[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برخی با ظاهر امین در امانت خیانت می‌کنند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، امام‌جمعه شیراز با قدردانی از رشادت نیروی دریای ارتش به واسطه پیمودن مسیر ۳۶۰ درجه‌ای آب‌های جهان، تأمین امنیت مال‌التجاره را یکی از ابعاد امنیت برشمرد و تأکید کرد که ایران اسلامی باید امنیت را در همه ابعاد ایجاد و تقویت کند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۵ خرداد شیراز، ضمن قدردانی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: مأموریت ارتش در بحث امنیت فراتر از مرزهای ایران است؛ یعنی امنیت ایران و ایرانی را باید در دریاهای آزاد حفظ کند و دارد این کار را انجام می‌دهد، مال التجاره ایران امروز اگر از هر بندری حرکت می‌کند تا به آمریکای جنوبی برسد، با حمایت نیروی دریایی ارتش با امنیت به مقصد می‌رسد.
او این موضوع را یکی از ابعاد امنیت برشمرد و خاطرنشان کرد: این افتخاری بزرگ برای ما که قصد ایجاد تمدن نوین اسلامی را داریم، به شمار می‌رود؛ در تمدن نوین اسلامی نباید برای امنیت کالای تجاری مسلمانان محتاج یا گدای فلان کشور اروپایی یا آمریکایی باشیم و این بحمدالله فراهم شد. اما عرصه‌های دیگری از امنیت هست که باید آنها را هم رشد دهیم و به این افق برسد.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اصل صحبت امروز او، ناظر به ابعاد دیگر امنیت است، گفت: غیر از امنیتی که نیروهای نظامی ایجاد می‌کنند باید امنیت اخلاقی هم در جامعه باشد. برای امنیت اخلاقی باید مسیر طولانی را بپیماییم. بعضاً عزیزان تا اتفاقی پیش می‌آید ناراحت می‌شوند و خوب است که غیرت کنیم و ناراحت شویم ولی فقط ناراحت‌شدن کافی نیست.
او خاطرنشان کرد: همین مسیری که برای تأمین امنیت کالای تجاری طی شد، باید در امنیت اخلاقی طی شود؛ اینکه می‌بینیم شهیدی مانند الداغی خونش ریخته می‌شود، یعنی گوشه‌ای از کار امنیت هنور رشد نکرده است؛ اگرنه باید در هر قسمت از کشور، و در آینده همه پهنه امت اسلامی، از چین تا مکه، وقتی یک زن با همه زیورآلات حرکت می‌کند، کسی جرئت نگاه چپ به او را نداشته باشد.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه برای رسیدن به این بخش از امنیت هنوز کار زیادی نیاز داریم، گفت: ما باید اینگونه تحلیل کنیم، وقتی صحنه خیابان و این شهادت‌ها و مشکلات را می‌بینیم، معلوم است یک چیزهایی کم داریم و باید به فکرش باشم.
او با بیان اینکه امکان دارد یکی از کمبودها در این زمینه قانون باشد، به تنظیم لایحه عفاف حجاب از سوی قوه قضائیه و بررسی توسط دولت و ارائه به مجلس، گفت: این یعنی یک حرکت خوب انجام شده است.
امام جمعه شیراز، ناخشنودی برخی در خصوص بخشی از این لایحه را یادآور شد و گفت: این عیب ندارد ولی روال کار را در نظام اسلامی کسی به هم نزند. اظهار نظر، انتقاد و مطالبه خوب، اما روال کار قانونگذاری مشخص است.
او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اینکه بعد از سه سال مجلس انقلابی هنوز انقلابی است، گفت: مردم روی این مسئله حساس‌اند و انتظار دارند که قانون تصویب شده توسط مجلس انقلابی، تأمین کننده توقعات دینی حزب‌اللهی‌ها باشد و ان‌شاءالله مجلس این کار را انجام می‌دهد؛ البته در نظام جمهوری اسلامی مرحله دیگری هم برای اطمینان از اسلامیت کار داریم که شورای نگهبان است.
آیت‌الله دژکام ضمن یادآوری اینکه وقتی ۶ فقیه شورای نگهبان می‌گویند اهداف اسلامی از یک قانون مجلس تأمین می‌شود، باید قبول کرد، ابراز امیدواری کرد که این، قانون خوبی باشد.
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به درپیش بودن میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع)، وجود قدمگاه‌های آن حضرت را در سراسر کشور، یک برکت دانست و خاطرنشان کرد: وجود امام رضا(ع)، برکت دیگری نصیب ایران کرد و آن اینکه سلسله مبارکه طالبیین، اولاد امیرالمؤمنین(ع) آمدند و گوشه گوشه این کشور را روشن کردند و وجود ۳ یا چهار برادر آن امام معصوم در فارس و شیراز، افتخاری بزرگ از این افتخارات محسوب می‌شود که نصیب مردم این خطه شده است.
آیت‌الله دژکام در خطبه اول نماز جمعه دیروز شیراز و در ادامه مباحث هفته‌های گذشته، به مبحث معاد، به عنوان یک اصل مهم و اساسی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پرداخت.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه، وقتی می‌گوییم معاد یکی از اصول اسلام به شمار می‌رود، این یک بحث کاملاً پذیرفته شده است، ادامه داد: وقتی می‌گوییم یکی از اصول انقلاب اسلامی معادباوریست، این مطلب جدیدی در عرصه اقدام و عمل انقلابی، سیاسی و اجتماعی ایجاد می‌کند و همه هدف ما همین است.
او خاطرنشان کرد: یک مدیر، یک تصمیم‌گیر، یک فعال اجتماعی، یک مسئول رسانه‌ای، یک امام جمعه، یک استاندار و هر کس وقتی در نظام اسلامی کار می‌کند، یکی از پایه‌های تصمیم‌گیری او باید مسئله معاد باشد؛ زیرا در قبال این کاری که اینجا انجام می‌دهیم، فردای قیامت باید در پیشگاه خدا، پاسخ‌گو باشیم.
او با بیان اینکه گردنه اول معاد که خلایق به سختی از آن عبور می‌کنند، امانت است، گفت: هر کدام از ما ولو کمترین مسئولیت اجتماعی داشته باشیم بالاخره نسبت به بعضی‌ها درگیر این مسئله هستیم. شغل‌ها، پول‌ها، امکانات شهری و اجتماعی و دولتی و غیردولتی امانت است.
امام جمعه شیراز تأکید کرد: در گردنه اول صراط می‌گویند امانت‌دار خوبی بودی یا خیر؟ خائن در امانت از این گردنه رد نمی‌شود؛ خیانت کار زشتی است؛ اینکه خود را ظاهراً امین نشان دهیم و بعد در امانت خیانت کنیم، این انسان را گرفتار می‌کند. خائن از این گردنه اول رد نمی‌شود؛ هرچه می‌خواهد ظاهر خود را درست کند.
آیت‌الله دژکام، گردنه دوم را نماز ذکر و خاطرنشان کرد: نسبت به نماز کم توجهی نکنیم‌. نماز پایه تأمین سلامت اجتماعی و حل مشکلات است. کسی که نماز را ضایع کند از صراط رد نمی‌شود.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه در گردنه سوم انسان با خداوند مواجه می‌شود و قاضی روز قیامت خداست، یادآور شد که این موارد باور امام به عنوان بنیانگذار انقلاب، شهدا و ایثارگران و جانبازان و رهبر معظم انقلاب و همه آنانی که با همه سختی‌ها و مشکلات و گرانی‌ها پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند، بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) سرباز بیخیال نمی‌خواهد، قیامت و معاد است و باورمان باشد و هر کاری می‌کنیم فکر کنیم باید جواب دهیم و ان‌شاءالله در جواب روز قیامت نمانیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی