[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

چهل‌چراغ تابان دیار فارس، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ(ع)، پیامی صادر کرد.
متن پیام رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بدین شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم»
السلام علیک یا سیدالسادات الاعظم احمد بن موسی الکاظم(ع)
ایران زمین مفتخر است که منور به نور فرزندان پیامبر گرامی اسلام (ص) باشد، خانواده‌‌ای که نامشان رحمت و وجودشان قرین کرامت و نوید‌آور گشایش و پرچم‌دار بخشایش‌اند. در این میان، سال‌هاست که شهر زیبای شیراز میزبان پیکر پاک و مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) است. نام زیبای حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ(ع) صدها سال است که باعث افتخار شیراز و ساکنان این شهر شده و همچون نگینی درخشان بر تارک این دیار می‌درخشد و پناهگاهی است که در همه رخدادهای چند سده اخیر، مأمنی برای مردم بوده است و امروز نیز حرم او، قلب تپنده 
شیراز است. 
ششم ذی‌القعده مصادف است با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ(ع) فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) و این روز در دهه کرامت واقع شده که ابتدای این دهه با ولادت حضرت معصومه(س) شروع، با بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) ادامه و با ولادت حضرت امام رضا(ع) به پایان می‌رسد و به همین دلیل این دهه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
ﺑﯽ درﻧﮓ ﺷﻬﺮ ﻣﻘﺪس ﺷﯿﺮاز ﮐﻪ ﺑﺎ دم ﻣﺴﯿﺤﯿﺎﯾﯽ رهبر ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﺣﻀﺮت آﯾﺖ‌الله اﻟﻌﻈﻤﯽ ﺧﺎﻣﻨﻪ‌ای ﺳﻮﻣﯿﻦ ﺣﺮم اهل ﺑﯿﺖ(ع) ﻧﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ، نشان از مقام والای این امامزاده جلیل‌القدر 
است.
در ﮔﺮاﻣﯿﺪاﺷﺖ حرم نورانی حضرت شاهچراغ(ع) در روز ششم ذی القعده که روز گرامیداشت او نام نهاده شده، این حرم مطهر حال و هوای دیگری دارد که صدها هزار عاشق علاقه‌مند را به خود جلب می‌نماید.
اینجانب روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، چهل‌چراغ تابان دیار فارس را گرامی داشته و توفیقات بیش از پیش نظام مقدس اسلامی را در گسترش آموزه‌های دین و خدمت به مردم شریف و متدین و محب اهل بیت(ع) تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در جوار مضجع شریف و خورشید پرفروغ احمد بن موسی شاهچراغ(ع) مسئلت دارم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی