[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جزیره‌ای در تسخیر و تصرف مارها ، روزنامه شیراز نوین

در گوشه‌ای از کره زمین جزیره‌ای به تسخیر مارهای سمی و کشنده درآمده است و هیچ انسان و موجودی جرأت نزدیک شدن به آنجا را ندارد.
به گزارش نمناک، هیچ‌کس اجازه ندارد که به سرزمین مارها وارد شود، چراکه تقریباً در هر متر مربع این زمین، یک مار مرگبار وجود دارد.40 کیلومتر دورتر از ساحل برزیل جزیره‌ای وجود دارد که هیچ شخصی در آن زندگی نمی‌کند. آخرین‌بار یک مرد ماهی‌گیر نزدیک به این ساحل شد که بعداً جنازه او را در قایقش که شبیه به یک استخر خون شده بود، پیدا کردند.
این جزیره رمزآلود به‌نام Ilha da Queimada Grande ، آنقدر خطرناک است که هیچ‌کس نمی‌تواند پایش را در آن بگذارد و ورود همه افراد حتی مردم برزیل هم به آنجا ممنوع و غیرقانونی است. علت خطر ورود به این جزیره هم وجود مارهای سمی می‌باشد که سم کشنده دارند.
تخمین زده شده است که تقریباً بین 2000 الی 4000 مار در این جزیره وجود دارند. به همین دلیل، این جزیره به «جزیره مار» مشهور شده است و اگر هر انسانی وارد آن شود، در عرض یک ساعت جان خود را از دست می‌دهد.
این جزیره هم‌اکنون خالی از انسان‌هاست، اما تا اواخر سال 1920 در یک دوره کوتاهی تعدادی از مردم در آنجا زندگی می‌کردند، اما در نهایت همه آنها توسط این مارها به قتل رسانده شدند و دیگر هیچ‌کس جرأت نزدیک شدن به آنجا را ندارد.
ساکن شدن مارهای افعی سرنیزه‌ای زرین در این جزیره، به‌دلیل بالا آمدن سطح آب است. مارهای این ناحیه، زمین این جزیره را فقط مختص خودشان می‌دانند. سطح آب دریا تقریباً از 10 هزار سال پیش بالا آمده و این جزیره را ایجاد کرده است.
تنها خطری که مارهای این جزیره را تهدید می‌کند، وجود پرنده‌هاست که ممکن است آنها را شکار کنند، اما باز هم مارها از پس این پرنده‌ها برمی‌آیند و با سم مهلکی که دارند، می‌توانند سریعاً هر پرنده را از بین ببرند.
البته پرندگان بومی این ناحیه هم بسیار زرنگ هستند و به راحتی توسط مارهای این ناحیه به دام نمی‌افتند. بیشتر، خود مارها هستند که فریب می‌خورند و به این پرندگان اعتماد می‌کنند و اگر از سم خود استفاده نکنند، در نهایت به غذای آنها تبدیل می‌شوند.
مارهای افعی سرنیزه‌ای زرین 5 درصد مارهای تشکیل‌دهنده در برزیل هستند. سم آنها 5 درصد قوی‌تر از سم‌های دیگر می‌باشد و به‌غیر از این جزیره در قسمت‌های دیگر کمتر یافت می‌شوند.
احتمال مرگ توسط این مارها نسبت به مارهای دیگر بسیار بالاتر است. هنوز هیچ آمار مرگ و میری در مورد این مارها در دسترس نیست زیرا انسان‌ها نمی‌توانند وارد این ناحیه شوند، اما به‌طور کل، اگر مار افعی سرنیزه‌ای زرین فردی را نیش بزند، در صورت درمان نشدن، 7 درصد احتمال مرگ وجود دارد.
البته درمان هم تضمین نمی‌کند که سم مار به‌طور کامل از بدن خارج شود و فرد نجات پیدا کند. بعد از درمان هم هنوز سه درصد احتمال مرگ و میر وجود دارد؛ پس با وجود همه این تفاسیر متوجه شدید که چرا هیچ‌کس جرأت ندارد، پا داخل این جزیره بگذارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی