[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون شهردار شیراز: خطوط ریلی امکان‌سنجی می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از اجرایی‌شدن طرح آمارگیری مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی و امکان‌سنجی خطوط ریلی این کلان‌شهر در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی اظهار کرد: مطالعات تفصیلی حمل‌و‌نقل همگانی و امکان‌سنجی خطوط ریلی به منظور عملیاتی شدن نتایج طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز که به‌عنوان یک سند فرادست حمل‌ونقل شهری است، در معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک در حال پیگیری می‌باشد. این مطالعه در مقیاسی کوچک‌تر از طرح مطالعات جامع به طراحی سیستم یکپارچه حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهر شیراز می‌پردازد.
وی با اشاره به اهمیت این مطالعات، افزود: دریافت سهم پرداختی دولت برای اجرا و تکمیل پروژه‌های حمل‌ونقلی همچون خطوط مترو و اتوبوس و... تصمیم‌گیری درخصوص پروژه‌های مرتبط با شبکه معابر، تسهیل در حمل‌و‌نقل درون‌شهری و افزایش ایمنی سفرهای درون‌شهری و حفظ هوای پاک در کلان‌شهر شیراز منوط به اجرای مطالعات تفصیلی حمل‌و‌نقل همگانی است.
 از الزامات انجام این مطالعه، عملیات آماربرداری در اردیبهشت‌ماه است که با پیگیری‌های انجام‌شده این مهم در اردیبهشت‌ماه سال جاری رقم خورد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی آینده حمل‌ونقل شهر شیراز، توسعه و بازنگری خیابان‌های شهر و برنامه‌ریزی خطوط جدید مترو و اتوبوس از جمله اهداف این آمارگیری است.
شه‌دوست شیرازی در خصوص روند اجرای این طرح، گفت: آماربرداری باید یک روز عادی در آبان یا اردیبهشت‌ماه انجام شود و در این فرایند، زمان خروج و ورود اتوبوس‌ها به پایانه‌ها، ساعات پرکار و حرکت خطوط مترو، زمان‌بندی چراغ‌های راهنما، آمار میزان و اهداف شهروندان در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و... بررسی و بر اساس آن نیازهای حمل‌ونقل شهروندان احصا شده و برنامه‌ریزی جهت تعریف و اجرای پروژه‌های حمل‌ونقلی مورد نیاز کلان‌شهر شیراز با بهترین عملکرد صورت می‌گیرد.
معاون حمل‌و‌نقل‌ و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از همه شهروندان گرامی که در طرح آماربرداری با آمارگیران پرتلاش همکاری نموده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی