[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رفع دغدغه‌های قهرمانان در اولویت قرار دارد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
پس از درخشش وزنه‌برداران فارس در مسابقات کشوری و بین‌المللی، حالا شاهد حمایت ویژه‌ای از سوی مسئولان این رشته مدال‌آور هستیم. گام‌های خوبی در جهت رشد و توسعه این رشته برداشته شده و برنامه‌هایی مد نظر قرار دارد که در صورت اجرا به نحو مطلوب، می‌تواند اتفاقات بزرگی را در تاریخ ورزش فارس رقم بزند.
یکی از اقدامات مؤثر و مهم هیئت وزنه‌برداری فارس، افتتاح دفتر رسمی این هیئت بود که صبح دیروز انجام شد. 
اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ این رشته پرطرفدار در استان فارس رخ داد و گام بزرگی در راستای تحقق اهداف وزنه‌برداری استان به شمار می‌رود.
رئیس هیئت‌وزنه برداری استان فارس در این ارتباط گفت: هیئت وزنه‌برداری استان علی‌رغم تمام افتخاراتی که در ادوار گذشته برای کشور کسب کرده، متأسفانه تا به امروز دفتری مستقل تحت عنوان دفتر هیئت وزنه‌برداری نداشته است، اما امروز به لطف خدا و با زحمات آقای هاشم‌پور به‌عنوان نایب‌رئیس هیئت استان، این اتفاق افتاد و هیئت وزنه‌برداری رسماً کارش را در دفتر اختصاصی خود دنبال خواهد کرد.
آرش حبیبی افزود: تمام تلاش ما در هیئت این است که زیرساخت‌های وزنه‌برداری استان را ارتقا دهیم؛ قطعاً در این زمینه چالش‌های زیادی را پیش رو خواهیم داشت اما می‌خواهیم پله‌پله در بُعد قهرمانی از ورزشکاران حمایت کنیم. اعتقاد ما بر این است که در وزنه‌برداری فارس، هم این پتانسیل در بین ورزشکاران وجود دارد و هم دانش فنی در بین مربیان. 
بنابراین ما زمانی می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم و با افتخار بگویم وزنه‌برداری فارس به جایگاه اصلی خود رسیده که ورزشکاران این رشته را روی سکوی المپیک ببینیم.
متولی وزنه‌برداری استان اضافه کرد: در مدت هشت ماهی که در خدمت جامعه ورزش وزنه‌برداری بوده‌ام، دو مرحله اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان را در استان فارس میزبانی کرده‌ایم و در حال حاضر هم مرحله سوم این اردو به میزبانی شیراز در حال برگزاری است. همچنین در این مدت ۱۰ تیم را به مسابقات کشوری اعزام کردیم که هفت تیم با عناوین قهرمانی به استان بازگشتند و بیش از ۵۰ مدال رنگارنگ را در مسابقات کشوری کسب کرده‌ایم.
حبیبی ضمن اشاره به افتخارآفرینی‌های علی کشتکار و فاطمه کشاورز در مسابقات آسیایی، اظهار داشت: در آینده نزدیک هم مسابقات مهمی را در عرصه بین‌المللی پیش رو خواهیم داشت. مسابقات آسیایی نوجوانان و جوانان در دهلی، تیرماه آغاز می‌شود و همچنین مسابقات جوانان جهان را در آبان‌ماه خواهیم داشت. همین‌طور بازی‌های آسیایی هانگژو که امیدواریم ورزشکاران لایقی که از استان ما در اردوهای آماده‌سازی تیم ملی حضور دارند، بتوانند پرچم کشورمان را بارها به اهتزاز در بیاورند.
نایب‌رئیس هیئت استان هم که متولی اصلی فراهم کردن دفتر این هیئت بود، اظهار داشت: برنامه‌های ما در هیئت، فقط به ورزش و قهرمانی محدود نمی‌شود؛ یعنی نگاه ما این نبوده که فقط قهرمان پرورش دهیم. هدف ما این است که ورزشکار قهرمان ما، معیشتش تأمین و آینده‌اش تضمین شود و مشکلات شغل و مسکن آنها حل شود.
محمد هاشم‌پور افزود: در حال حاضر خیلی ورزشکار داریم که قهرمان هستند ولی شغل یا خانه ندارند؛ بنابراین برنامه‌های زیادی داریم که می‌خواهیم با اجرای آنها، هیئت وزنه‌برداری استان فارس را به‌عنوان یک الگو برای سایر دستگاه ها مطرح کنیم.
وی در این‌باره توضیح داد: از نظر من هر اداره و شرکت یک دولت است و اگر هر کدام از این مجموعه‌ها بتوانند تمام برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، ورزشی و اقتصادی را درست مدیریت کنند، دیگر در کشورمان با چیزی به اسم بحران مواجه نخواهیم بود. ما هم می‌خواهیم طوری عمل کنیم که عملکرد هیئت وزنه‌برداری به‌عنوان نمونه و خط مشی برای دوستانمان در سایر حوزه‌ها، مورد توجه قرار بگیرد.
یکی از میهمانان ویژه مراسم افتتاحیه، فرماندار شهرستان نی‌ریز بود؛ جایی که در سال گذشته اتفاق جالبی را برای وزنه‌برداری رقم زد و به‌عنوان یک شهرستان کوچک، دو بار میزبان اردوهای تیم ملی در رده‌های پایه بود. 
مختار یوسفی در این خصوص گفت: اعتقاد ما این است که هر کسی در ورزش هزینه کند، پولش را دور نریخته، بلکه سرمایه‌گذاری کرد است. افتخار بزرگ ما در شهرستان نی‌ریز این بود که میزبان اردوی تیم ملی نوجوانان وزنه‌برداری بودیم. من در صحبت با این عزیزان، قول دادم و گفتم هر کدامتان مدالی کسب کردید، در کارخانه فولاد غدیر استخدام خواهید شد. افتخار ما این است که بتوانیم در جهت کمک به جوانان، به خصوص جوانان ورزشکار گام برداریم. 
وی با اشاره به اینکه کلنگ خوابگاه برای وزنه‌برداران شهرستان نی‌ریز توسط رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به زمین زده شده است، گفت: در زمینه ورزش وزنه‌برداری شهرستان، پتانسیل بسیار بالایی داریم. اولویت دوم ما در شهرستان نی‌ریز پس از آب، ورزش است. از نظر من هر کسی برای ورزش قدمی بردارد مجاهد فی‌سبیل‌الله است و قطعاً در پرونده اعمال ثبت خواهد شد. همان‌طور که این حرکتی که امروز در هیئت وزنه‌برداری استان انجام شده است در کارنامه این عزیزان ثبت خواهد شد.
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش وجوانان استان فارس نیز اظهار داشت: هیئت وزنه‌برداری جزو اولویت‌های ویژه و مهم ماست. در برنامه‌ای که برای سال ۱۴۰۲ برای این هیئت بسته شده، توجه به مناطق محروم و روستاها مد نظر قرار داده شده است و قرار شده که هیئت وزنه‌برداری در سال جاری، دو روستا که ظرفیت مناسب برای رشد در این رشته را داشته باشند، تجهیز شوند و ما هم در این زمینه به هیئت کمک خواهیم کرد.
علی‌رضا امینا‌زاده افزود: با توجه به برنامه‌های بسته‌شده، اعتبارات ویژه‌ای را به این رشته اختصاص خواهیم داد. از آقای هاشم‌پور هم که این فضا را در اختیار هیئت گذاشته و یک کار خداپسندانه انجام داده، نهایت تشکر را داریم. امیدواریم وزنه‌برداری فارس از آن به نحو احسن استفاده کند و روز به روز شروع به رشد و توسعه این رشته ورزشی باشیم.
به گزارش شیرازنوین، در مراسم افتتاحیه و رونمایی دفتر هیئت وزنه‌برداری فارس، تعداد زیادی از ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان این رشته حضور داشتند. همچنین دفتر هیئت کراس‌فیت استان فارس نیز به‌صورت هم‌زمان افتتاح شد و مسئولیت این هیئت نیز برعهده محمد هاشم‌پور است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی