[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امیدآفرینی در کالبد اقتصاد شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
دومین همایش علمی- تخصصی «توسعه سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز» با رویکرد بین‌المللی برگزار شد. این مراسم صبح چهارشنبه ۳ خردادماه با حضور استاندار فارس، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلان‌شهر شیراز و جمعی از مقامات ملی و بین‌المللی به میزبانی سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد.
 گردشگری سرمایه‌گذاران را فرامی‌خواند
استاندار فارس در این مراسم، با اشاره به ظرفیت‌های مختلف گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری در این راستا گفت: از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری دعوت می‌کنیم.
محمدهادی ایمانیه در رویداد بزرگ «دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز»، با اشاره به میثاق‌نامه‌ای که در سال گذشته امضا شده است، گفت: این میثاق‌نامه امسال هم تمدید می‌شود و سند امیدآفرینی نیز در این همایش امضا می‌شود. او با اشاره به حوزه‌های مختلف گردشگری نظیر مذهبی، فرهنگی و پزشکی افزود: این حوزه‌ها مستعد سرمایه‌گذاری است و از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنیم.
 گردشگری ظرفیت شیراز است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: مهم‌ترین و ارزشمندترین ظرفیت کلان‌شهر شیراز ظرفیت گردشگری است که باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد.
مهدی طاهری در رویداد بزرگ «دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» اظهار کرد: مهم‌ترین و ارزشمندترین ظرفیت کلان‌شهر شیراز ظرفیت گردشگری است که باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد. او با بیان اینکه ما باید ظرفیت گردشگری در شیراز را فعال و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم، افزود: زمانی که سرمایه‌گذاران در این بخش سرمایه‌گذاری کنند، سایر ظرفیت‌ها نیز فعال خواهد شد.
 اهمیت شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری
در این مراسم، شهردار شیراز از اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: ما به‌دنبال عرضه و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم.
محمدحسن اسدی در رویداد بزرگ «دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» با تبریک سالروز آزادی خرمشهر، روز فخر ایران اسلامی در عملیات بیت‌المقدس، بیان کرد: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است و با داشتن حافظ، سعدی، شیخ روزبهان، باغ‌های قصردشت، باغ ارم و دلگشا، عفیف‌آباد و جهان‌نما، هنرهای میناکاری، قلم‌زنی، اختصاص عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، قطب پزشکی و گردشگری، خود ظرفیت بی‌بدیلی را رقم زده است. وی افزود: همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری با رویکرد بین‌المللی به میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای دومین سال متوالی در دستور برگزاری قرار گرفت.
 حضور بغداد در پروژه‌های سرمایه‌گذاری
شهردار بغداد از آمادگی شهرداری پایتخت عراق برای انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری شیراز خبر داد. عمار موسی‌کاظم با بیان اینکه ما امروز برای همکاری بغداد با شیراز اینجا هستیم، گفت: این همایش سبب ایجاد آشنایی با ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش رو برای همکاری بیشتر می‌شود و امروز برای بازکردن درب‌های همکاری بین شهرداری‌های شیراز و بغداد و همکاری و کسب تجارب بیشتر اینجا هستیم. وی افزود: ما در عراق شاهد انقلاب ساخت‌وساز هستیم و درب‌های عراق به روی همه باز است تا از تجربه‌های نخبه‌های کشورهای همسایه استفاده کنیم و آنها پشتیبان و همراه عراق باشند.
 تکلیف ۲۰هزار میلیارد تومان
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: سال گذشته در کنار بودجه سنواتی، تکلیف ۱۵هزار میلیاردی سرمایه‌گذاری را به شهرداری ابلاغ کردیم و محقق شد و امسال تکلیف را تا ۲۰هزار میلیارد تومان افزایش دادیم و در حال تلاش برای تحقق آن هستیم. علی‌رضا اسکندری گفت: در ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر، بودجه شهرداری ۶هزار میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۱ به ۱۸هزار میلیارد و امسال به ۲۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسیده است که نشان از عزم جدی مدیریت شهری در ساختن شهری درخور شأن شیراز دارد.
 ترکیه مجری آکواریوم شیراز
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز شیراز از اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز خبر داد. حمیدرضا اسماعیلی ضمن قدردانی از سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند و مشتاق، دغدغه توسعه شهرشان را داشتند، اعلام کرد: طی سال‌ها، با مشارکت در ساخت پروژه‌های سرمایه‌گذاری، مجموعه مدیریت شهری را یاری کردند که عملیات اجرایی پروژه بزرگ آکواریوم شیراز را با حضور هیئت سرمایه‌گذارانش (از کشور ترکیه) آغاز کنیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی