[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صبوری فوتبال شیراز تا یک سال دیگر، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی- گروه ورزش
پیش از بازی‌های دیروز هم احتمال رسیدن فجر شهید سپاسی به رتبه دوم در آخرین هفته مسابقات، دور از ذهن بود، اما خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد، امیدهای نماینده شیراز به‌طور کامل از بین رفت.
عصر دیروز در هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ دسته‌اول فوتبال کشور، دو بازی حساس در شهرهای اهواز و شهربابک برگزار شد. هواداران فوتبال شیراز امیدوار بودند که نماینده سیرجان در اهواز از استقلال خوزستان امتیاز بگیرد و فجر با شکست دیگر نماینده استان کرمان، لیگ برتری شود. اما استقلال خوزستان در همان سی دقیقه اول با زدن سه گل به آرمان‌گهر، کار را تمام کرد.
شاگردان سیروس پورموسوی پیش از پایان نیمه نخست، یک گل دیگر هم به ثمر رساندند و با برتری چهار بر صفر به رختکن رفتند.
این در حالی بود که شاگردان مهدی رجب‌زاده در مقابل مس شهربابک، 45 دقیقه نخست را بدون گل به پایان رساندند. بهترین موقعیت فجری‌ها در دقیقه 43 رقم خورد که احمدرضا دهداری نتوانست دروازه مسلم حق‌شناس را در مصاف تک‌به‌تک باز کند.
ترکیب مس شهربابک: مسلم حق‌شناس، میلاد حسن‌پور، حمدالله ابدام، امیرمحمد پناهی، علیرضا ولی‌زاده، محمدجواد پورعوض، پویا سیف‌پناهی، سیدکاظم رحمانی، علیرضا ارجمندیان، علی نبی‌زاده و پیمان پورصادقی.
ترکیب فجر شهید سپاسی: فرزاد طیبی‌پور، محمد آژیر، آرام عباسی، داوود رجبی، سیدجلال عبدی، محسن سیفی، احمدرضا زنده‌روح، حامد بحیرایی، ابوالفضل بابایی، سعید زارع و احمدرضا دهداری.
در نیمه دوم فجر به حملات خود ادامه داد و در دقیقه 53 توسط سعید زارع دروازه مس را تهدید کرد، اما ضربه سر او در دستان حق‌شناس قرار گرفت. 
ثانیه‌های بعد در میان ناباوری همگان دروازه فجر فروریخت. شلیک سنگین علیرضا ارجمندیان در میان بهت مدافعان فجر شهید سپاسی، درون دروازه طیبی‌پور قرار گرفت.
در ادامه مسابقه، فجری‌ها کاملاً کم‌انگیزه به کار ادامه دادند؛ درحالی‌که تیم سایپا هم موفق به شکست نماینده ملاثانی شده بود و بدین ترتیب، فجر رتبه سوم را هم از دست می‌داد. 
در نهایت سایپا چهار گل به استقلال ملاثانی زد، استقلال خوزستان هم گل پنجم را وارد دروازه آرمان‌گهر کرد و با ثبت شکست فجر در مقابل شاگردان کاپیتان سابق خود، تیم رجب‌زاده در نهایت با رتبه چهارمی به کار خود در این فصل پایان داد.
بدین ترتیب پس از شمس آذر قزوین که هفته‌ها پیش با اقتداری به‌یادماندنی و کسب 70 امتیاز صعود خود را قطعی کرده بود، استقلال خوزستان با 57 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت و به لیگ برتر بازگشت. استقلال خوزستان سابقه قهرمانی در لیگ برتر را هم در کارنامه دارد. یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در دقایق پایانی رقابت‌های هفته آخر رخ داد، گلزنی تیم خلیج فارس ماهشهر در زمین چادرملوی اردکان بود. این گل باعث شد تا در آخرین لحظات، جای تیم ماهشهری با نماینده همدان عوض شود و شهرداری همدان به لیگ دسته دوم سقوط کند!
به‌جز تیم امید وحدت خراسان رضوی که در اواسط نیم‌فصل نخست از ادامه رقابت‌ها انصراف داد، تیم چوکای تالش دیگر تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته‌دوم بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی