[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تسهیلات سیل به فارس آمد ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: از کل واحدهای آسیب دیده در سیل مردادماه امسال در این استان بازدید و گزارش‌ها پس از تشکیل جلسه به تهران اعلام شد و حدود ۶۶۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برای جبران خسارت‌های سیل توسط هیئت دولت مصوب شد. 
خلیل عبداللهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بنا بر مصوبه هیئت دولت، تسهیلات برای ساخت ۲۸۰ واحد شهری آسیب دیده از سیل مردادماه ۱۴۰۱ در استان فارس اختصاص یافته است که ۲۵۰میلیون تومان برای هر واحد و در مجموع ۷۰میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: تسهیلاتی نیز به یک‌هزار واحد روستایی آسیب دیده از سیل مردادماه استان فارس اختصاص داده شده که برای هر واحد ۲۰۰میلیون تومان و در مجموع ۲۰۰میلیارد تومان به این بخش تعلق گرفته است. عبداللهی با اشاره به تخصیص اعتبار بلاعوض به ۲۸۰ واحد شهری، گفت: به ازای هر واحد ۵۰میلیون تومان و در مجموع ۱۴میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص یافته است. برای حدود یک‌هزار واحد روستایی نیز به ازای هر واحد ۵۰میلیون تومان و در مجموع ۵۰‌میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۹۰۰ واحد در استان فارس متأثر از سیل مردادماه ۱۴۰۱ نیاز به تعمیر دارند، گفت: به ازای هر واحد ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض و در مجموع ۵۷میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است. این مقام مسئول با اشاره به وجود هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری در استان فارس گفت: ۳۸میلیارد تومان بلاعوض هم به این بخش اختصاص 
یافته است.
وی در رابطه با اعتبارات در نظر گرفته شده برای کمک‌های معیشتی افزود: اعتباری به مبلغ ۹۰میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان در قالب ۳هزار و ۲۰ مورد کمک معیشتی شامل خرید و تعمیرات لوازم خانگی اختصاص داده شده است. کمک معیشتی به روستاها نیز با مبلغی در حدود ۶۰میلیارد و ۴۰۰میلیون به ۳هزار و ۲۰ مورد اختصاص یافته است. عبدالهی به اعتبارات اختصاص داده شده به زیرساخت‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۸۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان هم به زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل تعلق گرفته است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: ۳۴ شهرستان از مجموع ۳۷شهرستان درگیر بارندگی شدند.
عصر جمعه ۳۱ تیرماه بارش شدید باران در شهرستان استهبان، طغیان رودخانه رودبار و وقوع سیل را به دنبال داشت. این باران‌های سیل‌آسا مردادماه نیز در شهرستان‌های فارس ادامه داشت و خسارت‌هایی را به بخش‌های مختلف وارد کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی