسترده تخریب، پیگیری و اجرای آرای کمیسیون ماده صد در حوزه تخلفات ساختمانی در محور شمال‌غرب شیراز در چهارماهه اخیر، نشان از این دارد که متخلفان این حوزه با رویکرد جدیدی در حوزه تخلفات ساختمانی مواجه خواهند بود.
 تخریب گسترده موارد تخلفاتی
وی به جلوگیری، جمع‌آوری و تخریب بیش از 350 مورد تخلفاتی در سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای تبصره 2 ماده 100، جمع‌آوری وسایل، جمع‌آوری سایبان غیرمجاز، پلمب مغازه و اجرای رأی تخریب ساختمان، از جمله مواردی است که در حوزه تخلفات شهری به آن رسیدگی می‌شود و اجازه سو‌ءاستفاده به افراد سودجو در اراضی فاقد کاربری و حریم نمی‌دهیم.
شهردار منطقه 10 شیراز در ادامه افزود: خوشبختانه پس از این عملیات‌ها شاهد کاهش گزارش‌های مردمی به مرکز 137 در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز بودیم که قطعاً این روند به‌صورت مستمر و روزانه در دستور کار کارشناسان و مأموران ما برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌باشد. 
شهردار منطقه 10 ضمن توصیه به شهروندان برای عمل به قانون و جلوگیری از خسارت‌های مادی، توضیح داد: هر فردی که اقدام به ساخت‌وساز ساختمان‌ها و بناهای مختلف می‌کند، باید با قوانین ساختمان‌سازی و همچنین تخلفات ساختمانی آشنا باشد. رعایت این قوانین و ضوابط در زمان ساخت‌وساز به نفع خود مردم است؛ چراکه اگر این کار را انجام ندهند، در مراحل بعدی باید با دردسرها و مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کنند. اگر در هر ساختمانی در زمان ساخت تخلفی صورت گرفته باشد، سازنده یا مالک موظف خواهند بود که جریمه‌های مربوط به آن را به‌صورت کامل پرداخت کنند یا با آرای تخریب کلی مواجه خواهند شد و حتی ممکن است علاوه بر پرداخت جریمه‌های نقدی، مجبور به تخریب بخش‌هایی از ساختمان خود بشوند.
 نظارت بر فرایند ساخت‌وساز
وی در بخش دیگری از توضیحات خود به فرایند نظارت بر حوزه ساخت‌وساز اشاره کرد و گفت: درباره بناهای در حال احداث بدون پروانه مأموران شهرداری تحت‌عنوان بازرسان ساختمانی یا مأموران کنترل ساختمانی با گشت‌زنی مداوم و کسب اطلاعات از حوزه عمل خود اقدام به شناسایی بنای بدون پروانه می‌کنند و درباره بناهای در حال احداث با پروانه، علاوه بر مأموران شهرداری، مهندسان ناظر ساختمانی نیز مکلف‌اند در حین احداث ساختمان هایی که به مسئولیت آنها ساخته می‌شود، نظارت و کنترل لازم را اعمال نموده و وضعیت احداث بنا را با مفاد پروانه ساخت، انطباق داده و در صورت وقوع تخلف ساختمانی، آن را به شهرداری گزارش نمایند.
 تقدیر از هم‌افزایی دستگاه‌های متولی
شهرام سبزیان‌فرد در پایان اظهار داشت: با توجه به دستور و تأکید دکتر اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز مبنی بر اجرای قانون و مقررات در حوزه ساخت‌وسازها و ورود جدی شهرداری منطقه 10 برای مقابله با تخلفات ساختمانی، عزم جدی برای برخورد با متخلفان ایجاد شده است و در این مسیر از همکاری بسیار خوب اداره‌کل دادگستری استان فارس، فرمانداری شیراز، نیروی انتظامی شیراز و دادستان مرکز استان فارس تقدیر و تشکر می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی