[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خانواده شریک مجرم نیست، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، توجه به خانواده زندانیان را یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان زندان‌ها دانست و گفت: اصل شخصی‌بودن مجازات‌ها حکم می‌کند که هرکس مرتکب جرمی می‌شود تنها خودش باید مجازات شود و خانواده نباید شریک در تحمل مجازات جرائم محکومان و زندانیان باشد.
به گزارش ایرنا، غلامعلی محمدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مجتمع اداری، فرهنگی و خدماتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: بدون شک انتخاب نام شهید حاج قاسم سلیمانی برای این مجموعه منشأ خیر و برکت خواهد شد. برخی عناوین فلسفه‌ای دارد و فلسفه انتخاب نام این شهید مخلص خدا برای این مکان قطعاً منشأ خیر و برکت می‌شود.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ادامه داد: شیراز شهر علم، ادب، فرهنگ، هنر و معرفت است. معرفت به‌معنای پیشگامی مردمان این منطقه در امور خیر است. جا دارد از استاندار فارس که از خیران استان است نیز تشکر ویژه‌ای داشته باشیم. او انسانی خوش‌نیت، خوش‌باطن و صادق با نیات خیرخواهانه است که اقدامات قابل‌توجهی در امور مربوط به خیریه و کارهای خیرخواهانه انجام داده‌ است. 
محمدی با بیان اینکه سه اصل حاکم بر مجازات‌هاست، اضافه کرد: اصل قانونی‌بودن مجازات‌ها، اصل تساوی در مجازات و اصل شخصی‌بودن مجازات‌ها از اصول مهم در حقوق کیفری محسوب می‌شوند؛ اصل شخصی‌بودن مجازات‌ها بدین معناست که هرکس مرتکب جرمی می‌شود، تنها خودش باید مجازات شود.
عضو شورای عالی قوه قضائیه ادامه داد: خانواده زندانیان که مرتکب هیچ گناه و جرمی نشدند، بیشتر از زندانیان در رنج هستند و مجبورند در شرایط نامطلوب ناشی از وضعیت اقتصادی زندگی کنند. زندانی دغدغه اجاره خانه، تغذیه و مشکلات افراد خانواده را ندارد، اما بدون شک خانواده او با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهند شد.
وی با بیان اینکه توجه به خانواده زندانیان یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان زندان‌ها به شمار می‌رود، گفت: عقیده داریم که در راستای اصل شخصی‌بودن و فردی‌کردن مجازات، باید به‌نحوی عمل کنیم که خانواده‌های زندانیان متحمل رنج ناشی از مجازات سرپرست خانواده نباشند. بر همین اساس، توجه ویژه‌ای به انجمن‌های حمایت از زندانیان در سراسر کشور داریم. محمدی بیان کرد: مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شیراز و رئیس هیئت‌مدیره این انجمن گزارش آماری بسیار قابل‌توجهی هم از حیث کمک‌های مادی و معنوی و هم از حیث اشتغال‌زایی برای خانواده زندانیان ارائه کردند.
وی عنوان کرد: خدمات درمانی قابل‌توجهی در مجتمع اداری، فرهنگی و خدماتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ارائه می‌شود. در این استان همه مردم و خیران با اهتمام ویژه قدم در رفع مشکلات خانواده 
زندانیان برداشتند.
محمدی بیان کرد: قرار است بانک مهر به مناسبت افتتاح این ساختمان و همچنین به مناسبت فرارسیدن روز پنجم خرداد، روز نسیم مهر که روز توجه به خانواده زندانیان است، مبلغ یک‌میلیارد تومان جهت قرض‌الحسنه به این خانواده‌ها اختصاص دهد و همچنین به مناسبت روز نسیم مهر هم افزون بر مبالغ پرداختی یومیه که در طی ماه‌ها به خانواده زندانیان پرداخت می‌شود، مبلغ ویژه‌ای به این خانواده‌ها اهدا شود.
او یادآور شد: هم‌زمان‌شدن آزادسازی خرمشهر با افتتاح این مجموعه را به فال نیک می‌گیریم. جا دارد از همه کمک‌های مردمی که در این استان برای حمایت از خانواده زندانیان صورت می‌گیرد، تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.
وی اظهار کرد: اگر کسی یک گره از کار مسلمان باز کند، ثواب بسیاری کرده است. امور خیر و گره برداشتن از کار مسلمانان با دستان خیران توفیق بزرگی است که خداوند نصیب خیران کرده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی