[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گره‌گشای امور جوانان باشیم، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، با تأکید بر حرکت به سمت گره‌گشایی ذهنی برای جوانی جمعیت، گفت: در سطح کشور باید فضای گفتمان‌سازی برای جوانی جمعیت فراهم شود.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، زهرا یقطین دیروز در نشست با دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه‌های شهر شیراز، به طرح‌های مختلف حوزه زنان اشاره کرد و اظهار داشت: درمورد جوانی جمعیت نباید فرصت‌ها را از دست دهیم؛ چراکه در صورت رفتن جامعه به سمت پیری، نیروی جوانی نیست که زیرساخت‌های حوزه نشاط و رفاه را برای استفاده فراهم کند.
وی با تأکید بر حرکت به سمت گره‌گشایی ذهنی برای جوانی جمعیت، به رویداد جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: در سطح کشور باید فضای گفتمان‌سازی برای جوانی جمعیت فراهم می‌شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به ضعف دانش و امکانات مالی در حوزه جوانی جمعیت اضافه کرد: بخشی از وام‌های تسهیلات فرزندپروری و حتی وام‌های زوج‌های نابارور هم به‌صورت اندک اختصاص داده شد.
یقطین در ادامه با اشاره مباحث مسکن و واگذاری ۲۰۰ متر زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا از آبان ۱۴۰۰ گفت: استان فارس با تدبیر استاندار نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز بود.
وی تصریح کرد: در شهر شیراز با مشکل مواجه شدیم که برای حل آن، زمین‌های اطراف اکبرآباد مدنظر قرار گرفت؛ چراکه شهر شیراز به سمت مرتفع‌سازی پیش رفته است و از دی‌ماه سال قبل تاکنون ۱۸۰ پرونده مشخص شده که زمین فرد در چه مکانی باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به برگزاری موفق طرح جت بیان داشت: این طرح به‌عنوان بزرگ‌ترین جشنواره تبیین موضوع عفاف و حجاب در سطح کشور در حوزه دانش‌آموزی شناخته شده است.
یقطین با بیان اینکه در طرح جت به‌دنبال ایجاد حلقه‌های میانی مدرسه بودیم، اضافه کرد: مخاطب طرح دانش‌آموزان مذهبی بودند که می‌بایستی به آنها روش‌های مختلف پاسخ‌گویی به شبهات را ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه حدود ۴هزار تیم دختر و پسر در طرح جت مشارکت کردند، افزود: بر این افراد به‌عنوان آینده‌سازان جامعه، در متوسطه اول سرمایه‌گذاری کردیم تا به شبهات مربوط به حجاب مسلط شوند.
در این نشست، دانشجویان بسیجی خواهر و جانشینان خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز، سؤالات و مطالبات خود را از مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس پرسیدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی