[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مترو مقصد جدید آتش‌نشانی برای ارتقای ایمنی ، روزنامه شیراز نوین

در نشست رؤسای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز و سازمان حمل و نقل ریلی، تشکیل کمیته ایمنی مترو با حضور تیم عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و تیم HSE سازمان قطار شهری در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، در پی این نشست که صبح روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید، در خصوص تشکیل کمیته ایمنی مترو با هدف افزایش ضریب ایمنی شبکه‌های زیرزمینی خطوط متروی شهر شیراز، فعالیت‌های مترو و در نهایت رسیدن به مدیریت یکپارچه در مواجهه با حوادث احتمالی تصمیمات اساسی اخذ شد.
گفتنی است به دنبال تشکیل کمیته ایمنی مترو با توجه به اهمیت و نقش تونل‌های مجموعه قطار شهری و گسترش خط دو مترو، اقدامات سریع آتش‌نشانان در حوادث زیرزمینی در مواقع اضطراری و جایگاه ویژه این سیستم حمل ونقل درون شهری در اهمیت ویژه قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است پس از تشکیل کمیته مذکور، جلسات کارگروه ویژه ایمنی سازمان‌های آتش‌نشانی و قطار شهری به صورت ماهانه برگزار شده و پیشگیری از حوادث و سوانح غیرقابل پیش‌بینی اصلی‌ترین علت برگزاری این جلسات برای سنجش توانایی سازمان‌های آتش‌نشانی و قطار شهری در مواجهه با بحران‌های احتمالی خواهد بود.
نیروهای آتش‌نشانی متخصص و آشنا با حوادث پیش روی مترو باید در حوزه قطار شهری شیراز حضور مستمر داشته و با اجرای مانورهای مختلف آمادگی لازم را به دست آورند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی